Lidera Zakupów 2015

23 październik 2015

Konkurs Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej i Harvard Business Review na Lidera Zakupów 2015 rozstrzygnięty!!

Kapituła Konkursu składająca się  z przedstawicieli biznesu, mediów biznesowych oraz nauki - osób zapewniających interdyscyplinarną ocenę zgłoszeń z perspektywy
strategii organizacji i roli zakupów dla budowania przewagi konkurencyjnej organizacji - pod przewodnictwem pana Andrzeja Arendarskiego przyznała tytuł Lidera Zakupów 2015
 
panu Łukaszowi Świderskiemu - PKN ORLEN S.A.
 
za zrealizowanie projektu pod tytułem: Kreowanie Wartości - czyli Transformacja Roli Zakupów w Projektach CAPEX.
 
Projekt był odpowiedzią na opóźnienia w zadaniach inwestycyjnych i na nieefektywności wynikające z tych opóźnień. W ścisłej współpracy wdrożono ustrukturyzowane podejście (Front End Engineering Design, macierz odpowiedzialności RACI oraz współodpowiedzialność zespołów projektowych) do projektów inwestycyjnych.
W wyniku projektu, w roku 2014 po raz pierwszy zrealizowano zaplanowane inwestycje w 100% oraz osiągnięto znaczący wzrost EBITDA CAPEX.
 
Kapituła konkursu przyznała również wyróżnienia dla następujących osób:
 
pani Katarzynie Żurek-Smoleń - The Royal Bank of Scotland plc
 
za zrealizowanie projektu: Globalna konsolidacja usług prawnych w 34 krajach regionów EMEA i APAC z wykorzystaniem narzędzia Meksykańskiej Fali
 
oraz
 
Panu Janowi Stasiakowi - Grupa Bunge w Polsce
 
za zrealizowanie projektu: Transformacja funkcji zakupowej spółek grupy Bunge w Polsce.
 
Statuetki dla Lidera Zakupów 2015 oraz dla wyróżnionych w konkursie wręczyli:
pani Profesor Aleksandra Laskowska – Rutkowska
pan Paweł Kubisiak, zastępca redaktora naczelnego Harvard Business Review Polska
i pan Andrzej Piłat, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej
podczas największego w Polsce spotkania branży zakupowej - konferencji PROCON/POLZAK 2015 w Warszawie.
 
Konkurs Lider Zakupów 2015 został ogłoszony przez Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki aby wyróżnić tych, którzy wywarli znaczący wpływ na efektywność
swoich organizacji i przyczynili się do podnoszenia konkurencyjności firmy.

Jego celem była promocja osobowości lub zespołów, które:
- zaprojektowały i dokonały udanego wdrożenia innowacyjnego lub oryginalnego usprawnienia przyczyniającego się do podwyższenia konkurencyjności firmy;
- podniosły rangę i znaczenie funkcji zakupów w swojej firmie oraz w branży;
- przyczyniły się do wzrostu prestiżu polskich zakupów na forum międzynarodowym.

Spośród wszystkich zgłoszeń do finału zakwalifikowano 12 projektów.

Kapituła oceniała:
- wpływ na efektywność i/lub konkurencyjność danej organizacji
- innowacyjność rozwiązania
- wpływ na prestiż Zakupów w organizacji i/lub poza organizacją             
- współpracę Zakupów z wewnętrznym partnerem biznesowym.

Gratulujemy zwycięzcom i zapraszamy do kolejnej edycji konkursu w roku 2016.

Na podst. mat. prasowych: PSML

Przeczytaj również:

Więcej wystawców, więcej miejsca, więcej spostrzeżeń - Grüne Woche 2025 prezentuje przyszłe trendy w żywności i rolnictwie

16 styczeń 2025
Grüne Woche 2025 otwiera się w Berlinie w dniach 17-26 stycznia. 1500 wystawców z 60 krajów zaprezentuje kulinarne perełki, innowacje i trendy. 300 konferencji oferuje platformę do międzynarodowego dialogu. „Grüne Woche odzwierciedla różnorodność i siłę napędową przemysłu rolno-spożywczego, która wpływa na każdego z nas każdego dnia” — mówi dr Mario Tobias, dyrektor generalny Messe Berlin GmbH. »

Bądź gospodarzem na FOOD EXPO i poznaj świat żywności i napojów

15 styczeń 2025
Food Expo Greece to wiodące targi żywności i napojów w Europie Południowo-Wschodniej i miejsce spotkań, w którym profesjonaliści z branży starają się dostarczać najnowsze produkty, mierzyć rozwój rynku i nawiązywać kontakty z globalnymi dostawcami. Targi co roku gromadzą przedstawicieli branży żywności i napojów i stanowią forum do spotkań twarzą w twarz, utrzymywania kontaktów i budowania trwałych relacji biznesowych. »

Wszystko, czego potrzebujesz na wizytę na Grüne Woche

11 styczeń 2025
Od 17 do 26 stycznia 2025 r. Grüne Woche zgromadzi pod Funkturm miłośników rolnictwa, smakoszy, miłośników zwierząt i fanów ogrodnictwa. Bez kolejki i czekania: odwiedzający mogą wygodnie pobrać lub wydrukować swój bilet wstępu na swój telefon komórkowy w cyfrowym sklepie z biletami Grüne Woche. Bilety są również dostępne przy wejściach na teren wystawy. Osoby chcące zapłacić gotówką mogą otrzymać vouchery na bilety jednodniowe, rodzinne i happy hour w automatach biletowych BVG i centrach obsługi klienta. »
Partnerzy