Święto branży HoReCa

20 marzec 2018

Obie imprezy organizowane przez MT Targi Polska od lat budzą ogromne zainteresowanie osób poszukujących innowacyjnych rozwiązań dla restauracji, barów, kawiarni, cukierni, hoteli czy pensjonatów. W tym roku pojawi się blisko 300 wystawców z 20 krajów: Arabii Saudyjskiej, Austrii, Belgii, Bułgarii, Chin, Czechy, Francji, Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Japonii, Kenii, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Tajlandii, Wielkiej Brytanii i Włochy. Wśród nich aż 71 firm, które będą po raz pierwszy. Trzy dni targowe są szansą na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, zdobycie potrzebnej wiedzy podczas szkoleń i konferencji.To także możliwość znalezienia inspiracji i zobaczenia profesjonalistów podczas widowiskowych konkursów.

Nowości 2018
W tym roku na targach królować będą nowości. Wystawcy zaprezentują specjalistyczne urządzenia i akcesoria do wyposażenia zaplecza kuchennego, sal restauracyjnych, barów i obiektów noclegowych. Od wodoodpornych winylowych podłóg, poprzez nowoczesne bufety czy specjalistyczne oprogramowanie, poinnowacyjne środki czystości i ekskluzywne tekstylia.
Pojawi się też dużo nowych produktów spożywczych, w formie przekąsek czy napojów, które w najbliższym czasie mogą zawojować lokale typu fast food. Atrakcyjnie zapowiada się oferta dla cukierni i kawiarni, w tym świeże i mrożone produkty, półprodukty oraz dodatki do wypieków i deserów, a także kawa i dodatki. Nie zabraknie też mocnych alkoholi, win, nalewek, piwa, sprzętu i akcesoriów niezbędnych do przyrządzania drinków.
Dodatkowo wystawcy przygotują mnóstwo promocji, pokazów live cooking, degustacji, konkursów i innych niespodzianek. Na stoisku POSBistro organizowane będą tak zwane “randki z ekspertami HoReCa” podczas których będzie można zasięgnąć porady m.in. z zakresu prawa, dotacji, sprzedaży i programów lojalnościowych. Firma Kandy będzie uczyć jak w kilka minut przygotować deser, który świetnie smakuje i profesjonalnie wygląda. Z kolei stoisko Selgros Cash&Carry i Transgourmet zmieni się w arenę, na której prezentowana będzie autorska kuchnia i najnowsze kulinarne trendy w wykonaniu Kucharzy Kadry Narodowej. Goście odwiedzający targi będą mogli spróbować autorskich potraw kreowanych przez najlepszych kucharzy w Polsce.

Praktyczna wiedza o zarządzaniu restauracją
22. edycja Targów EuroGastro to szansa dla osób, które chcą poznać od podszewki funkcjonowanie i zarządzanie lokalem gastronomicznym. Pierwszego dnia imprezy, odbędzie się szkolenie na temat sprzedaży i marketingu w gastronomii oraz wykład o tym, jakich błędów unikać otwierając i prowadząc kawiarnię. Tego samego dnia, odbędzie się minikonferencja „Bądź 3 kroki przed i zarabiaj”. Dzień później, zorganizowane zostanie szkolenie: „Zmysły - jak nimi pokierować, by Twoja restauracja naprawdę zachwycała gości?”. Tego samego dnia będzie można dowiedzieć się jak sprzedawać więcej wina, jak skonstruować kartę win i jak promować ten trunek podczas konferencji „Wino w restauracji”. Dużo uwagi w programie zostanie poświęcone tematyce finansów. Będą one omówione na konferencji „MADE PROGRESS w finansach – (nie) liczysz, (nie) zarabiasz” oraz na szkoleniach „Nowoczesne zarządzanie kosztem, czyli finanse w gastronomii” i „Restauracja bez rotacji pracowników, czyli zarządzanie personelem w XXI wieku”.

Wiedza dla hotelarzy
Szansę na skorzystanie z ciekawej oferty edukacyjnej otrzymają także hotelarze. Pierwszego dnia Targów WorldHotel odbędzie się debata: „Konsultacje RODO w zakresie dobrych praktyk w hotelarstwie”, a także seminarium skierowane do inwestorów planujących sprzedaż biznesu hotelarskiego pt. „Sprzedać biznes hotelowy!”. Kolejnego zaś dnia uczestnicy będą mieli szansę wziąć udział w szkoleniu „Organizacja pracy hotelu, czyli sztuka skutecznego motywowania i kierowania zespołem”.

Konkursy i wyzwania
Dla miłośników kunsztu kulinarnego przygotowano konkursy: “Chef Culinary Cup” pod patronatem Jerzego Pasikowskiego - edycja międzynarodowa oraz „Kulinarny Talent 2018” – autorski pomysł Roberta Sowy, który w ten sposób już po raz dziesiąty będzie szukał talentów kulinarnych wśród uczniów szkół gastronomicznych. Entuzjaści kuchni śródziemnomorskiej z pewnością nie mogą się już doczekać XIII Festiwalu Kuchni Greckiej Teo Vafidisa. Podczas tegorocznej edycji festiwalu będą królowały krewetki.
Miłośnicy kawy, przez pierwsze dwa dni targowe, będą mogli dopingować zawodników 10. Olimpiady Kawy®. W sali obok odbędą się wykłady nt. “Jak kupować kawę surową - zasady handlu międzynarodowego i logistyka”, “Jak stworzyć kultową kawiarnię”, „Jak wygrać Mistrzostwa Barista czy „Jakich błędów unikać otwierając i prowadząc kawiarnie”. To propozycja zarówno dla baristów, jak również właścicieli kawiarni, sprzedawców i dystrybutorów kawy.
Nowością tegorocznych targów będzie Olimpiada Wina. Zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy będą mieli szansę sprawdzić trzeciego dnia targów swoją teoretyczną i praktyczną wiedzę na temat wina w zmaganiach z profesjonalnymi sommelierami i importerami wina. Olimpiadzie będą towarzyszyć seminaria i szkolenia: “Dlaczego szkło ma znaczenie”, ”Ocena organoleptyczna w degustacji wina - pomoc czy przeszkoda?”, „ABC Rieslinga” oraz „Mastering Garnacha, czyli nowe oblicze grenache”.
Jak co roku wybrane zostaną najwyższej jakości produkty w konkursie dla wystawców - Najlepszy Produkt Targów EuroGastro oraz Najlepszy Produkt dla Hotelu. Laureaci otrzymają okolicznościową statuetkę wraz z dyplomem oraz unikatowe logo „Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2018” i “The Best of WorldHotel 2018”.

Informacje praktyczne:
Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro oraz Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel odbędą się w dniach 21-23 marca, w Centrum Targowo-Kongresowym w Warszawie, przy ul. ul. Marsa 56C. Godziny otwarcia targów: 10.00-17.00.
Rejestracji na obie imprezy można dokonać na stronie internetowej targów do dnia 20 marca lub bezpośrednio na targach. Zachęcamy do śledzenia aktualności na naszej stronie internetowej:
www.eurogastro.com.pl

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy