Nowy projekt międzynarodowego łańcucha dostaw

25 maj 2018

Zwiększenie produkcji wysokiej jakości orzechów sprzyja rozwojowi gospodarki rolnej w łańcuchu dostaw: Besana, światowy lider w przetwarzaniu i sprzedaży orzechów i suszonych owoców, zaprezentowała na targach Macfrut 2018 innowacyjny model internacjonalizacji.
Celem jest zwiększenie upraw orzechów włoskich, orzechów laskowych i migdałów, tworząc projekt łańcucha dostaw z udziałem producentów z Europy Środkowej i Azji Środkowej, czyli obszarów, na których warunki glebowe i klimatyczne pozwalają na osiągnięcie najlepszych plonów.
Ten ambitny projekt, który przewiduje inwestycję 2 milionów euro, rozpoczął się już 3 lata temu, dzięki znajomości gatunkowych cech odmian poznanych przez Besana Group w trakcie niemal 100 letniej działalności oraz – w pierwszej osobie – przez prezesa Giuseppe „Pino” Calcagniego, podczas jego długoletniej pracy w branży orzechowej.
„Celem projektu jest zwiększenie produkcji orzechów, sprzyjając rozpowszechnianiu cennych odmian – mówi Pino Calcagni – Projekt ma również bardzo znaczące skutki społeczne, takie jak rozwój słabo rozwiniętych obszarów oraz wprowadzanie nowoczesnych technologii rolniczych wśród społeczności lokalnych".

Projekt rozwojowy firmy Besana International dzieli się na wiele etapów. Młode rośliny orzechów laskowych, migdałowców i orzechów włoskich rozmnaża się metodą mikrorozmnażania lub szczepienia w znaczących szkółkach na terenie Włoch i Hiszpanii. Rośliny są wtedy wysyłane do trzech centrów specjalizujących się w hartowaniu roślin, z których rozprowadzane są dalej do uczestniczących w projekcie producentów z Europy i Azji.
Grupa Besana zapewnia partnerom pomoc techniczną i wsparcie w budowie systemów irygacyjnych, jak również konsultacje w zakresie mechanizacji, która ma zasadnicze znaczenie dla tego rodzaju uprawy.
Z myślą o uprawie roślin w sposób przyjazny dla środowiska w roku 2017 Grupa Besana uroczyście otworzyła w Kazachstanie trzy pola do porównywania odmian orzechów włoskich i laskowych. Na tych polach porównywane były odmiany pochodzące z Europy, Ameryki i Azji.
„W przeszłości reprezentowały nas wyłącznie nasze produkty konsumenckie, wśród których znaleźć można było propozycje rynkowe, dzięki którym od wielu lat znajdujemy się w czołówce rynku detalicznego i naszej branży – powiedział prezes Calcagni – ale od tej pory wyróżniał nas będzie również model zintegrowanego łańcucha dostaw. Stworzony przez nas projekt partnerski jest nowym sposobem prowadzenia działalności: począwszy od wyboru odmian, poprzez modernizację i wsparcie działań rolniczych, aż do sprzedaży produktu na całym świecie. Unikalny projekt rozwojowy, który nadaje wartości wszystkim zaangażowanym partnerom, mający na celu uzyskanie produktu końcowego o wysokiej wartości dodanej".


Grupa Besana
Historia firmy Besana sięga roku 1921. Od samego początku jest ona prowadzona przez jedną rodzinę. Następcami założyciela, Emilio, byli jego brat Vincenzo oraz bratanek Giuseppe. Dziś firmą zarządza już czwarte pokolenie – Pino wraz ze swym synem Riccardo i córką Vittorią. Na dzień dzisiejszy firma Besana, której siedziba od początku nieprzerwanie znajduje się w San Gennaro Vesuviano (w okolicy Neapolu), działa na pięciu kontynentach, importując surowce z 30 krajów i przetwarzając rocznie 42 000 ton orzechów, suszonych owoców i ziaren. Grupa jest jedną z członków założycieli pierwszej we Włoszech marki produktów organicznych – AlmaverdeBio. W roku 2017 obroty firmy Besana osiągnęły 190 milionów euro, o 15% więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj również:

Nowy roadshow ASIA FRUIT LOGISTICA w dniach 27–28 maja w Szanghaju

30 kwiecień 2024
Odbywające się w Shanghai World Expo Exhibition & Convention Center (SWEECC) China Business Meet Up to największa edycja serii wydarzeń networkingowych organizowanych przez ASIA FRUIT LOGISTICA na kluczowych rynkach azjatyckich. ASIA FRUIT LOGISTICA połączyła siły z trzema największymi rynkami hurtowymi w Chinach – Guangzhou Jiangnan, Shanghai Huizhan i Hebei Sunhola – aby współorganizować China Business Meet Up. »

WorldFood Poland zakończony sukcesem

29 kwiecień 2024
Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej. »

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »
Partnerzy