Pierwsza międzynarodowa kampania marketingowa Dulcis™ w toku

4 listopad 2024

The new kiwi, 100% Made in Italy and exclusively produced and marketed by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia and Orogel Fresco, is set for its debut in multiple European countries.    

With over 600 tonnes of top-quality fruit produced across 300 hectares of land – expected to expand to 500 hectares by 2025 – Dulcis™ is poised to repeat last year’s success in Italy and also find itself in the shopping trolleys of consumers in several new international markets. This unique kiwi variety was developed by Aspecialist bio-science enterprise New Plant of Forlì in collaboration with the University of Udine and the University of Bologna. It is grown exclusively by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia, and Orogel Fresco with volumes, this year, expected to nearly triple compared to 2023. As a result, the 2024/25 season will be the biggest commercial test yet for this innovative kiwi cultivar. 

“The 2024 harvest is nearly finished,” confirms Mirco Zanelli, Commercial Director of Apofruit“We are extremely pleased with both the yields and the quality of the fruit. We anticipate a very positive market response, both in Italy and abroad, thanks to partnerships with retailers in various countries.”  

Mauro Laghi, from Alegra, adds: “Dulcis™ is proving to be a strategic product. Its harvest has fully met our initial expectations, coming 10-15 days earlier than the Hayward variety. This allows us to fill a particularly important commercial window with a high-quality offering, arriving just as the Northern Hemisphere’s production begins to pick up.”  

Vincenzo Finelli, of Orogel Fresco, concludes: “This year has confirmed that Dulcis™ is the solution our growers have been waiting for. We are increasingly facing challenges related to climate change. This unique kiwi variety has shown it can adapt perfectly to changing seasonal conditions, with fewer hours of intense cold in winter and increasingly hot summer days.”  

In addition to being available in Italian fresh produce aisles, this year Dulcis™ will also be sold in selected European supermarkets, including those in Germany, Belgium and Spain.  

Przeczytaj również:

Pomysły na zrównoważoną żywność w centrum uwagi: Anuga wzmacnia swój innowacyjny wizerunek dzięki współpracy z Ecotrophelia Europe

15 lipiec 2025
Anuga, największe światowe targi żywności i napojów, po raz kolejny podkreślają swoją pozycję platformy innowacji branżowych: dzięki odnowionej współpracy z Ecotrophelia Europe, najważniejszym europejskim konkursem innowacji w zakresie zrównoważonej żywności, Anuga tworzy scenę dla wizjonerskich pomysłów na produkty, młodych talentów i przyszłościowej przedsiębiorczości. »

India Foodex 2025 – Najważniejsze wydarzenie branży spożywczej już w sierpniu w Bangalore

15 lipiec 2025
W dniach 1–3 sierpnia 2025 r. w prestiżowym Bangalore International Exhibition Centre (BIEC) w Indiach odbędzie się 16. edycja India Foodex – jedna z największych i najbardziej kompleksowych międzynarodowych wystaw branży spożywczej w Azji Południowej. Tegoroczna edycja połączy siły z wydarzeniami towarzyszącymi: BakeryTech India 2025, AgriTech India, GrainTech India oraz DairyTech India, tworząc silne, zintegrowane forum prezentujące innowacje z zakresu żywności, napojów, przetwórstwa, technologii pakowania oraz sektora mleczarskiego »

Oczekiwanie na SIGEP Asia & Restaurant Asia dobiegło końca - Do zobaczenia jutro!

14 lipiec 2025
Czekanie na najważniejsze singapurskie targi branży gastronomicznej i gastronomicznej SIGEP ASIA dobiegło końca, a w Marina Bay Sands otwierają się drzwi Restaurant Asia 2025. Odkryj najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu gastronomii, robotyki, automatyki, inteligentnych kuchni, zrównoważonych technologii i wielu innych. W dniach 16–18 lipca dołącz do tysięcy profesjonalistów z branży, szefów kuchni, dostawców i innowatorów na trzy dni pełne odkryć, degustacji i nawiązywania kontaktów. »
Partnerzy