Zadbaj o #cennyowoc. Ruszyła kampania dla producentów upraw sadowniczych

8 marzec 2021
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.

Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy