Azja jest trzecim co do wielkości rynkiem dla peruwiańskiego przemysłu rolno-spożywczego.
Winogrona, żurawina, awokado i mandarynki to najlepsze świeże peruwiańskie produkty importowane do Azji.
Peru po raz kolejny będzie oficjalnym krajem partnerskim wirtualnej edycji targów świeżej żywności „Asia Fruit Logistica ON”. Według PROMPERÚ, peruwiańskiej Komisji ds. Promocji Eksportu i Turystyki (PROMPERÚ) uważane za najważniejsze tego typu targi w Azji, odbywające się w dniach 18–20 listopada.
Wyzwaniem dla delegacji peruwiańskiej będzie dotarcie zarówno do branży detalicznej, jak i do konsumenta końcowego. W tym celu zaplanowano szereg kampanii promocyjnych w połączeniu z markami sektora: „Super Foods Peru”, „Kawy z Peru” i „Pisco, Spirit of Peru”.
Planowane działania obejmą sesje pokazowe promujące peruwiańską gastronomię i jej sektor spożywczy oraz pokazy koktajli na bazie pisco. Ponadto zostanie zacieśnione strategiczne partnerstwo między singapurską firmą KOL a marką "Super Foods Peru'' w celu opracowania przepisów zawierających peruwiańskie produkty spożywcze, które będą promowane przez influencerów Fionę Loh i Jamie Yeo, aby dać konsumentom bliższy wgląd w peruwiańskie produktów, zachęcić ich do wypróbowania nowych smaków oraz pokazać, jak przyrządzać ekscytujące nowe dania.
W skład peruwiańskiej delegacji biorącej udział w Asia Fruit Logistica ON wejdą Agrícola Chapi (winogrona, szparagi, awokado, granaty), POMICA (granaty), AGUALIMA (żurawina, mandarynka, awokado i szparagi), ASGLOBALFRES (mango, mandarynka, winogrona, awokado, imbir i żurawina) i VISON'S PERU (żurawina, awokado, groszek śnieżny, granaty, owoce cytrusowe i mango), firmy, które spełniają wszystkie przepisy fitosanitarne wymagane przez narody azjatyckie i mają duże doświadczenie na rynkach świeżej żywności.
Peru bierze udział w tych azjatyckich targach już od dziesięciu lat, co umożliwiło mu penetrację tego rynku wieloma produktami (w tym winogrona, żurawina, awokado, mandarynki, granaty)
Delegacja peruwiańska cieszy się wsparciem biur handlowych PROMPERÚ w Azji, które pracują nad zwiększeniem popytu na produkty peruwiańskie poprzez otwieranie nowych rynków, nawiązywanie strategicznych partnerstw, podpisywanie nowych protokołów eksportowych i wdrażanie taktycznych kampanii promocyjnych mających na celu zarówno detalistów, jak i konsumenów końcowych.
Peru jest obecnie jednym z dziesięciu największych dostawców świeżych owoców i warzyw na świecie. Azja jest trzecim co do wielkości rynkiem dla peruwiańskiego eksportu rolno-spożywczego, stanowiąc 9% przemysłu rolno-spożywczego.
W ostatnich latach produkty takie jak żurawina, mango, szparagi, owoce cytrusowe i awokado uzyskały certyfikat fitosanitarny w krajach takich jak Korea Południowa, Chiny i Japonia, co doprowadziło do większego popytu na świeże produkty z Peru na rynku azjatyckim. Od stycznia do września br. import świeżych owoców i warzyw wzrósł o 22% w porównaniu z rokiem 2019.