Modelowy Sklep - serce Targów RetailShow

15 październik 2019

Modelowy Sklep co roku cieszy się dużym zainteresowaniem odwiedzających targi RetailShow. W tym roku został zaprojektowany w formacie delikatesów, nieco zapomnianym przez inwestorów, a stanowiącym alternatywę dla dyskontów. Modelowy Sklep to przestrzeń, która inspiruje i pozwala porównać konkurencyjne oferty w jednym miejscu. Jubileuszowe, 10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie.

Modelowy Sklep to tętniące życiem miejsce na targach, do którego dociera każdy odwiedzający i właśnie tam w niezobowiązującej atmosferze może sprawdzić funkcjonowanie wyeksponowanych rozwiązań. Tegoroczny będzie wyposażony m.in. meblami firmy Wanzl. W większości będą to systemy, z których można tworzyć rozwiązania dla różnych produktów. – Z ­naszej perspektywy Modelowy Sklep to spojrzenie na to, jak powinien wyglądać obecnie handel detaliczny. To makieta prawdziwego sklepu, dlatego zawsze staramy się, by nasze regały sklepowe były odpowiednio zatowarowane, co dodaje całej aranżacji realizmu – mówi Michał Mitek, Design Project Manager.

Firma Wireland, która również zaprezentuje meble w Modelowym Sklepie, pokaże jak wykorzystać przestrzeń małych delikatesów spożywczych, tak, by sklep zawierał wszystkie niezbędne elementy, a jednocześnie był wygodny.

Po pierwsze potrzeby klienta
Zamysłem projektantki sklepu, Ewy Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, jest zwrócenie uwagi na sklepy, w których oferowane są produkty najwyższej jakości, pochodzące od sprawdzonych dostawców i regionalnych producentów. Łączy się to z potrzebami coraz bardziej wymagającego klienta, który jednocześnie ma coraz mniej czasu na zakupy. Zamierzeniem jest zaprezentowanie sklepu w segmencie delikatesowym.

Postrzeganie procesu zakupowego zmienia się, a każda grupa klientów ma inne oczekiwania odnośnie asortymentu, procesu zakupowego i czasu jego trwania. Zapewnienie klientowi wygody, zaoferowanie więcej niż konkurencja, przekonanie go, aby został na dłużej, to zadania współczesnego sklepu.

Właściwa ekspozycja
Kluczowym elementem sklepu delikatesowego jest położenie właściwych akcentów na świeżość, zdrową ekologiczną żywność, tradycję oraz wyselekcjonowane produkty regionalne. Ważna jest też dbałość o usługi komplementarne, które wykraczają poza tradycyjną sprzedaż. To oferta jedzenia na wynos, mała gastronomia czy miejsce, gdzie klient może podgrzać zakupione dania.

– Zapach kawy, świeżego pieczywa wypiekanego na miejscu, działają na klienta jak magnes. W tych sklepach nie możemy także zapomnieć o promocjach, produktach impulsowych i promocji paletowej. W tegorocznym sklepie pokażemy, jak w prosty sposób utrzymać nad nimi kontrolę, dedykując odpowiednie miejsca i projektując meble przeznaczone do promocji tak, aby zapanować nad chaosem tak dobrze znanym z dyskontów – mówi Ewa Gawroniak-Olejniczak.

Te założenia potwierdza Michał Mitek, Design Project Manager z firmy Wanzl, która zapewni rozwiązania w systemie Original Wire Tech na owoce i warzywa, czyli w obszarach, gdzie zazwyczaj jest ograniczone miejsce w alejkach. Nowością w sklepie będzie nowa odsłona mebla piekarniczego BakeOff Light. – Jak co roku staramy się zaskoczyć naszych klientów. Nie zawsze są to całkowicie nowe produkty, ale też takie, które mają zmienioną kolorystykę czy zastosowane innowacyjne materiały – dodaje.

Z kolei Daria Bujak z firmy Wireland zamierza zwrócić uwagę na szczegóły, które w nowo projektowanych sklepach powinny się znaleźć, m.in. takie jak boks samoobsługowy, zabudowę regałów suchych i podkreślenie w nich promocyjnych stref. – Dodatkowo postaramy się zaakcentować sposób wykorzystania produktów impulsowych w takiej kategorii sklepów – dodaje.

10 Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się w dniach 20-21 listopada 2019 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska.

Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Przeczytaj również:

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo

17 wrzesień 2024
Profesor Bruno Mezzetti z Marche Polytechnic University opowie o wykorzystaniu markerów molekularnych, przewidywaniu genomicznym, nowych osiągnięciach w hodowli i o tym, w jaki sposób narzędzia bioinformatyczne mogą przyspieszyć innowację odmian. Nowa lekcja wideo na temat osiągnięć w produkcji truskawek, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów poprawy i utrzymania ich jakości, zostanie opublikowana w czwartek 19 września o 17:00 czasu włoskiego (UTC+2). »

Rozwiń swój biznes w Egipcie na targach Pacprocess MEA

17 wrzesień 2024
pacprocess MEA, Międzynarodowa Wystawa Przetwórstwa i Pakowania na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to kompleksowa i bardzo ukierunkowana wystawa, która odpowiada na wymagania sektorów żywności, napojów, słodyczy, piekarni, farmaceutyków, kosmetyków, dóbr nieżywnościowych i przemysłowych w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Targi gromadzą lokalnych i międzynarodowych interesariuszy branży z całego łańcucha wartości, aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i nawiązać partnerstwa. »

XI Food Safety Congress

17 wrzesień 2024
Wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami branży żywnościowej to zasadnicze elementy Kongresu Bezpieczeństwa Żywności. Ponadto wydarzenie jest doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych. Organizatorem Kongresu jest International Featured Standards (IFS), instytucja odpowiedzialna za powszechnie uznawaną na świecie certyfikację zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów oraz PPH Ewa BIS Sp. z o.o. »
Partnerzy