100 milionów jabłek z nowym wizerunkiem Marlene®

24 luty 2021
In the International Year of Fruit and Vegetables, more than 100 million apples will bring a splash of colour to greengrocery departments the world over with Marlene®’s new look. After the conclusion of the digital contest run by the VOG Consortium to celebrate the South Tyrolean apple’s 25th birthday, the time has now come for the winning artwork, by artist Francesca Cito, to make its market debut. “Marlene®’s new look for the rest of the season will feature the beautiful nymph against the natural backdrop of our Alpine home,” explains VOG Consortium Marketing Manager Hannes Tauber. “She will appear not only on Marlene® apple stickers but also on the primary and secondary packaging and all in-store materials, as well as on the special celebratory labels.” A number of in-store activities will also be organised: art exhibitions, point-of-purchase material and special positioning to bring the artworks closer to consumers and redesign fruit and vegetable departments with the distinctive Marlene® colours and artistic language.

The digital contest, in which consumers were asked to create and send in a drawing or image that evoked the world of Marlene® apples, attracted more than 6000 entries from 36 countries. “This high response made the event a resounding success; for the first time, consumers became the protagonists and helped to create the face and image of a very well known international brand, Marlene®, shaping it using their creativity and imagination,” commented VOG Consortium CEO Walter Pardatscher. “This is a new way of communicating, which brings a touch of art into stores, with a positive mood of joy and warmth. The project forms part of the Consortium’s innovative approach, and we hope it will inspire our partners and consumers.”

Marlene®’s new identity will also be promoted through a high-impact international campaign on TV, in the traditional press and on line. In this phase 25 stories, one for each year of Marlene®’s life, will combine to tell the tale of the wonderful adventure which began in 1995, and which has now made Marlene® one of the best known, most popular fruit and vegetable sector brands. The project will also star the producers, since their hard work and passion are fundamental to the success of Marlene® apples. But the 25th birthday celebrations will not end here: in spring there will be various specific social media contents and a new contest, again involving Italian and international consumers, with recipes from the many countries where the blue sticker apples are a familiar presence.

Przeczytaj również:

Sezon na arbuzy i melony | FRESH ENERGY

23 maj 2024
Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi standardami jakości. Pozwala to zachować kontrolę nad każdym etapem procesu, od nasion po półkę, zapewniając klientom najświeższe i najbardziej aromatyczne produkty. Uprawa Fresh Energy obejmuje 10 dzień Ramadanu CITY, Dar El Salam 1 i 2, AL Alamein i Al Ismailia na glebie bogatej w minerały, »

GPG wprowadza na rynek nową genetykę jeżyn

22 maj 2024
Global Plant Genetics (GPG) i polski program hodowli Rubusa Niwa właśnie zawarły umowę licencyjną na dwie nowe odmiany jeżyny pierwiosnkowej. Umowa dotyczy reprezentowania przez GPG odmian Maryna i Juhas na szeregu terytoriów międzynarodowych. Światowy przemysł jeżynowy rośnie nieprzerwanie od wielu lat i niezwykle istotne jest wprowadzenie na rynek ulepszonych odmian, które pomogą w tym rozwoju i jeszcze bardziej go przyspieszą »

Interpera2024: skupienie się na wizytach technicznych

22 maj 2024
Interpera 2024 zgromadzi międzynarodowy sektor gruszek w dniach 26–27 czerwca w Óbidos w Portugalii. Oprócz głównego dnia konferencji organizatorzy przygotowali gruszkowe wizyty techniczne, których po prostu nie można przegapić! Uczestnicy zapoznają się z uprawą i ochroną gruszek w Portugalii. Program będzie łączył wymianę wiedzy i wizyty w firmach. Uczestnicy Interpera 2024 zostaną przeniesieni do serca regionu gruszkowego Rocha, w obszar znany jako Oeste, gdzie koncentruje się 90% produkcji. »
Partnerzy