Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019

Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów w Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym.

Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana.

„Historia tych targów jest związana z Peru od samego początku. Obecność kraju partnerskiego to historyczny moment i wynik wysiłków obu stron ”- powiedział Wilfried Woolbold, dyrektor handlowy Asia Fruit Logistica na konferencji prasowej, która odbyła się przed targami.

W ceremonii otwarcia uczesniczył także ambasador Peru w Chinach, Luis Quesada, oraz dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia AGAP, Gabriel Amaro.

W ciągu ostatnich 30 lat sektor prywatny i publiczny w Peru współpracowały, aby doprowadzić ten kraj do przewodzenia międzynarodowym pozycjom eksportowym w kategoriach: szparagi, komosa ryżowa, awokado, jagody i mandarynki. „Współpracujemy z Chinami od 2009 r. w ramach umowy o wolnym handlu, ale poczyniliśmy również postępy w zakresie nowych protokołów dla bardzo ważnych produktów dla Peru pod względem produkowanych ilości. Granaty i komosa ryżowa będą kolejnymi peruwiańskimi produktami, które pojawią się na tym rynku ”, powiedział Mario Ocharan z PROMPERÚ.

Peru jest również znane jako źródło żywności bogatej w składniki odżywcze i przeciwutleniacze, co stanowi przewagę konkurencyjną, którą kraj będzie nadal promować na poziomie światowym dzięki kampanii Super Foods Peru. To udane studium przypadku, przykład tego, jak kraj może się umocnić jako zaufany partner handlowy, zostało przedstawione na etapie konferencji Asiafruit Business Forum.

Podczas prezentacji zatytułowanej „Od Peru do świata: centrum uwagi producentów” Mario Ocharan wraz z Carlosem Zamorano, dyrektorem zarządzającym w Provid i Sergio del Castillo, dyrektorem zarządzającym w Procitrus, wyjaśnili ścieżkę, która doprowadziła ich do ich obecnego sukcesu. Jednak kraj szuka nowych możliwości „poza Chinami”, a rynki takie jak Singapur, Indonezja czy Malezja mogą być kolejnym celem.

Przeczytaj również:

Ekwador jest krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020

3 wrzesień 2019
Ekwador został nazwany oficjalnym krajem partnerskim FRUIT LOGISTICA 2020 (5-7 lutego w Berlinie). Na wiodącej wystawie dotyczącej światowego handlu owocami kraj andyjski zaprezentuje światu dziedzictwo rolne Ekwadoru, stając się międzynarodowym producentem wysokiej jakości świeżych owoców i warzyw. W latach 2014-2018 Ekwador wyeksportował ponad 3,5 miliarda USD świeżych produktów, głównie do Rosji, USA, Włoch, Niemiec, Turcji i Chin. »

Obeikan MDF zaprezentuje się po raz pierwszy na Expoalimentaria Perú

3 wrzesień 2019
Obeikan MDF, hiszpańska firma produkująca opakowania MDF, weźmie udział w nadchodzącej edycji Expoalimentaria Perú jako wystawca. Największe wydarzenie dla przemysłu spożywczego w Ameryce Łacińskiej, które odbędzie się w dniach 25–27 września w peruwiańskiej stolicy Limy. W tegorocznej edycji firma pakująca Obeikan MDF bierze udział po raz pierwszy z własnym stoiskiem o powierzchni 24 metrów kwadratowych, E61-E62, w Jockey Exhibition Centre. »

VOG: Strategia zmian do 2025

30 sierpień 2019
W ciągu najbliższych pięciu lat planowane jest ponad 1800 hektarów inwestycji w nowe odmiany. Obszary Golden Delicious, Red Delicious i Braeburn zostaną zmniejszone. Ponad 300 nowych hektarów jest już w fazie przejściowej i zostanie przeznaczona na rolnictwo ekologiczne. Ponad 10.000 hektarów jabłoni jest uprawianych przez prawie 5000 producentów związanych z konsorcjum VOG. Te gospodarstwa, które w większości są prowadzone przez rodzinę, mają średnio kilka hektarów, a ich rentowność zależy od ich wyboru odmiany. »
Partnerzy