Święto branży retail już za chwilę

15 listopad 2019

Już 20 listopada rozpocznie się wyjątkowa, jubileuszowa edycja Targów RetailShow. Po raz dziesiąty branża handlowa spotka się, by dowiedzieć się po jakie rozwiązania sięgać, aby podążać za potrzebami współczesnego klienta. RetailShow to także dwudniowe, bezpłatne, branżowe warsztaty w Teatrze Innowacji, pokazy i konkursy.

Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą w dniach 20-21 listopada, w Centrum EXPO XXI w Warszawie. W ich trakcie eksperci będą także dzielić się wiedzą w ramach Teatru Innowacji - warto zaplanować wizytę na targach tak, by móc zaczerpnąć z ich doświadczenia i pomysłów.

Przyszłość retail okiem specjalistów
Tematyka otwartych warsztatów w Teatrze Innowacji pozwoli znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące różnych obszarów zarządzania siecią handlową czy sklepem. W programie są prelekcje poświęcone przyszłości branży w zakresie rozwiązań aranżacyjnych, jak i technologii. Dr Marek Borowiński podzieli się wiedzą z najbardziej innowacyjnego rynku, czyli Stanów Zjednoczonych. Na podstawie obserwacji trendów na targach Global Shop w Chicago i analizy amerykańskich sklepów poprowadzi serię szkoleń z cyklu „Shop Doctor w USA”. – Handel bardzo dynamicznie rozwija się, zmienia się też komunikacja marek i sklepów, a na konsumentów coraz większy wpływ wywierają influencerzy - warto o tym wiedzieć i podążać z tymi zmianami - mówi ekspert.

W przyszłość wybiega także Jakub Kownacki z firmy ISS RFID, który podczas swoich prelekcji opowie o 3 top technologiach, które pozwolą unowocześnić sklep, a są to identyfikacja drogą radiową (RFID), beacony (Bluetooth) i digitalizacja przestrzeni sklepowych, np. inteligentne przymierzalnie i lustra czy cyfrowe witryny.

Rozwój technologii potwierdza też Kamil Podsiadły z Koncept-L S.A., w odniesieniu do ewolucji prezentowanej oferty firmy na RetailShow na przestrzeni 10 lat. – Dużych zmian można dopatrywać się w dodatkowym wyposażeniu placówek handlowych w komputery dotykowe, które coraz częściej pełnią rolę elektronicznego asystenta handlowego. Widać także wyraźny postęp w obszarze technologii RFID wychodzącej poza ramy obsługi antykradzieżowej - mówi ekspert.

Z kolei Tomasz Kalko, szkoleniowiec i mówca, spróbuje odpowiedzieć na pytanie czy cena musi być najważniejszym elementem transakcji. Powie co zrobić, by sprzedawcy mogli sprzedawać drogo, jednocześnie mieli zadowolonych klientów i budowali poczucie wartości wśród kupujących z nabywanego produktu, a nie tylko z warunków transakcji.

Szczegółowy program dwudniowych warsztatów znajduje się pod poniższym linkiem:
http://www.retailshow.pl/pl/innovation-theatre

Nowości w programie i sprawdzone elementy
Organizatorzy Targów RetailShow co roku dbają o to, by czymś nowym zaskoczyć odwiedzających i zyskiwać miano najciekawszego wydarzenia w branży. W tym roku mają się do tego przyczynić polskie eliminacje do europejskiego finału mistrzostw świata wytwórców lodów Gelato 2021 - Gelato Festival Challenge. Zwycięzca weźmie udział w Europejskim Finale we Włoszech w 2020 i powalczy o tytuł „WORLD’S BEST GELATO!” w 2021.

Konkurs ten wpisuje się w trend podążania za potrzebami klientów, którzy robiąc zakupy, chcą mieć pod ręką wiele dodatkowych usług, a także produkty z etykietą Bio czy Eco. Jak mówi Piotr Lamenta z firmy Primulator, współorganizator konkursu, dla branży retail to sygnał o nowych produktach, po które sięga coraz większa grupa odbiorców. – To również nowy pomysł na biznes, ponieważ przy stosunkowo niedużej inwestycji można uruchomić produkcję własnych lodów rzemieślniczych. Jak to zrobić, zaprezentujemy w drugim dniu targów – dodaje. Wtedy odwiedzający targi wezmą udział w prezentacjach technologa cukierniczego, Marcina Zycha, który pokaże jak przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu Carpigiani, zachwycić klientów.

Targi RetailShow, najważniejsze wydarzenie branży handlowej to także Retail Congress, czyli całodniowa konferencja, w tym roku pod hasłem „Handel przyszłości”, w której uczestniczą managerowie wiodących sieci handlowych, specjaliści od marketingu, rozwoju, IT, merchanidisingu i zakupów czy właściciele sklepów. Targi to również, doceniane w branży, konkursy - Innowacje Handlu 2019 i Best Shop Concept 2019. Nagrodzone produkty i wyłonione koncepty sklepowe swą jakością i innowacyjnością ponownie wyznaczą standardy jakości na kolejny rok. 

Informacje praktyczne
10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Przeczytaj również:

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »

Macfrut - miejsce, w którym można dowiedzieć się, w jakim kierunku zmierza ten sektor

20 maj 2024
Macfrut, międzynarodowe wydarzenie dla branży świeżych produktów, po raz kolejny spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem wystawców. W trzydniowych targach w Rimini Expo Centre wzięło udział ogółem 56 200 osób, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym. To była najbardziej ekscytująca edycja jak dotąd i widać, że branża jest dynamiczna i pewna przyszłości. Powodów do zadowolenia z przebiegu tej imprezy jest wiele. »
Partnerzy