
Zadbaj o #cennyowoc. Ruszyła kampania dla producentów upraw sadowniczych
8 marzec 2021
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.
Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.
Przeczytaj również:

Międzynarodowe centrum spotkań młodych talentów branży rolniczej
13 listopad 2025
AGRITECHNICA 2025 ponownie stanie się globalnym miejscem spotkań dla młodych profesjonalistów, studentów uczelni wyższych, uczniów szkół zawodowych oraz praktykantów. Od 9 do 15 listopada w Hanowerze na odwiedzających czeka zróżnicowany program, obejmujący networking, pokazy na żywo, interaktywne formaty oraz specjalne wydarzenia edukacyjne. Young Professionals Day – 14 listopada w centrum uwagi. W programie znajdą się m.in.: planowanie kariery w rolnictwie, profesjonalizacja pracy, »

Pięć innowacji wyróżnionych nagrodą expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025
13 listopad 2025
Europejski sektor uprawy jagód i szparagów ponownie spotka się na terenie Messe Karlsruhe (Niemcy) podczas 29. edycji expoSE – wiodących europejskich targów produkcji szparagów i owoców jagodowych. Jednym z najważniejszych punktów wydarzenia będzie wręczenie nagród expoSE/expoDirekt Innovation Award 2025, wyróżniających pięciu wystawców, których rozwiązania przynoszą wymierne korzyści producentom oraz sprzedawcom bezpośrednim. »

Branża szparagów, jagodowa i marketingu bezpośredniego spotyka się w Karlsruhe
13 listopad 2025
Już za kilka dni Messe Karlsruhe w Niemczech ponownie stanie się centrum europejskiej branży szparagów, owoców jagodowych oraz rolniczego marketingu bezpośredniego. W dniach 19–20 listopada 2025 roku odbędą się równolegle dwie kluczowe imprezy: 29. edycja expoSE – wiodące w Europie targi produkcji szparagów i owoców jagodowych, oraz 14. edycja expoDirekt – największe w Niemczech targi marketingu bezpośredniego w rolnictwie. »