IFEMA gets ready to relaunch its activity

20 maj 2020

• IFEMA will be up and running again at the end of the summer season with some major innovations including state-of-the-art technology to support preventive health, safety and mobility measures along with innovative new solutions to adapt the fairs to the current situation
• #KeepBeingUs, a moving campaign symbolises IFEMA's renaissance and its contribution to economic recovery
• Its activity will resume during the last four months of the year, with over 60 fairs and congresses

#KeepBeingUs is IFEMA’s slogan for its own reopening as it gets ready to start operating again once the hospital lights are turned off after two intense months. The return, estimated for September, will involve a tight schedule with new dates to accommodate a line-up of more than 60 fairs planned for the last four months of 2020. This agenda includes many of the fairs that were postponed as a result of the health crisis.
During this break, IFEMA has focused on keeping as many fairs as possible on the calendar to reduce the potential impact on the economy in the sectors represented.

Harnessing technology and creativity to resume events
However, our reopening will be accompanied by major new initiatives. IFEMA is adapting to the limitations we expect will be imposed by this new situation, such as using state-of-the-art technology to simultaneously control access to fairs and congresses to comply with capacity restrictions, monitoring with the latest equipment to take the temperature of people entering the meetings and other safe physical distancing control systems and measures.
But visitors will not only experience these new health monitoring methods and changes to space allocation. The other innovations they will experience will include a new type of fair, which we are now designing, to ensure the effectiveness of the technology used to adapt any content that can be substituted and to complement business relationships and face-to-face B2B meetings.
Faced with the challenge of promoting trade fairs as excellent places to do business, IFEMA is adapting to the unavoidable impact of the health crisis by promoting creativity, research, a willingness to take risks and determination to be constantly on the lookout for opportunities for its clients.
“In short, we are designing the new normal for events that will satisfy the coming health, safety and mobility requirements", says Eduardo López-Puertas, CEO of IFEMA, who stressed "the importance of IFEMA’s role in adding value to companies and helping to revive the economy. This work will assist with the recovery of the sectors while revitalising business tourism to boost hotels, restaurants, shops, transport and culture and entertainment”.

#KeepBeingUs
The digital campaign aims to give visibility to the work IFEMA does to service society and the business sector and to focus on the efforts being made to get up and running again and to help companies resume operations. IFEMA will be offering safe spaces for public and business meetings that comply with all applicable current regulations.

Video: https://youtu.be/JI5UY2xUMaA

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy