Indie i Singapur - kraje partnerskie na Fruit Attraction 2019

11 maj 2019

Zgodnie z polityką zwiększania relacji handlowych przedsiębiorstw owocowo-warzywnych między krajami Unii Europejskiej a innymi rynkami spoza UE, Fruit Attraction 2019 będzie gościć Indie i Singapur jako kraje importujące.

11. edycja targów, organizowana przez IFEMA i FEPEX, która odbędzie się w dniach 22-24 października, oprócz procedury zaproszenia władz obu krajów, znaczną sumą budżetową przeznaczy na przyciągnięcie głównych graczy na tych rynkach do Madrytu. Ponad 100 handlowców, menedżerów zakupów, operatorów, importerów i detalistów z Indii i Singapuru. Kraje te będą również głównymi bohaterami World Fresh Forum, przestrzeni sieci biznesowych współorganizowanej z ICEX, która zajmie się stosunkami handlowymi istniejącymi między tymi krajami i umożliwi prezentację możliwości biznesowych.

W ostatnich latach nastąpił gwałtowny wzrost eksportu świeżych owoców i warzyw do Singapuru, zarówno z Hiszpanii, jak i ogólnie z UE i jest to jeden z głównych czynników wyboru Singapuru jako jednego z krajów-gości w najbliższej edycji Fruit Attraction. Singapur jest również ważnym węzłem dystrybucyjnym dla innych krajów regionu.

Przesyłki hiszpańskie wzrosły z 4 mln euro w 2014 r. Do 9,5 mln euro w 2017 r., Koncentrując się głównie na owocach. Głównym eksportem owoców są persimmony lub kaki o wartości 1,9 mln euro; jagody, z 1 milionem euro; cytryny, z 945 917 euro; brzoskwinie z 937 035 euro; i śliwki, z 811,292 euro.
W 2018 r. i zgodnie z najnowszymi oficjalnymi danymi do listopada z Generalnej Dyrekcji Celnej, eksportowano 3 502 tony o wartości 7,1 mln euro, z czego 3 464 tony były owocami o wartości 7,02 mln euro, a 38 ton stanowiły warzywa o wartości 133,938 euro.

W UE eksport owoców i warzyw do Singapuru wzrósł o 6% w ciągu ostatnich czterech lat, z 22 492 ton do 24 247 ton w 2017 r., przy 60-procentowym wzroście wartości z 20,8 mln euro do 35 mln euro. Głównymi produktami eksportowanymi były jabłka, kiwi i persimmony, w kategorii owoców i cebuli, w kategorii warzyw. W 2018 r., począwszy od listopada, eksport owoców i warzyw do Singapuru wynosił 163 tony, o wartości 30,1 mln euro.

Indie również rozwinęły się pozytywnie jako odbiorca hiszpańskich i unijnych owoców i warzyw. W 2014 r. eksport z Hiszpanii wyniósł 582 tony, czyli 546 059 euro. Do 2017 r. wzrósł on do 2335 ton i 2,5 mln euro, przy wzroście wolumenu o 301% i 358%. Mimo to wolumeny są wciąż niewielkie, więc Fruit Attraction może przyczynić się do poprawy pozycji sektora hiszpańskiego na tym rynku. W listopadzie 2018 r. dostawy wyniosły 1728 ton i warte 1,6 mln euro, przy czym głównymi eksportowanymi produktami były jabłka i gruszki.

Jeśli chodzi o wywóz z UE do Indii w ciągu ostatnich czterech lat, od 2014 r. do 2017 r. wzrósł on o 416% pod względem wielkości i 309% pod względem wartości, łącznie 60,556 ton i 46,7 mln euro, przy czym głównym produktem eksportowanym były jabłka o masie 40 269 ton i 31 mln euro, według danych Europejskiego Urzędu Statystycznego, Eurostat, przetwarzanych przez FEPEX. Przesyłki do listopada 2018 r. wyniosły 14 184 tony i 15,1 mln euro.
 
Europa Południowa staje się nowym ośrodkiem o trwałej ekspansji i rosnącym znaczeniu w światowym handlu owocami i warzywami, a także bramą do Europy z Ameryki Łacińskiej, która strategicznie pozycjonuje Fruit Attraction jako główną platformę i punkt kontaktowy dla świeżych produktów operatorów.

Przeczytaj również:

Three days of “Source, learn, connect”, Fi Europe & Ni starts on 3 December

15 listopad 2019
In 21 days, Fi Europe & Ni will open its doors in Paris for the 33rd time. In addition to the innovations of approximately 1,700 exhibitors, a free to attend lecture programme will offer targeted information on new ingredients, technologies, challenges and trends in the industry. A special discounted price applies for registrations before 25 November. This year's Fi Europe & Ni again promises to unite the world of ingredients across more than 80,000 sqm. »

Business mission, Lisbon, Portugal 3-7 February 2020

15 listopad 2019
We invite you to take part in the business mission organized by the Polish-Portuguese Chamber of Commerce (PPCC) with support of our local Partner, the Portuguese Chamber of Commerce and Industry (CCIP). The business mission will have a strong B2B focus with individual meetings with potential business partners, according to each Polish company’s wishes. »

Święto branży retail już za chwilę

15 listopad 2019
Już 20 listopada rozpocznie się wyjątkowa, jubileuszowa edycja Targów RetailShow. Po raz dziesiąty branża handlowa spotka się, by dowiedzieć się po jakie rozwiązania sięgać, aby podążać za potrzebami współczesnego klienta. RetailShow to także dwudniowe, bezpłatne, branżowe warsztaty w Teatrze Innowacji, pokazy i konkursy. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą w dniach 20-21 listopada, w Centrum EXPO XXI w Warszawie. »
Partnerzy