Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019

Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów w Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym.

Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana.

„Historia tych targów jest związana z Peru od samego początku. Obecność kraju partnerskiego to historyczny moment i wynik wysiłków obu stron ”- powiedział Wilfried Woolbold, dyrektor handlowy Asia Fruit Logistica na konferencji prasowej, która odbyła się przed targami.

W ceremonii otwarcia uczesniczył także ambasador Peru w Chinach, Luis Quesada, oraz dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia AGAP, Gabriel Amaro.

W ciągu ostatnich 30 lat sektor prywatny i publiczny w Peru współpracowały, aby doprowadzić ten kraj do przewodzenia międzynarodowym pozycjom eksportowym w kategoriach: szparagi, komosa ryżowa, awokado, jagody i mandarynki. „Współpracujemy z Chinami od 2009 r. w ramach umowy o wolnym handlu, ale poczyniliśmy również postępy w zakresie nowych protokołów dla bardzo ważnych produktów dla Peru pod względem produkowanych ilości. Granaty i komosa ryżowa będą kolejnymi peruwiańskimi produktami, które pojawią się na tym rynku ”, powiedział Mario Ocharan z PROMPERÚ.

Peru jest również znane jako źródło żywności bogatej w składniki odżywcze i przeciwutleniacze, co stanowi przewagę konkurencyjną, którą kraj będzie nadal promować na poziomie światowym dzięki kampanii Super Foods Peru. To udane studium przypadku, przykład tego, jak kraj może się umocnić jako zaufany partner handlowy, zostało przedstawione na etapie konferencji Asiafruit Business Forum.

Podczas prezentacji zatytułowanej „Od Peru do świata: centrum uwagi producentów” Mario Ocharan wraz z Carlosem Zamorano, dyrektorem zarządzającym w Provid i Sergio del Castillo, dyrektorem zarządzającym w Procitrus, wyjaśnili ścieżkę, która doprowadziła ich do ich obecnego sukcesu. Jednak kraj szuka nowych możliwości „poza Chinami”, a rynki takie jak Singapur, Indonezja czy Malezja mogą być kolejnym celem.

Przeczytaj również:

The largest investment projects in the field of fruit and grape-growing

17 listopad 2019
The 3rd Annual International Forum and Exhibition Orchards of Russia 2020 (19 and 20 May 2020, Moscow) is a professional and established platform for discussing development strategies of commercial fruit-growing industry of Russia, concluding new lucrative contracts, sharing experiences between key market players, and attracting investment in the industry. The Forum annually welcomes over 500 delegates from major commercial orchards, vineyards, berry plantations, and fruit nurseries. »

Three days of “Source, learn, connect”, Fi Europe & Ni starts on 3 December

17 listopad 2019
Fi Europe & Ni will open its doors in Paris for the 33rd time. In addition to the innovations of approximately 1,700 exhibitors, a free to attend lecture programme will offer targeted information on new ingredients, technologies, challenges and trends in the industry. A special discounted price applies for registrations before 25 November. This year's Fi Europe & Ni again promises to unite the world of ingredients across more than 80,000 sqm. »

Business mission, Lisbon, Portugal 3-7 February 2020

15 listopad 2019
We invite you to take part in the business mission organized by the Polish-Portuguese Chamber of Commerce (PPCC) with support of our local Partner, the Portuguese Chamber of Commerce and Industry (CCIP). The business mission will have a strong B2B focus with individual meetings with potential business partners, according to each Polish company’s wishes. »
Partnerzy