Zintegrowany plan komunikacji na 25-lecie Marlene®

12 październik 2020

Założona w 1995 roku marka Marlene® stale się rozwijała przez pierwsze 25 lat, stając się jedną z najbardziej znanych marek w sektorze owoców i warzyw zarówno we Włoszech, jak i w wielu krajach, w których jest obecna ze swoimi odmianami jabłek. „Najnowsze badania rynkowe potwierdzają reputację marki Marlene® i jej popularność wśród konsumentów, ze znajomością marki we Włoszech wynoszącą ponad 90%”, wyjaśnia Hannes Tauber, kierownik ds. Marketingu w Konsorcjum VOG.

Jabłko, które jest dziełem sztuki
Międzynarodowy konkurs cyfrowy stawia konsumentów w centrum uwagi, powierzając im projekt nowego wizerunku promocyjnego Marlene® na cały rok jubileuszowy. „Produkcja jabłka nie jest łatwa - kontynuuje Tauber - Nasi producenci mogą uchodzić za prawdziwych artystów dzięki niestrudzonej i pełnej pasji pracy, jaką każdego dnia wykonują w swoich sadach jabłoniowych, które znajdują się w wyjątkowych miejscach pod względem ekspozycji i klimatu, jak ziemie między Merano, Bolzano, Bressanone i niższą Atesiną. Dlatego postanowiliśmy poprosić naszych konsumentów, aby powiedzieli nam, co oznacza dla nich jabłko Marlene®, tworząc rysunek, obraz, autentyczną grafikę przemawiającą do świata tym samym językiem ”. Przez dwa miesiące, do 15 listopada 2020 roku, konsumenci z całego świata będą mogli bezpośrednio przesyłać swoje zdjęcia w specjalnej sekcji strony marlene.it: przesłano już ponad 1000 zdjęć. Jury wybierze 25 najlepszych prac artystycznych na podstawie takich kryteriów, jak jakość estetyczna, uroczysty charakter treści i emocje, które przekazuje dzieło.
Najwyżej oceniane dzieła sztuki będą podstawą komunikacji z okazji 25-lecia Marlene®. Ponadto wszystkich 25 „finalistów” będzie mogło odwiedzić królestwo jabłek Południowego Tyrolu - Südtirol podczas pobytu w gospodarstwach rolnych zarządzanych przez producentów Marlene®.


Intensywna i zorganizowana kampania komunikacyjna 
Aby uczcić tę ważną rocznicę, Konsorcjum VOG opracowało plan komunikacji poświęcony Marlene®, który podzielony na dwie fazy obejmie cały sezon sprzedaży 2020-2021. W pierwszej fazie, równocześnie z konkursem cyfrowym, odbędzie się kampania telewizyjna z emisją komercyjną w głównych stacjach, kampania cyfrowa w mediach społecznościowych oraz w czasopismach online i drukowanych, zestawy promocyjne dla klientów B2B oraz handel program marketingowy obejmujący działania w punktach sprzedaży detalicznej i kanale hurtowym obejmującym ekspozycje i szyldy POS oraz okładziny ścienne i plakaty. „Oczywiście przez cały ten okres jabłka Marlene® będą wyróżniać się nowymi naklejkami z okazji 25-lecia, a także etykietami i serią materiałów, które oznaczy ten ważny kamień milowy”, wyjaśnia Hannes Tauber. 
Druga faza odbędzie się między końcem stycznia a sierpniem 2021 r.: najwyżej ocenione prace graficzne w konkursie cyfrowym w pełni scharakteryzują wizerunek jabłek Marlene® i pojawią się na różnych materiałach reklamowych, etykietach, opakowaniach, naklejkach i specjalnie stworzonych gadżetach . „Chcemy, aby 25-lecie Marlene® wniosło nową energię, rozmach i pozytywne nastawienie do sektora, zmieniając sposób prezentacji owoców”, podsumowuje Hannes Tauber.

Przeczytaj również:

Partnerzy