Zadbaj o #cennyowoc. Ruszyła kampania dla producentów upraw sadowniczych

8 marzec 2021
Dziś sadownicy muszą zmierzyć się z wieloma problemami, które mogą negatywnie wpływać na wysokość i jakość plonów. Wśród nich są m.in. rosnące zagrożenie chorobami i szkodnikami, odporność i wycofywanie z rynku substancji czynnych, ekstremalne i nieprzewidywalne warunki atmosferyczne, takie jak przymrozki, susze czy burze, a także brak pracowników do pracy na plantacjach i spadające ceny w punktach skupu. Równocześnie rosną wymagania sieci handlowych odnośnie jakości owoców. Kryteria dopuszczające towar do obrotu są bardzo restrykcyjne, szczególnie w zakresie dopuszczalnych poziomów pozostałości substancji czynnych w owocach. Kampania „Zadbaj o #cennyowoc” ma pomóc producentom owoców wyprodukować i sprzedać wysokiej jakości owoce, spełniające rygorystyczne wymogi handlu, a także wejść na nowe, wymagające rynki zbytu.

W ramach inicjatywy powstała specjalna strona www.cennyowoc.pl, na której zostały opublikowane informacje o nowych rozwiązaniach, trendach, a także praktyczne porady dotyczące prowadzenia upraw czereśni, wiśni i truskawki. Treści przedstawiono w formie artykułów oraz filmów. W realizację kampanii zostali zaangażowani specjaliści i eksperci z zakresu ochrony i ekonomiki upraw sadowniczych z Polski i innych krajów Europy. Swój głos w projekcie będą mieć też plantatorzy, którzy podzielą się swoimi doświadczeniami i pokażą, jak można wyhodować #cennyowoc.

Baza wiedzy w ramach kampanii „Zadbaj o #cennyowoc” będzie sukcesywnie poszerzana o kolejne materiały merytoryczne. W przyszłości pojawią się także inne działania, w tym konkursy angażujące sadowników do wprowadzania pozytywnych zmian na własnej plantacji.

Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu

11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025

10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026

10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »
Partnerzy