Największe wydarzenie w branży

30 wrzesień 2019

3 października 2019 r. w Ożarowie Mazowieckim w Hotelu Mazurkas odbędzie się XII edycja konferencji Fresh Market gromadząca przedstawicieli sieci handlowych oraz polskich i europejskich producentów warzyw, owoców i kwiatów, a także firm świadczących usługi dla tego sektora.
Konferencja Fresh Market to największe wydarzenie B2B w Polsce na rynku świeżej żywności i roślin organizowane w nowatorskiej formule kupieckiego centrum handlu. Celem wydarzenia jest umożliwienie producentom i dystrybutorom nawiązania relacji biznesowych z sieciami handlowymi o zasięgu regionalnym, krajowym i międzynarodowym. Organizatorzy, KJOW sp. z o.o., spodziewają się w tym roku przedstawicieli ponad 20 sieci handlowych, kilkuset dostawców świeżych warzyw, owoców i kwiatów, a także ekspertów z branży. Podczas konferencji zostanie przyznana nagroda „Produkt Roku” dla najbardziej innowacyjnego produktu lub usługi w 2019 r.

Konferencja Fresh Market jest również okazją do poszerzenia wiedzy na temat sytuacji na polskim i światowym rynku świeżych produktów oraz zapoznania się z prognozami ekspertów na najbliższe miesiące.
Podczas konferencji odbędą się panele poświęcone sytuacji na rynku krajowym z udziałem Janusza Bylińskiego (Prezes Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze), Mirosława Łuski (Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej), Mirosława Maliszewskego (Prezes Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej), Wojciecha Nowackiego (Prezes Stowarzyszenia Polski Ziemniak), Witolda Boguty (Prezes Krajowego Związku Producentów Owoców i Warzyw).

Tematyka:
 Zmiany klimatyczne, ekstremalne wartości temperatury i częste występowanie susz oraz jak to wpłynie na produkcję i sprzedaż owoców i warzyw w Polsce w najbliższych latach? Jakie to będą zmiany i jak się do nich przygotować?
 Ostra konkurencja na rynku wymusza zmiany w organizacji zarządzania grupami producenckimi i dużymi gospodarstwami rolnymi. Czy nadchodzi pora, by rolników prowadzących te biznesy zastąpili profesjonalni menadżerowie?
 Producenci kontra sieci handlowe i przetwórcy. Dlaczego skutecznie można zakontraktować produkcję zielonego groszku, a nie można tego zrobić z jabłkami? Dlaczego partnerstwo jest lepsze niż wojna i jak do niego doprowadzić?
Będzie można wziąć także udział w panelach na temat sytuacji na rynkach zagranicznych:
 Jaki jest stan i perspektywy eksportu polskich owoców i warzyw 5 lat od wprowadzenia przez Rosję embarga? Czy Ukraina staje się nowym wyzwaniem dla polskich producentów? Jakie nowe zadania stoją przed polskimi eksporterami?
 Polska jest za małym rynkiem dla zbytu własnej produkcji. Do kogo eksportować gdy wszystkie kraje dookoła również zwiększają swoją produkcję? Czy handel międzynarodowy zmieni się już w handel międzykontynentalny?
 Polski ziemniak w polskim sklepie. Czy właściwe jest chronienie własnego rynku i czy są skuteczne sposoby na ochronę rynku wewnętrznego przed importem? Czy światowy rynek owoców i warzyw
powinien być bardziej otwarty czy zamknięty?
Paneliści: Arkadiusz Gaik (Prezes Stowarzyszenia „Unia Owocowa”), Janusz Andziak (Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki), Ireneusz Komorowsk (Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej), Marek Słowiński (redaktor portalu fresh-market.pl).

Odbędą się także:
 Panel dyskusyjny „Handel owocami i warzywami – pewne są tylko zmiany”, który poprowadzi Marek Jezierski.
 Prelekcja „Polski rynek owoców i warzyw – najważniejsze fakty. Prognozy dla rynku owoców i warzyw na najbliższy sezon” – Marek Słowiński, redaktor portalu fresh-market.pl.
 Prelekcja firmy Carton Pack.

Informacja w języku polskim i angielskim na temat konferencji, spis uczestników i wystawców oraz nominowane produkty do Fresh Market Award 2019 oraz dokładny program prelekcji i paneli znajdują się na stronie www.freshmarket.com.pl

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy