Zadbaj o #cennyowoc. Ruszyła kampania dla producentów upraw sadowniczych

8 marzec 2021
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.

Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy