Pierwszy dzień największych targów online dla branży spożywczej – już za nami!

21 kwiecień 2021
Pierwszy dzień Targów WorldFood Poland już za nami. Informacje spływające do organizatorów dowodzą, że wydarzenie to okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Już w godzinach porannych w platformie dla uczestników oraz gości Targów zalogowanych było niemal 2000 użytkowników!

Targi online – alternatywa, na którą czekała branża
Choć światowa pandemia zburzyła dotychczasowy porządek w wielu obszarach naszego funkcjonowania, to nie zamroziła na szczęście jednego: ludzkiej pomysłowości oraz innowacyjności. 

Dzięki takim inicjatywom jak targi organizowane w przestrzeni wirtualnej, branża spożywcza może nadal harmonijnie funkcjonować. 

Przedsiębiorcy mogą nie tylko cały czas nawiązywać nowe kontakty, lecz także wymieniać się doświadczeniami i poglądami na sprawy, którymi na co dzień żyją.

Debata inauguracyjna
Debatę inaugurującą Targi rozpoczął Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Grzegorz Puda, który objął imprezę patronatem honorowym. Problemem poruszonym na pierwszej konferencji było zjawisko, które od ponad roku nie znika z czołówek serwisów informacyjnych.  

Tematem wystąpienia Ministra był „Wpływ pandemii COVID-19 na kształt międzynarodowego handlu w obszarze rolno-spożywczym - szanse dla polskich eksporterów żywności. Branża spożywcza dziś i jutro – obecne trendy konsumenckie i sprzedażowe a perspektywy".

Sytuacja w branży – okiem ministra 
Minister Grzegorz Puda stwierdził, że pomimo światowego kryzysu wywołanego pandemią, handel zagraniczny produktami rolno-spożywczymi nie załamał się. W ubiegłym roku odnotowano 7% wzrost wartości eksportu, w stosunku do roku 2019. W 2020 r. eksport z Polski produktów rolno-spożywczych osiągnął rekordowy poziom 34 mld euro, czyli o 2,2 mld euro wyższą wartość niż w roku poprzednim.

Minister wskazał też czynnik, który może być powodem do optymizmu dla całej branży: saldo w obrotach artykułami rolno-spożywczymi było dodatnie i w 2020 r. osiągnęło poziom 11,7 mld EUR. Oznaczało to wzrost o ponad 11% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Grzegorz Puda wezwał również do solidarności z polskimi rolnikami, której przejawem powinno być sięganie po produkty wytworzone w kraju. W ten sposób mamy możliwość wspierania gospodarki i przezwyciężenia skutków pandemii.

Jest to istotne tym bardziej, że sytuacja epidemiczna wpłynęła i nadal wpływa na zmiany zachowań konsumenckich. Coraz więcej z nas sięga po żywność pochodzenia naturalnego, wytworzoną lokalnie, pochodzącą bezpośrednio od rolnika oraz z małych lokalnych przetwórni.

Szanse dla firm z branży
Ważnym motywem wystąpienia Ministra była kwestia zdobywania nowych rynków zbytu przez polskie firmy produkujące żywność i napoje. 

Grzegorz Puda poinformował, że jego resort pracuje nad uzyskaniem dostępu dla kolejnych polskich produktów rolno-spożywczych do rynków trzecich. 

Dodał, że równie ważnym obszarem działań Ministerstwa są: znoszenie ograniczeń w imporcie produktów rolno-spożywczych z Polski oraz zdobywanie rynków zbytu dla owoców świeżych i mrożonych.

Odpowiedzi na nurtujące branżę pytania
Po Ministrze Rolnictwa głos zabrali kolejni prelegenci, którzy poruszyli aktualne i ważne tematy, dotyczące bieżących problemów i odpowiadające na nurtujące pytania. Omówione zostały „Systemy  jakości w produkcji wieprzowiny i jej przetworów” oraz  „Podatek cukrowy – jakich produktów dotyczy, kto jest zobowiązany do jego zapłaty, w jakiej jest wysokości”. 

Druga część dnia poświęcona była głównie omówieniu trendów na globalnym rynku żywności i napojów 2021 z różnych perspektyw . Prezentacja Pani Honoraty Jarockiej z firmy Mintel przyciągnęła wielu przedsiębiorców szukających inspiracji do rozwoju firmy i wprowadzania nowych produktów na rynek zgodnie z aktualnymi tendencjami. Konferencje pierwszego dna zakończyły się prezentacją Polskiej Wódki jako elementu dziedzictwa i tradycji kultury polskiej.

Strefa EXPO – wirtualne okno na świat dla przemysłu spożywczego
Odbywające się obecnie Targi to nie tylko wystąpienia ekspertów, lecz przede wszystkim to, co stanowi o istocie tego rodzaju spotkań – wymiana informacji i kontaktów.

Organizatorzy przygotowali strefę EXPO, w której umieścili wirtualne stoiska oraz profile wystawców, których jest w tym roku aż 160 a łączą się z Polską z 18 krajów. Strefa ta, oprócz funkcji prezentacji produktów, zapewnia również możliwość działań networkingowych.

Zapraszamy przed ekrany komputerów, laptopów i smartfonów!
Targi potrwają do 22 kwietnia. Lepszej okazji do nawiązania kontaktów biznesowych w branży spożywczej – w tym roku nie będzie!

Więcej informacji na temat Targów: https://www.worldfood.pl/

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy