Punkt widzenia - Eksperci FoodTech

28 maj 2020
Nasz sposób odżywiania się ciągle ewoluuje. Misją FoodTech jest gromadzenie wszystkich inicjatyw cyfrowych, technologicznych oferowanych przez przedsiębiorców związanych z żywnością.   

Jak wyjaśnia Xavier Boidevézi, dyrektor ds. cyfrowych Grupy SEB i sekretarz generalny sieci FoodTech, « sektor FoodTech ciągle się zmienia, zaś kryzys przyspieszy tylko ten proces. Na tym etapie, trudno przewidzieć jak potoczą się sprawy ». Jest jednak przekonany, że wiele firm z branży jest w trakcie przemian oraz tworzenia nowych produktów i usług, które na trwałe zmienią nasz codzienny sposób odżywiania się. 

Boidevézi twierdzi ponadto, że « już istniejące inicjatywy, jak np. sieć bezpośrednich zakupów u lokalnych producentów (“La ruche qui dit oui”) są w pełnym rozkwicie, odnotowując wzrost sprzedaży i ilości dostawców na poziomie 30% od początku kryzysu”. Stąd wzrost znaczenia platform ułatwiających zdobycie nowych kontaktów, gdyż konsumenci będą chcieli kupować lokalne produkty w supermarkecie. Via Terroirs jest idealnym przykładem solidarności w czasie kryzysu. W obliczu sytuacji związanej z koronawirusem Via Terroirs  zmobilizowała się, aby pomóc producentom sprzedawać ich produkty. Udostępniła swoją platformę sklepom spożywczym, które pozostały otwarte, w tym dużym sieciom handlowym, umożliwiając lokalnym producentom upłynnienie ich zapasów. 

Innym przykładem innowacyjnego działania jest rozwiązanie wprowadzone przez sieć Monoprix, mające na celu ułatwić rozdzielenie zamówień i zapewnić płynność dostaw. 5 paryskich sklepów zamkniętych z powodu kryzysu, znajdujących się np. w dzielnicy biznesowej, zostało przekształconych w punkty przygotowujące zamówienia internetowe. 

Agathe Mathey, przedstawicielka FoodTech Dijon BFC, wyjaśnia, że "Po zakończeniu ograniczeń konsument odnajdzie na nowo przyjemność w robieniu zakupów, ale zakupy z dostawą do domu i skrócenie łańcucha dostaw od producenta do klienta pozostaną z nami na dłużej" 

FoodTech zauważa, że konsument chce jeść zdrowo i lokalnie, dlatego decyduje się samodzielnie przygotowywać posiłki. Na stronie marmiton.org odnotowano wzrost o 300% zainteresowania przepisem „jak samemu upiec chleb”.

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy