
100 milionów jabłek z nowym wizerunkiem Marlene®
24 luty 2021
In the International Year of Fruit and Vegetables, more than 100 million apples will bring a splash of colour to greengrocery departments the world over with Marlene®’s new look. After the conclusion of the digital contest run by the VOG Consortium to celebrate the South Tyrolean apple’s 25th birthday, the time has now come for the winning artwork, by artist Francesca Cito, to make its market debut. “Marlene®’s new look for the rest of the season will feature the beautiful nymph against the natural backdrop of our Alpine home,” explains VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber. “She will appear not only on Marlene® apple stickers but also on the primary and secondary packaging and all in-store materials, as well as on the special celebratory labels.” A number of in-store activities will also be organised: art exhibitions, point-of-purchase material and special positioning to bring the artworks closer to consumers and redesign fruit and vegetable departments with the distinctive Marlene® colours and artistic language.
The digital contest, in which consumers were asked to create and send in a drawing or image that evoked the world of Marlene® apples, attracted more than 6000 entries from 36 countries. “This high response made the event a resounding success; for the first time, consumers became the protagonists and helped to create the face and image of a very well known international brand, Marlene®, shaping it using their creativity and imagination,” commented VOG Consortium CEO Walter Pardatscher. “This is a new way of communicating, which brings a touch of art into stores, with a positive mood of joy and warmth. The project forms part of the Consortium’s innovative approach, and we hope it will inspire our partners and consumers.”
Marlene®’s new identity will also be promoted through a high-impact international campaign on TV, in the traditional press and on line. In this phase 25 stories, one for each year of Marlene®’s life, will combine to tell the tale of the wonderful adventure which began in 1995, and which has now made Marlene® one of the best known, most popular fruit and vegetable sector brands. The project will also star the producers, since their hard work and passion are fundamental to the success of Marlene® apples. But the 25th birthday celebrations will not end here: in spring there will be various specific social media contents and a new contest, again involving Italian and international consumers, with recipes from the many countries where the blue sticker apples are a familiar presence.
Przeczytaj również:

POLAGRA+TAROPAK = kompleksowe spojrzenie na sektor spożywczy
25 czerwiec 2025
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Targi POLAGRA 2025 zostaną połączone z Targami TAROPAK – wydarzeniem w pełni dedykowanym rozwiązaniom opakowaniowym, etykietowaniu oraz logistyce. To wyjątkowa okazja, by w jednym miejscu zapoznać się z kompleksową ofertą dla całego łańcucha produkcyjnego – od surowców i technologii, przez przetwórstwo, aż po pakowanie i dystrybucję gotowego produktu. Dzięki tej synergii, producenci z różnych segmentów branży spożywczej będą mogli:
znaleźć innowacyjne rozwiązania »

Świeże inicjatywy napędzają globalny wzrost na targach ASIA FRUIT LOGISTICA 2025
24 czerwiec 2025
ASIA FRUIT LOGISTICA zwiększa globalny handel dzięki nowym funkcjom i silniejszemu udziałowi międzynarodowemu. Targi ASIA FRUIT LOGISTICA 2025 szykują się do dynamicznej edycji AsiaWorld-Expo w Hongkongu w dniach 3–5 września, a globalny biznes świeżych produktów reaguje z impetem. Wystawcy z 41 krajów i regionów, 25 pawilonów narodowych. Tegoroczne wydarzenie wprowadza dwa zupełnie nowe fora: Frozen Fruit and Vegetables Forum pierwszego dnia oraz Nuts and Dried Fruit Forum drugiego dnia. »

Wyczekiwane targi branży spożywczej i napojów SIGEP Asia powracają
24 czerwiec 2025
SIGEP Asia, Speciality Food & Drinks Asia i Speciality Coffee & Tea Asia 2025, odbywające się w tym samym czasie co 6. edycja Restaurant Asia, zgromadzą i zainspirują najlepszych graczy branżowych i decydentów z całego łańcucha dostaw F&B i gastronomii. Priorytetowo traktując programowanie o dużym wpływie, wydarzenie wykracza poza tradycyjne stoiska handlowe, oferując dziesiątki dodatkowych wydarzeń, takich jak tematyczne salony, przejęcia barów, pokazy na żywo i kursy mistrzowskie. »