Ekwador jest krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020

3 wrzesień 2019

Ekwador został nazwany oficjalnym krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020 (5-7 lutego w Berlinie). Na wiodącej wystawie dotyczącej światowego handlu owocami kraj andyjski zaprezentuje światu dziedzictwo rolne Ekwadoru, stając się międzynarodowym producentem wysokiej jakości świeżych owoców i warzyw.

FRUIT LOGISTICA 2019 gościł ponad 78 000 odwiedzających ze 135 krajów i 3200 wystawców z 90 krajów. Dla Ekwadoru bycie oficjalnym krajem partnerskim targów jest doskonałą okazją do zaprezentowania eksportu owoców i warzyw oraz nawiązania nowych kontaktów w kanałach hurtowych i detalicznych, zwłaszcza firm importujących zainteresowanych pozyskiwaniem wysokiej jakości i różnorodnych świeżych produktów.

W latach 2014-2018 Ekwador wyeksportował ponad 3,5 miliarda USD świeżych produktów, głównie do Rosji (18 procent), Stanów Zjednoczonych (16 procent), Włoch (7 procent), Niemiec (7 procent), Turcji (5 procent) i Chin (4 procent). Wielkość eksportu wzrosła o 15 procent, z 6,2 mln ton w 2014 r. Do 7 mln ton w 2018 r.
W tym samym okresie główny eksport Ekwadoru obejmował banany (6 milionów ton), banany (212 ton), banany dziecięce (139 ton), ananasy (81 ton), brokuły (74 tony) i mango (60 ton).
Na targach FRUIT LOGISTICA 2020 Ekwador osiągnie cel, jakim jest wykazanie zróżnicowanej produkcji, poprzez zaprezentowanie potencjalnych świeżych produktów eksportowych, takich jak między innymi sadzonki pomidorów, mortiño (borówka andyjska), ananasy, winogrona, papaja, awokado i pitahayas.

Ekwador po raz pierwszy wystawił się na targach FRUIT LOGISTICA w 2002 r. W przyszłym roku udział Ekwadoru zostanie zorganizowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Zwierząt Gospodarskich (MAG), Ministerstwo Produkcji, Handlu Zagranicznego, Inwestycji i Rybołówstwa (MPCEIP) oraz Ekwadorską Korporację Promocji Eksportu i Inwestycje (CORPEI), we współpracy z odpowiednimi zainteresowanymi stronami z sektora prywatnego

Mat. prasowe: Messe Berlin

Przeczytaj również:

Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019
Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów na Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym. Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana. »

Obeikan MDF zaprezentuje się po raz pierwszy na Expoalimentaria Perú

3 wrzesień 2019
Obeikan MDF, hiszpańska firma produkująca opakowania MDF, weźmie udział w nadchodzącej edycji Expoalimentaria Perú jako wystawca. Największe wydarzenie dla przemysłu spożywczego w Ameryce Łacińskiej, które odbędzie się w dniach 25–27 września w peruwiańskiej stolicy Limy. W tegorocznej edycji firma pakująca Obeikan MDF bierze udział po raz pierwszy z własnym stoiskiem o powierzchni 24 metrów kwadratowych, E61-E62, w Jockey Exhibition Centre. »

VOG: Strategia zmian do 2025

30 sierpień 2019
W ciągu najbliższych pięciu lat planowane jest ponad 1800 hektarów inwestycji w nowe odmiany. Obszary Golden Delicious, Red Delicious i Braeburn zostaną zmniejszone. Ponad 300 nowych hektarów jest już w fazie przejściowej i zostanie przeznaczona na rolnictwo ekologiczne. Ponad 10.000 hektarów jabłoni jest uprawianych przez prawie 5000 producentów związanych z konsorcjum VOG. Te gospodarstwa, które w większości są prowadzone przez rodzinę, mają średnio kilka hektarów, a ich rentowność zależy od ich wyboru odmiany. »
Partnerzy