
Zadbaj o #cennyowoc. Ruszyła kampania dla producentów upraw sadowniczych
8 marzec 2021
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.
W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.
Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.
Przeczytaj również:

Innowacyjne narzędzie LCA pomagające firmom ogrodniczym poprawić ich wpływ na środowisko
29 marzec 2023
Nowy standard LCA umożliwia wszystkim producentom podłoży uprawowych obliczanie wpływu ich produktów na środowisko przy użyciu tych samych zasad obliczeniowych, biorąc pod uwagę te same kategorie wpływu, zgodnie z metodą śladu środowiskowego produktu (PEF) opublikowaną przez Komisję Europejską. »

Targi WorldFood Poland już za 3 tygodnie
29 marzec 2023
Organizatorzy targów zapraszają już 18-20 kwietnia wszystkie osoby związane z branżą spożywczą, handlem hurtowym i detalicznym, importem, eksportem, dystrybucją żywności i napojów oraz gastronomią do EXPO XXI w Warszawie. IX edycja targów WorldFood Poland w skrócie:
➡ponad 270 wystawców z 32 krajów (ok. 45% firm z zagranicy)
➡ponad 40 debat i prelekcji PROGRAM KONFERENCYJNY
➡8 pawilonów narodowych: Włochy, Hiszpania, Tunezja, Ukraina, Tajlandia, Grecja, Macedonia, Sri Lanka »

Ponad 40 debat i prelekcji poświęconych branży FMCG
29 marzec 2023
WorldFood Poland to jedno z największych wydarzeń branżowych na rynku spożywczym w Polsce. Targi skupiają wystawców z różnych dziedzin przemysłu spożywczego, suplementów diety oraz sprzętu, technologii oraz rozwiązań dla branży. W ramach tegorocznej edycji WorldFood Poland organizatorzy przygotowali bogaty, merytoryczny i kompleksowy program merytoryczny, który skierowany jest do przedsiębiorców oraz wszystkich związanych są z branżą. »