Rozwiązania ekspozycyjne wsparciem bezpieczeństwa higienicznego w sklepach

26 marzec 2020

W ostatnim czasie widać, jak ważną rolę odgrywa branża handlowa, gdzie sprawnie funkcjonujące sklepy, z pełnymi półkami towaru, i wydajne łańcuchy dostaw zapewniają klientom poczucie bezpieczeństwa. Dopełnieniem są rozwiązania do ekspozycji produktów spożywczych, które wspierają zachowanie higieny przy kontakcie z żywnością i jednocześnie w atrakcyjny sposób prezentują towar. 

Warto dziś zwrócić uwagę na wyposażenie sklepów i rozwiązania, które zapewniają czystość, bezpieczeństwo i wygodę, a więc kluczowe elementy, wpływające na zadowolenie klientów i komfort pracowników sklepów.

– Sytuacja związania z epidemią w Polsce z pewnością wpłynie na postrzeganie przez konsumentów zasad bezpieczeństwa i higieny przy zakupie wyrobów piekarniczych. To produkty w znacznej mierze spożywane bezpośrednio, bez żadnej obróbki, wymagają więc zachowania szczególnej higieny – mówi Sebastian Deeg, Manager Shop Solutions z firmy Wanzl. Dobrym przykładem rozwiązania do samoobsługowej sprzedaży pieczywa o najwyższym poziomie bezpieczeństwa higienicznego jest system BakeOff_by wanzl.

Bezpieczny klient i pracownik sklepu
System zapewnia klientom i personelowi bezpieczny i wygodny dostęp do produktów. Szyby osłaniają pieczywo przed zanieczyszczeniami roznoszonymi drogą kropelkową, a dzięki zastosowaniu osłon i barier, które ograniczają możliwość zwrócenia towaru, klient pobiera pieczywo bez obawy, że wkładany do torebki produkt był wcześniej dotykany przez innych. Wystarczy by jedną ręką zsunął go za pomocą poręcznego popychacza, a następnie pobrał szczypcami lub korzystając z jednorazowej rękawiczki.
System BakeOff_by wanzl z założenia jest rozbieralny. Poszczególne elementy można łatwo czyścić i konserwować, co w przypadku wielu rozwiązań stolarskich nie jest oczywiste. Czystość pod modułami ekspozycyjnymi jest zapewniona dzięki centralnie położonej tacy na okruchy, a dolny poziom techniczny urządzenia można konfigurować tak, aby zapewnić personelowi wygodę i szybkość obsługi. Do wyboru mamy szufladę higieniczną z koszem i podajnikiem rękawiczek, opcjonalnie wyposażoną w odkurzacz, szufladę magazynową lub wkład na torebki papierowe.

Pieczywo - codzienny zakup
Pomimo, iż obecnie, zgodnie z zaleceniami, konsumenci ograniczają wizyty w sklepach, zapotrzebowanie na świeże produkty piekarnicze jest duże. System BakeOff_by wanzl pozwala optymalnie wykorzystać dostępną powierzchnię i zapewnić precyzyjne posortowanie produktów, nawet do 12 rodzajów pieczywa w jednym module. Cztery poziomy półek są bardzo dobrze widoczne, energooszczędne oświetlenie LED rozświetla wyłożony towar, co pozwala klientom dokonać przeglądu oferowanego asortymentu ciesząc ich oczy efektem obfitości.

Jakość i innowacyjność
Oferta firmy Wanzl obejmuje kompleksową realizację sklepów, od konceptu, projektu po gotową przestrzeń sklepową lub, jeśli tylko jest taka potrzeba, przebudowę wybranych działów czy stref specjalnych. Innowacyjność rozwiązań firmy Wanzl wynika ze ścisłej współpracy z właścicielami sklepów i przedstawicielami sieci detalicznych, dzięki czemu projektanci dostosowują produkty do realnego zapotrzebowania rynku. Dodatkowym wyróżnikiem firmy jest trwałość rozwiązań, która pozwala użytkować je codziennie przez długi czas.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy