Kissabel®, Southern Hemisphere is making progress towards commercial development

28 kwiecień 2020

Australia and Chile lead the way, with good quality harvest for the red inside apple varieties, while New Zealand and Argentina report promising results.

The Kissabel® production in the southern hemisphere continues to make progress. From February to April, in Australia, New Zealand, South Africa, Chile and Argentina, the Ifored project partners are continuing in the assessment phase of the cultivars of the pink to deep red pulp. 

Australia already sees a forthcoming marketing season for Kissabel®. “We have been really encouraged by the quality of most of the series under test in Australia – Rowan Little, general manager at Montague Fresh, explains – All of the varieties have exhibited a pleasant range of orange/salmon coloured skin with attractive deep pink to red internal colour and very attractive white lenticel on most as well”.

Montague is working on branding too, according to Little: “This year we have invested in the development of Kissabel fruit stickers and trays to build brand awareness when we share Kissabel with our customers, retailers and media, in order to get them excited for future seasons”.

Unifrutti from Chile reported a good crop too: “Despite the reduced availability of water and high summer temperatures resulting from climatic change we had a nice Kissabel® crop with excellent skin pigmentation and beautiful, intense red colours inside – says production manager Riccardo Gatti – Hopefully, we are going to start marketing the next season”.

New Zealand is making progress, with a good colour development, as reported by Paul Paynter of Yummy Fruit Company: “We have our first crop here. Quality is very good from young trees. We will carry on with tests for one or two more seasons, so commercial launch is 5 years away. The goal is to have a sweeter selection for Asia as this region represents now about 50% of our exports”.

Argentina is also in the test phase, with promising results. “During this season we have noticed that the fruits have a greater level of acidity, therefore we have opted for late harvests, in order to better balance the flavour – Nicolas Sanchez explains, spokesperson of Moño Azul – we have high expectations for some varieties of red pulp and envisage terminating the evaluation phase with the next harvest”.

The evaluation phase in South Africa is continuing even though phytosanitary quarantine, until now has allowed for the entrance of few plants. “No commercialisation has been planned at this point – Tanith Freeman, Product Development Manager at Dutoit Group, says – two of the varieties evaluated are looking promising and show potential”.

Przeczytaj również:

Straty sektora warzywno-owocowego w obliczu koronawirusa

29 maj 2020
W obliczu koronawirusa i pojawiających się barier w handlu związanych z przemieszczaniem się samochodów po Europie oraz kontrolami granicznymi, branża rolnicza staje przed wyzwaniem zwiększonych kosztów pracy i transportu. By zapewnić bezpieczeństwo wszystkim pracownikom, wprowadzone zostały specjalne procedury, które również generują dodatkowe koszty. W trudnej sytuacji są również polscy eksporterzy wysyłający żywność m. in. do Egiptu. »

Bariery w sektorze warzywno – owocowym

29 maj 2020
Polska w sektorze sadowniczym w Europie, łącznie z Hiszpanią oraz Włochami, należy do trzech krajów, w których skoncentrowane jest 2/3 całkowitej powierzchni plantacji owoców w UE. Jest również jednym z czterech największych producentów jabłek w Europie. Mimo to blisko 30% polskich sadowników twierdzi, że sytuacja sadownictwa w naszym kraju jest zła. Polskie sadownictwo stoi przed wieloma wyzwaniami, tym bardziej w obliczu obecnej pandemii koronawirusa i suszy, które generują straty. »

Innowacja w centrum targów SIAL

28 maj 2020
Poprzez sektor SIAL Innovation targi odgrywają rolę prekursora trendów, prezentując odwiedzającym opinie ekspertów i bieżące informacje z dziedziny innowacji oraz zmiany zachodzące na światowych rynkach. W tym miejscu można zapoznać się z wynalazkami, zmianami i perspektywami, co pozwala odkrywać nowości i trendy konsumenckie branży spożywczej na świecie. To międzynarodowe obserwatorium innowacji jest organizowane we współpracy z ProtéinesXTC i prezentuje 700 produktów wybranych spośród 3000 zgłoszonych propozycji. »
Partnerzy