Peru umacnia swoją pozycję handlową w Azji

4 wrzesień 2019

Peru umocniło swoją pozycję kluczowego partnera handlowego na rynkach azjatyckich dzięki delegacji ponad 250 specjalistów w Asia Fruit Logistica. Peru to kraj partnerski w tym roku na najważniejszych targach świeżych produktów dla kontynentu, Asia Fruit Logistica, która dziś otworzyła swoje drzwi specjalnym wydarzeniem inauguracyjnym.

Ceremonia otwarcia odbyła się na stoisku peruwiańskim, gdzie gospodarzem była delegacja kraju pod przewodnictwem dyrektora ds. Eksportu PROMPERU, Mario Ocharana.

„Historia tych targów jest związana z Peru od samego początku. Obecność kraju partnerskiego to historyczny moment i wynik wysiłków obu stron ”- powiedział Wilfried Woolbold, dyrektor handlowy Asia Fruit Logistica na konferencji prasowej, która odbyła się przed targami.

W ceremonii otwarcia uczesniczył także ambasador Peru w Chinach, Luis Quesada, oraz dyrektor wykonawczy Stowarzyszenia AGAP, Gabriel Amaro.

W ciągu ostatnich 30 lat sektor prywatny i publiczny w Peru współpracowały, aby doprowadzić ten kraj do przewodzenia międzynarodowym pozycjom eksportowym w kategoriach: szparagi, komosa ryżowa, awokado, jagody i mandarynki. „Współpracujemy z Chinami od 2009 r. w ramach umowy o wolnym handlu, ale poczyniliśmy również postępy w zakresie nowych protokołów dla bardzo ważnych produktów dla Peru pod względem produkowanych ilości. Granaty i komosa ryżowa będą kolejnymi peruwiańskimi produktami, które pojawią się na tym rynku ”, powiedział Mario Ocharan z PROMPERÚ.

Peru jest również znane jako źródło żywności bogatej w składniki odżywcze i przeciwutleniacze, co stanowi przewagę konkurencyjną, którą kraj będzie nadal promować na poziomie światowym dzięki kampanii Super Foods Peru. To udane studium przypadku, przykład tego, jak kraj może się umocnić jako zaufany partner handlowy, zostało przedstawione na etapie konferencji Asiafruit Business Forum.

Podczas prezentacji zatytułowanej „Od Peru do świata: centrum uwagi producentów” Mario Ocharan wraz z Carlosem Zamorano, dyrektorem zarządzającym w Provid i Sergio del Castillo, dyrektorem zarządzającym w Procitrus, wyjaśnili ścieżkę, która doprowadziła ich do ich obecnego sukcesu. Jednak kraj szuka nowych możliwości „poza Chinami”, a rynki takie jak Singapur, Indonezja czy Malezja mogą być kolejnym celem.

Przeczytaj również:

Rejestracja na PROGNOFRUIT jest już otwarta – Budapeszt, Węgry

18 czerwiec 2024
Konferencja Prognosfruit to wiodące coroczne wydarzenie w Europie dla sektora jabłek i gruszek, gromadzące producentów z całej Europy i spoza niej. Po udanym powrocie do Trydentu w zeszłym roku, targi Prognosfruit 2024 odbędą się w Budapeszcie na Węgrzech w dniach 7–9 sierpnia 2024 r. Rejestracja jest już otwarta, a zainteresowane strony mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej Prognosfruit. »

Rejestracja do Europa 2024 rozpoczyna się wraz z ofertą Early Bird

17 czerwiec 2024
Degustatorzy branży F&B z całego świata mogą rozpocząć planowanie swojego udziału w targach Fi Europe 2024, które powrócą do Messe Frankfurt w dniach 19–21 listopada 2024 r. Ruszyła rejestracja na Fi Europe 2024, którego nie można przegapić w swoich harmonogramach, i skorzystać ze zniżki za wczesną rezerwację. Osoby, które zarejestrują się przed 14 lipca, kwalifikują się do stawki wprowadzającej w wysokości 49 EUR, która obejmuje wstęp na konferencję Fi Europe. »

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »
Partnerzy