VOG: Strategia zmian do 2025

30 sierpień 2019

W ciągu najbliższych pięciu lat planowane jest ponad 1800 hektarów inwestycji w nowe odmiany. Obszary Golden Delicious, Red Delicious i Braeburn zostaną zmniejszone. Ponad 300 nowych hektarów już w fazie przejściowej zostanie przeznaczonych na rolnictwo ekologiczne.

Ponad 10.000 hektarów jabłoni jest uprawianych przez prawie 5000 producentów związanych z konsorcjum VOG. Te gospodarstwa, które w większości są prowadzone przez rodzinę, mają średnio kilka hektarów, a ich rentowność zależy od ich wyboru odmiany.

Jeszcze kilka lat temu Golden Delicious stanowiło ponad 25% zbiorów. Teraz, po raz pierwszy, prognozy na jesień 2019 r. Przewidują, że Royal Gala osiągnie najwyższe miejsce w rankingu, dzięki czemu Golden Delicious spadnie na drugie miejsce.
Sezon, który właśnie się zakończył, pokazał, że duża podaż włoskiej Golden Delicious zmaga się na tradycyjnych rynkach, takich jak Włochy i Hiszpania, które są już nasycone. Nowe rynki końcowe, takie jak Indie i Azja Południowo-Wschodnia, wolą - zarówno ze względu na tradycję, jak i smak - inne odmiany.

Stąd potrzeba odważnego kontynuowania różnorodnych projektów innowacyjnych, które rozpoczęły się pod koniec lat 90. wraz z wprowadzeniem Royal Gala, a następnie Fuji, a następnie we wczesnych latach nowego tysiąclecia z dużymi inwestycjami w pierwsze „klubowe jabłko”, Pink Lady ®. W ostatnich latach pojawiły się inne odmiany, takie jak Kanzi®, Jazz ™ i envy ™, wszystkie charakteryzujące się doskonałymi właściwościami sensorycznymi, kruchością i soczystością: cechami wymaganymi przez współczesnego konsumenta.

Przez następne pięć lat strategiczny projekt konsorcjum VOG „Varietal Innovation 2025” oferuje stowarzyszonym rolnikom możliwość wzięcia udziału w nowych projektach odmianowych obejmujących łącznie 1800 hektarów, częściowo podzielonych na projekty już ustanowione, a częściowo na całkowicie nowe projekty.
W odniesieniu do skonsolidowanych projektów planowane są inwestycje w klubowe jabłka, które już są uważane za udane, takie jak kolejne 120 hektarów Pink Lady®, 140 dodatkowych hektarów envy ™, 80 hektarów Shinano Gold / yello®, 150 hektarów Crimson Snow®, 120 hektarów Joya® i wreszcie 30 hektarów Sweetango®. Wszystkie te odmiany obejmą różne miesiące w sezonowym planie marketingowym. Na przykład odmiana Minneiska, sprzedawana pod nazwą Sweetango® i pochodząca z Minnesoty (USA), jest wczesną odmianą zbieraną od początku sierpnia, która będzie towarzyszyć pierwszej Royal Gala zebranej w sierpniu i wrześniu. Natomiast Joya® i Crimson Snow®, czerwone i dwukolorowe jabłka, planowane są na drugą połowę sezonu, aby towarzyszyć Golden Delicious w miesiącach od kwietnia do lipca: realna alternatywa dla jabłek importowanych.

Ponadto VOG oferuje członkom wprowadzenie na rynek niektórych nowych odmian, do których posiada wyłącznie prawa w Europie, zarządzanych wspólnie z VI.P. Konsorcjum.

Są to trzy nowe odmiany zarządzane, jabłka z ochroną odmian, które będą
sprzedawane pod określoną marką. Pierwszym z nich jest Cosmic Crisp, jabłko, które rewolucjonizuje rynek amerykański, gdzie gwałtownie spadła konsumpcja Red Delicious, skrzyżowanie Enterprise i Honeycrisp, najpopularniejszej i najbardziej poszukiwanej odmiany w USA.

Pozostałe dwie odmiany, które wciąż znajdują się w fazie projektowania, są określane jako SK 22 i SK 23: obie są odporne na parcha oraz mają trwałość i właściwości wytrzymałościowe, które pozwolą im utrzymać się w drugiej połowie sezonu sprzedaży i dotrzeć do odległych miejsc za granicą.

Ta ostatnia cecha staje się coraz bardziej strategiczna dla konsorcjum. Aby dotrzeć do nowych rynków zagranicznych, obejmujących 4-tygodniowe podróże kontenerowe i dystrybucję na miejscu bez gwarantowanego łańcucha chłodniczego, nienaganna jakość produktu jest kluczem do sukcesu i właśnie tę cechę gwarantują dwie nowe odmiany.
Rynki europejskie i zagraniczne wymagają dywersyfikacji, a także nowych i lepszych właściwości sensorycznych, które mogą zagwarantować nowe odmiany projektu VOG.
Stąd przekonanie konsorcjum do stawienia czoła przyszłości dzięki ambitnemu projektowi innowacji odmianowej, który głęboko zmieni swoje portfolio w ciągu najbliższych pięciu lat. Zasadzono prawie 2000 hektarów drzew, co spowodowało usunięcie drzew, które są zbyt stare lub przestarzałe. Golden, który zdominował nasze zbiory od dziesięcioleci, zmniejszy się z 25% udziału w dedykowanym obszarze do 15%, a także zmniejszy się liczba drzew Red Delicious i Braeburn. Natomiast udział odmiany Royal Gala w prawie 25% zbiorów należy potwierdzić na obecnym poziomie.

Europejski rynek jabłek przeżywa strukturalny kryzys nadprodukcji z powodu ogromnych inwestycji w tysiące hektarów w Europie Wschodniej, które nie weszły jeszcze w pełną produkcję. Jabłka te pojawiły się już na rynku europejskim i śródziemnomorskim i doprowadzą do ostrej konkurencji w odniesieniu do cen klasycznych odmian w przyszłości. W konsekwencji VOG przedstawił producentom strategiczny plan odmian, który pozwoli ich jabłkom wyróżnić się na rynku, zapewniając, że ich produkcja pozostanie zrównoważona i zagwarantuje ich przyszłość.

Przeczytaj również:

Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019
Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów na Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym. Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana. »

Ekwador jest krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020

3 wrzesień 2019
Ekwador został nazwany oficjalnym krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020 (5-7 lutego w Berlinie). Na wiodącej wystawie dotyczącej światowego handlu owocami kraj andyjski zaprezentuje światu dziedzictwo rolne Ekwadoru, stając się międzynarodowym producentem wysokiej jakości świeżych owoców i warzyw. W latach 2014-2018 Ekwador wyeksportował ponad 3,5 miliarda USD świeżych produktów, głównie do Rosji, USA, Włoch, Niemiec, Turcji i Chin. »

Obeikan MDF zaprezentuje się po raz pierwszy na Expoalimentaria Perú

3 wrzesień 2019
Obeikan MDF, hiszpańska firma produkująca opakowania MDF, weźmie udział w nadchodzącej edycji Expoalimentaria Perú jako wystawca. Największe wydarzenie dla przemysłu spożywczego w Ameryce Łacińskiej, które odbędzie się w dniach 25–27 września w peruwiańskiej stolicy Limy. W tegorocznej edycji firma pakująca Obeikan MDF bierze udział po raz pierwszy z własnym stoiskiem o powierzchni 24 metrów kwadratowych, E61-E62, w Jockey Exhibition Centre. »
Partnerzy