100 milionów jabłek z nowym wizerunkiem Marlene®

24 luty 2021
In the International Year of Fruit and Vegetables, more than 100 million apples will bring a splash of colour to greengrocery departments the world over with Marlene®’s new look. After the conclusion of the digital contest run by the VOG Consortium to celebrate the South Tyrolean apple’s 25th birthday, the time has now come for the winning artwork, by artist Francesca Cito, to make its market debut. “Marlene®’s new look for the rest of the season will feature the beautiful nymph against the natural backdrop of our Alpine home,” explains VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber. “She will appear not only on Marlene® apple stickers but also on the primary and secondary packaging and all in-store materials, as well as on the special celebratory labels.” A number of in-store activities will also be organised: art exhibitions, point-of-purchase material and special positioning to bring the artworks closer to consumers and redesign fruit and vegetable departments with the distinctive Marlene® colours and artistic language.

The digital contest, in which consumers were asked to create and send in a drawing or image that evoked the world of Marlene® apples, attracted more than 6000 entries from 36 countries. “This high response made the event a resounding success; for the first time, consumers became the protagonists and helped to create the face and image of a very well known international brand, Marlene®, shaping it using their creativity and imagination,” commented VOG Consortium CEO Walter Pardatscher. “This is a new way of communicating, which brings a touch of art into stores, with a positive mood of joy and warmth. The project forms part of the Consortium’s innovative approach, and we hope it will inspire our partners and consumers.”

Marlene®’s new identity will also be promoted through a high-impact international campaign on TV, in the traditional press and on line. In this phase 25 stories, one for each year of Marlene®’s life, will combine to tell the tale of the wonderful adventure which began in 1995, and which has now made Marlene® one of the best known, most popular fruit and vegetable sector brands. The project will also star the producers, since their hard work and passion are fundamental to the success of Marlene® apples. But the 25th birthday celebrations will not end here: in spring there will be various specific social media contents and a new contest, again involving Italian and international consumers, with recipes from the many countries where the blue sticker apples are a familiar presence.

Przeczytaj również:

Kuchnia, kawa i kultura: Targi specjalistyczne F&B w Azji prezentują ekscytujący skład

19 czerwiec 2024
Od jadalnych sztućców po musujące sake i meksykańskie papryczki chili, Specialty Food & Drinks Asia oraz Specialty Coffee & Tea Asia stanowią główną platformę dla branży rzemieślniczej, smakoszy i wyśmienitej żywności i napojów. SFDA i SCTA powracają w tym roku do Sands Expo & Convention Center w dniach 26–28 czerwca 2024 r., aby zgromadzić Singapur i międzynarodową branżę żywności i napojów (F&B). »

Rejestracja na PROGNOFRUIT jest już otwarta – Budapeszt, Węgry

18 czerwiec 2024
Konferencja Prognosfruit to wiodące coroczne wydarzenie w Europie dla sektora jabłek i gruszek, gromadzące producentów z całej Europy i spoza niej. Po udanym powrocie do Trydentu w zeszłym roku, targi Prognosfruit 2024 odbędą się w Budapeszcie na Węgrzech w dniach 7–9 sierpnia 2024 r. Rejestracja jest już otwarta, a zainteresowane strony mogą rejestrować się za pośrednictwem strony internetowej Prognosfruit. »

Rejestracja do Europa 2024 rozpoczyna się wraz z ofertą Early Bird

17 czerwiec 2024
Degustatorzy branży F&B z całego świata mogą rozpocząć planowanie swojego udziału w targach Fi Europe 2024, które powrócą do Messe Frankfurt w dniach 19–21 listopada 2024 r. Ruszyła rejestracja na Fi Europe 2024, którego nie można przegapić w swoich harmonogramach, i skorzystać ze zniżki za wczesną rezerwację. Osoby, które zarejestrują się przed 14 lipca, kwalifikują się do stawki wprowadzającej w wysokości 49 EUR, która obejmuje wstęp na konferencję Fi Europe. »
Partnerzy