Pierwsza międzynarodowa kampania marketingowa Dulcis™ w toku

4 listopad 2024

The new kiwi, 100% Made in Italy and exclusively produced and marketed by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia and Orogel Fresco, is set for its debut in multiple European countries.    

With over 600 tonnes of top-quality fruit produced across 300 hectares of land – expected to expand to 500 hectares by 2025 – Dulcis™ is poised to repeat last year’s success in Italy and also find itself in the shopping trolleys of consumers in several new international markets. This unique kiwi variety was developed by Aspecialist bio-science enterprise New Plant of Forlì in collaboration with the University of Udine and the University of Bologna. It is grown exclusively by Agrintesa-Alegra, Apofruit Italia, and Orogel Fresco with volumes, this year, expected to nearly triple compared to 2023. As a result, the 2024/25 season will be the biggest commercial test yet for this innovative kiwi cultivar. 

“The 2024 harvest is nearly finished,” confirms Mirco Zanelli, Commercial Director of Apofruit“We are extremely pleased with both the yields and the quality of the fruit. We anticipate a very positive market response, both in Italy and abroad, thanks to partnerships with retailers in various countries.”  

Mauro Laghi, from Alegra, adds: “Dulcis™ is proving to be a strategic product. Its harvest has fully met our initial expectations, coming 10-15 days earlier than the Hayward variety. This allows us to fill a particularly important commercial window with a high-quality offering, arriving just as the Northern Hemisphere’s production begins to pick up.”  

Vincenzo Finelli, of Orogel Fresco, concludes: “This year has confirmed that Dulcis™ is the solution our growers have been waiting for. We are increasingly facing challenges related to climate change. This unique kiwi variety has shown it can adapt perfectly to changing seasonal conditions, with fewer hours of intense cold in winter and increasingly hot summer days.”  

In addition to being available in Italian fresh produce aisles, this year Dulcis™ will also be sold in selected European supermarkets, including those in Germany, Belgium and Spain.  

Przeczytaj również:

Rejestracja na PROGNOSFRUIT jest już otwarta - Angers, Francja, 6-8 sierpnia 2025

14 maj 2025
Konferencja Prognosfruit to wiodące coroczne wydarzenie w Europie dla sektora jabłek i gruszek, gromadzące plantatorów z całej Europy i spoza niej. Po ubiegłorocznej konferencji w Budapeszcie, Prognosfruit 2025 odbędzie się w Angers we Francji w dniach od 6 do 8 sierpnia 2025 r. Rejestracja jest już otwarta, a interesariusze i dziennikarze mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej Prognosfruit. »

Lithium Congress 2025, 11-12 czerwca 2025, Buenos Aires

13 maj 2025
Pośród potwierdzonych projektów inwestycyjnych: - KACHI LITHIUM PROJECT firmy Lake Resources (do 2027 r.), szacowana inwestycja 1,2 mld USD, etap projektu - studium wykonalności, wydajność 25 500 ton/rok. - PROJEKT ARCHIBARCA LITHIUM firmy Singularity Mining w Argentynie - Salar de Cauchari w prowincji Jujuy. - PROJEKT RIO GRANDE, SALINAS GRANDES i PROJEKT ARIZARO firmy NOA Lithium Brines Inc w Salta. »

Program transformacji rolnictwa Demokratycznej Republiki Konga wchodzi w fazę operacyjną

9 maj 2025
Program transformacji rolnictwa (ATP) to duży projekt o wartości 6,6 miliarda dolarów, którego celem jest zapewnienie szybkiej transformacji strukturalnej sektora rolniczego w Demokratycznej Republice Konga (DRK) poprzez ukierunkowane, zintegrowane podejście inwestycyjne. Jeden z największych krajów w Afryce, ma powierzchnię uprawną ponad 80 milionów hektarów, z czego obecnie uprawia się tylko 10%. »
Partnerzy