Marlene® is more and more international. Debuts in Quatar, Thailand and the UAE

10 wrzesień 2020
Qatar, Thailand and the UAE. Marlene® apples will now be available in three new countries, a major milestone for the key brand of the VOG Consortium, founded in 1995, which celebrates its 25th anniversary this year.   

The first container of apples with the famous blue sticker left by sea on 21 August, with the others to follow in early September. “We’re proud and delighted to have added three more countries to our list this year, the 25th anniversary of the birth of Marlene®,” VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber explains.   

In its first 25 years, Marlene® has become widely known and popular in many countries, a favourite with retailers and final consumers alike. “The export markets are a priority focus for VOG, and it’s no coincidence that we export our 30 varieties to more than 65 countries right across the world,” Walter Pardatscher, CEO of the VOG Consortium, comments. “Last March we achieved a major milestone: the first Italian apples exported to Vietnam were our very own Pink Lady®. Now we are adding three more steps to the Marlene® brand’s progress. Our brand has reached over 25 countries in its 25-year lifetime: a result that fills us with pride and enthusiasm.”  

“This news is a source of great satisfaction for the entire Italian apple-growing industry, because it reflects our production system’s efficiency and its ability to open out new frontiers,” comments Alessandro Dalpiaz, Director of the Assomela growers’ association. “We’re proud to see a quality international brand like Marlene® bringing Italian excellence to these new markets.”  

The first three shipments, totalling 60,000 kg, or about 450,000 new-crop Marlene® Royal Gala apples, will reach their destinations after a 30-day sea voyage. “In Qatar, Thailand and the UAE alike, most of our apples will be sold through supermarket greengrocery departments: the feedback from our customers in the large-scale distribution market will be invaluable in this initial stage,” VOG Consortium Sales Manager Klaus Hölzl concludes. “However, a few pallets will also be sold through the three countries’ fruit and vegetable markets.”

Przeczytaj również:

Ostatnie wolne miejsca na wystawę w Fruit Attraction!

12 maj 2024
Fruit Attraction, kluczowe wydarzenie dla wszystkich profesjonalistów z branży owocowo-warzywnej, otworzy swoje podwoje w IFEMA Madrid w dniach 8–10 października. 4 powierzchnie wystawiennicze w 10 halach. Nie przegap okazji i weź udział jako wystawca; dołącz do liderów w branży i rozwijaj swój biznes. Wśród odwiedzajacych Fruit Attraction są: Producenci i przetwórcy produktów, Importerzy i eksporterzy, Hurtownicy i handlowcy, Kanały sprzedaży detalicznej i dystrybucji, Transport, »

Macfrut - dzień trzeci

10 maj 2024
Nowe granice podkładek. Powrót do przeszłości w świecie podkładek dla najpopularniejszych włoskich roślin owocowych, takich jak jabłka, gruszki i owoce pestkowe. Kierunek badań ma na celu odzyskanie „starego” wigoru tych roślin, aby uczynić je odpornymi na nowe fitopatologie. Wyłoniło się to podczas Międzynarodowego Sympozjum Podstawek, w którym uczestniczyli czołowi badacze z całego świata. Orodnictwo włoskie i europejskie w ogóle przesuwa się na wschód, szczególnie do Azerbejdżanu, Uzbekistanu czy Mołdawii, »

Macfrut drugiego dnia

9 maj 2024
Międzynarodowe targi sektora świeżych produktów, które do jutra odbędą się w Rimini Expo Center, w centrum uwagi znajdą się innowacje w biorozwiązaniach i badania odmianowe w sektorze winogron stołowych. Zaprezentowano także Program Transformacji Rolnej Demokratycznej Republiki Konga. Demokratyczna Republika Konga ma bardzo duży potencjał i dąży do stworzenia możliwości partnerstwa dla włoskich i europejskich firm pragnących inwestować w tym państwie afrykańskim. »
Partnerzy