MACFRUT INTERNATIONAL

19 lipiec 2014

Podczas tegorocznej edycji, zaplanowanej na 24 - 26 września, zostaną zaprezentowane nowości dotyczące przyszłego formatu Macfrut, o których wprowadzeniu zdecydowano podczas Zgromadzenia wspólników Cesena Fiera.

(Cesena, 14 lipca 2014) Macfrut przygotowuje się do zmiany struktury, mającej na celu wzmocnienie jego pozycji lidera pośród targów sektora warzywno-owocowego, gdzie już teraz jest głównym elementem kalendarza włoskiego i jednym z najbardziej znaczących w Europie.
To główna nowość jaka pojawiła się w trakcie zgromadzenia wspólników Cesena Fiera, organizatora kluczowej imprezy sektora warzyw i owoców (24-26 września).

To nowo wybrany wiceprezes Cesena Fiera Renzo Piraccini będzie nadzorował edycję 2015 di Macfrut, krążącą wokół ideii Macfrut International. Celem jest uczynienie targów Macfrut centralnym punktem spotkania między włoskimi i międzynarodowymi przedstawicielami sektora warzywno-owocowego, koncentrując się na kilku jasnych strategicznych tematach: wzmocnienie tożsamości jedynych targów będących równocześnie wystawą włoskiego sektora warzywno-owocowego; zwiększenie ich roli jako narzędzia promowania przemysłu owocowo-warzywnego i jego internacjonalizacji w kluczowych krajach dla basenu Morza Śródziemnego.
Hipoteza robocza dotycząca ekspozycyjnej części targów Macfrut to innowacyjny format objazdowy, obejmujący - w oparciu o specjalne umowy wiążące - dalsze lokalizacje wystawowe na poziomie imprezy międzynarodowej. Model, na którym Macfrut chciałby się wzorować został już sprawdzony w USA przez targi P.M.A., gdzie polega on na imprezach wystawowych, przeprowadzanych dodatkowo obok już istniejących, w strategicznych krajach, takich jak Chiny i Brazylia, dzięki czemu możliwe byłoby zaoferowanie firmom włoskim doskonałych okazji do internacjonalizacji .

„Mogliśmy zadowolić się sukcesem odniesionym przez Macfrut w ostatnich latach - wyjaśnia mianowany ponownie prezes Domenico Scarpellini – a zamiast tego postanowiliśmy przejść do ataku. Wyzwań przed nami wiele i tyleż samo zachodzących zmian, a my będziemy starać się dać targom nowy impuls poprzez innowacyjne pomysły”.
Punktem wyjściowym projektu jest jedna z głównych mocnych stron targów Macfrut: zdolność wywalczenia sobie zdecydowanej tożsamości i przestrzeni także w obecności imprez takiego kalibru jak Fruit Logistica w Berlinie i Fruit Attraction w Madrycie. Pozycja ta umocniła się podczas ostatnich edycji dzięki znacznemu wzrostowi liczby gości i wystawców z Europy Wschodniej i z krajów basenu Morza Śródziemnego.

Według harmonogramu przedstawionego dziś rano podczas zgromadzenia wspólników Cesena Fiera, projekt Macfrut International powinien być gotów do zaprezentowania w ciągu najbliższej edycji targów – w dniach 24 - 26 września 2014 – zaś rok 2015 będzie rokiem testowym, służącym ocenie rozwoju projektu i propozycji zmian.
Dalsze informacje: www.macfrut.com

Przeczytaj również:

Nowe zapotrzebowanie na powierzchnię na targach FRUIT LOGISTICA 2025

17 lipiec 2024
Duże zainteresowanie wystawców, zwłaszcza z Azji, skłoniło wiodące na świecie targi produktów świeżych do rozważenia dalszej ekspansji. Zapotrzebowanie na powierzchnię wystawienniczą na targach FRUIT LOGISTICA 2025 jest tak duże, że ich organizator rozważa dalszą rozbudowę o nowe hale na terenie targów Messe Berlin. Udział chińskich wystawców był już na rekordowym poziomie w 2024 r., a w 2025 r. może być jeszcze wyższy. »

Globalny handel przygotowuje się dla ASIA FRUIT LOGISTICA

17 lipiec 2024
Ponad 600 wystawców z około 38 krajów i regionów zarejestrowało się już, aby zaprezentować swoją ofertę na najważniejszym azjatyckim wydarzeniu poświęconym świeżym produktom. ASIA FRUIT LOGISTICA ponownie pojawi się w Hongkongu w dniach 4–6 września 2024 r., skupiając światowy biznes świeżych owoców i warzyw oraz prezentując cały łańcuch wartości. Na niecałe dwa miesiące do otwarcia, powierzchnia wystawiennicza jest prawie wyprzedana. »

POLAGRA 24 - Mistrzowie Smaku wracają

11 lipiec 2024
Od wielu lat POLAGRA jest platformą dla branży gastronomicznej. To na niej odbywa się finał Kulinarnego Pucharu Polski, a pod okiem jurorów swoje umiejętności nabywają uczniowie szkół gastronomicznych. Zdanie klientów jest w gastronomii równie ważne jak ocena profesjonalistów. Najsmaczniej gotującego kucharza w poszczególnych województwach wyłoni plebiscyt „Mistrzowie Smaku” organizowany przez Polska Press Grupa. »
Partnerzy