Konsument jest najważniejszy!

14 listopad 2017
Największym atutem targów WoldFood Warsaw jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy b2b, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców tworzą wielka giełdę ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży. Targi WorldFood Warsaw gromadzą co roku przedsiębiorców
i menadżerów, prezesów firm i dyrektorów różnych specjalizacji w branży spożywczej, ekspertów i analityków rynkowych, ale także dziennikarzy i organizacje, reprezentujące zróżnicowane potrzeby i interesy konsumenta. WorldFood Warsaw to tylko i aż trzy dni w stolicy Polski – ojczyzny świetnej żywności i kraju otwartego na inne kultury, także kulinarne. Niech zatem mieszają się aromaty całego świata, niech zacieśniają się relacje i realizują tylko dobre interesy.

Rynek FMCG, w tym żywności, kreuje ostatecznie polski konsument, na którego wpływa szereg czynników przed i w trakcie dokonywania zakupów. Jest on nabywcą wrażliwym na jakość - w szerokim tego słowa znaczeniu. Ceni wybór, czyli ocenia asortyment, ceni czas, czyli analizuje dostępność i prostotę przygotowania produktu finalnego, stać go na wiele, ale nie na codzienny luksus, więc poszukuje dobrej, co nie znaczy najniższej ceny. Jest wrażliwy  asortymentowo, czasowo i cenowo. Spersonalizowana oferta, wysoka jakość obsługi klienta, pozytywna opinia o sprzedawcy oraz marka są priorytetem dla 60% polskich konsumentów.

Cechą narodową polskiego konsumenta jest wrodzona zaradność i powinna być ona przedmiotem rozważań każdego sprzedawcy chcącego osiągnąć sukces. Polakami kierują różne motywacje, ale wygoda i opłacalność transakcji zawsze będą jednymi
z najważniejszych. Mimo rosnącego znaczenia i entuzjazmu wokół handlu internetowego, większość konsumentów nadal częściej wybiera sklepy stacjonarne – te, które są najbliżej, które są znajome, które oferują dobrą „sąsiedzką” obsługę i posiadają szereg dodatkowych atutów.

Wartość rynku FMCG z roku na rok rośnie i wynosi ok 230 mld zł. Prawie połowa (48%) polskich internautów kupuje online, ale wartość handlu internetowego w Polsce nadal utrzymuje się na stabilnym poziomie 3% handlu ogółem. Polacy kupujący w Internecie biorą pod uwagę rekomendacje innych – ok. 30% z nich decyduje się na wybranie konkretnego sklepu na podstawie opinii w social media, serwisów z recenzjami czy internetowych liderów opinii – blogerów czy vlogerów. Jednak aż 70% kupujących  twierdzi, że wybór sklepu zależy przede wszystkim od ceny. Mimo nasuwającego się skojarzenia z wygodą zakupów dokonywanych online, Polacy wciąż chętnie robią zakupy w sklepach tradycyjnych (badania przeprowadzone przez Agencję Freebee). Niewielka odległość od sklepu, komfort dojazdu czy po prostu przyzwyczajenie, decydują o wyborze konkretnego punktu sprzedaży w przypadku prawie 40% konsumentów. W drugiej kolejności, dla około 18% badanych, najważniejsza jest stała oferta produktowa. Sklepy tradycyjne mają nad sklepami internetowymi bardzo istotną przewagę – produkty sprzedawane stacjonarnie, są w zasięgu ręki konsumenta. Możliwość obejrzenia towaru i jego dotknięcia, w momencie podejmowania decyzji o wyborze pomiędzy sklepem stacjonarnym, a internetowym jest istotna dla 80% polskich konsumentów.

Rynek się modernizuje, nabywa struktur, rozwija ofertę i kanały sprzedaży – czyni to w realu i w sieci. Kryteria uwyraźniające się najbardziej to prozdrowotność i funkcjonalność , ale także tradycja i wyraźna etniczność. Stąd kariera produktów tradycyjnie polskich, ale także azjatyckich i śródziemnomorskich. Klient chce kierować swym życiem, tożsamością
i zdrowiem – konsumować świadomie. Kto pośród producentów i handlowców tego nie zrozumiał – będzie miał szereg niemiłych niespodzianek.
Uczmy się zatem Polski konsumującej – specyficznego bogatego w produkty
i struktury rynku, ożywianego zróżnicowaną, dynamiczną świadomością konsumenckich tożsamości. Jest po temu świetna okazja, czyli V Targi WorldFood Warsaw, organizowane, jak co roku, wiosną w Warszawie. Do zobaczenia na Targach w dniach w dniach 10 - 12 kwietnia 2018 roku. Po raz drugi wydarzeniu towarzyszy sektor Chłodniczych Łańcuchów Dostaw COLDCHAIN POLAND.

Więcej informacji targowych na www.worldfood.pl

Kontakt dla Wystawców:
Agnieszka Szpaderska
agnieszka@worldfood.pl, tel. + 48 22 395 66 93

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy