Cydr Lubelski wyznacza kierunek kategorii

29 maj 2016
W 2016 r. konsumpcja cydru w Polsce może wzrosnąć do 15 mln litrów. Wartość rynku osiągnie 130 mln zł. To prawie połowa polskiego rynku win musujących.
- Po trzech latach od wprowadzenia cydru możemy mówić o sukcesie. Rynek rośnie. W ubiegłym roku przekroczył 10 mln litrów. W 2016 r. spodziewamy się ponownie kilkudziesięcioprocentowego wzrostu - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. - Potencjał rynku oceniamy na 1–2 proc. ilościowej konsumpcji piwa, co oznacza nawet 80 mln litrów rocznie.

Dziś ok. 30 proc. dorosłych konsumentów deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Do spożycia piwa przyznaje się ponad 70 proc. Polaków.
- Cydr stał się smaczną, naturalną i cieszącą się dużym zainteresowaniem alternatywą dla piwa, a tym samym pełnoprawnym uczestnikiem rynku alkoholi. Dzięki swojej uniwersalności wpisuje się we wszystkie okazje, w których konsumenci sięgają po alkohol, od tych kameralnych po imprezowe i festiwalowe. Cydr wypity w Polsce w 2015 r. przewyższył wielkość konsumpcji takich alkoholi jak wermut, brandy, rum czy gin - podkreśla Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu AMBRA S.A.
Wyniki badań rynkowych przeprowadzonych po ostatnim sezonie na zlecenie AMBRA pokazują, że konsumenci określili już, czego oczekują od kategorii. Stawiają na produkt naturalny, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku z jabłek, nie z koncentratu. Istotna jest regionalność, pochodzenie produktu, jego tożsamość. To podkreśla jego autentyczność i wysoką jakość.
- Ci, którzy sięgają po cydr bardziej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie składników niż konsumenci innych produktów. Jest to zrozumiałe, ponieważ właśnie naturalny smak polskich jabłek wyróżnia cydr na tle innych alkoholi, co potwierdza struktura rynku. Polacy, zgodnie z deklaracjami, kupują naturalny cydr ze świeżego soku z polskich jabłek, bo ten smakuje im najbardziej – podkreśla Michał Rozalicz.
Dowodem na to są udziały rynkowe lidera - Cydru Lubelskiego, najbardziej naturalnego, wytwarzanego wyłącznie ze świeżego soku z polskich jabłek. Co drugi litr cydru wypijany w Polsce to Cydr Lubelski.
- Obok wysokiej jakości cydru konsumenci oczekują też jego różnorodności. Poszukują szerszej oferty, chcą odkrywać smak cydrów gatunkowych i odmianowych – dodaje Michał Rozalicz. - Potwierdza to ubiegłoroczny sukces pierwszego cydru jednoodmianowego z Antonówek, który wyprodukowany na niewielką skalę w przededniu Lubelskiego Święta Młodego Cydru, zadebiutował też w wybranych sieciach handlowych i cieszył się tam dużym zainteresowaniem. Te świadomie formułowane przez konsumentów potrzeby są jeszcze niezaspokojone, co pokazuje, jaki potencjał ma kategoria.

Ponad 50% obecnych konsumentów cydru deklaruje chęć spróbowania cydrów gatunkowych i odmianowych.
- Różnorodność odmian polskich jabłek daje możliwość stworzenia cydrów, które zachowują charakterystyczny smak i zapach poszczególnych odmian. Przed cydrem otwiera się więc taka sama perspektywa rozwoju jaką obserwujemy w piwach, gdzie coraz popularniejsze stają się właśnie piwa rzemieślnicze, regionalne. Naturalny cydr ze świeżego soku też może mieć różnorodne gatunki oraz odmiany - mówi Agata Domaradzka, Brand Manager Cydru Lubelskiego, AMBRA S.A.
Dlatego w tym sezonie AMBRA wprowadza nową edycję limitowaną Perry Lubelski, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek odmiany Konferencja. Jesienią do stałej oferty wejdzie jednoodmianowy Cydr Lubelski Słodka Antonówka.

Informacja prasowa: Kuźnia PR.
Badanie własne AMBRA S.A.

Przeczytaj również:

Bądź gospodarzem na FOOD EXPO i poznaj świat żywności i napojów

16 styczeń 2025
Food Expo Greece to wiodące targi żywności i napojów w Europie Południowo-Wschodniej i miejsce spotkań, w którym profesjonaliści z branży starają się dostarczać najnowsze produkty, mierzyć rozwój rynku i nawiązywać kontakty z globalnymi dostawcami. Targi co roku gromadzą przedstawicieli branży żywności i napojów i stanowią forum do spotkań twarzą w twarz, utrzymywania kontaktów i budowania trwałych relacji biznesowych. »

Spotkanie ASIA FRUIT LOGISTICA w Bangkoku powraca z naciskiem na ASEAN

10 styczeń 2025
25 czerwca ASIA FRUIT LOGISTICA powraca do stolicy Tajlandii na dzień networkingu i dzielenia się wiedzą, skupiając się na dynamicznym rynku świeżych produktów ASEAN. Spotkanie Bangkok Meet Up oferuje doskonałą okazję do głębokiego nurkowania i bezpośredniej interakcji z epickim i niezwykle dynamicznym rynkiem ASEAN, w szczególności Tajlandią, Wietnamem, Indonezją, Malezją i Filipinam »

Targi rozpoczną się za 4 miesiące!

17 grudzień 2024
Konferencje Agora, będące sercem targów, będą doskonałą okazją do rozszyfrowania głównych problemów, z jakimi mierzą się profesjonaliści w branży. Prowadzone przez Florence Rabut i Oliviera Masbou, dziennikarzy i ekspertów w branży, okrągłe stoły będą poświęcone 4 fascynującym i szczególnie aktualnym tematom: Przetwórstwo: rozwijanie francuskiego pochodzenia w przetworzonych owocach i warzywach. »
Partnerzy