AMBRA S.A. stawia na Niefiltrowany

4 maj 2017
AMBRA S.A. zainwestowała w produkcję nowego cydru: Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. To propozycja dla konsumentów, którzy doceniają unikalny smak produktów regionalnych. - Wierzymy, że dzięki temu rynek cydru otrzyma świeży impuls do wzrostu - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór.  
Już w pierwszym roku AMBRA S.A. chce sprzedać milion butelek Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego. To możliwe dzięki inwestycjom w Zakład Produkcyjny AMBRA w Biłgoraju na Lubelszczyźnie.

- Fundamentem produktu regionalnego jest jego wysoka jakość, polegająca na zachowaniu naturalności oraz charakterystycznych cech surowca, klimatu i receptury. Znamy to choćby z win czy serów - mówi Prezes AMBRA S.A. Robert Ogór. – Dlatego, strategia rozwoju Cydru Lubelskiego opiera się na jeszcze wyższej jakości i naturalności produktu. To droga coraz trudniejszego i bardziej wymagającego procesu produkcji.
Prezes AMBRA S.A. przyznaje, że utrzymanie naturalnych cech surowca, świeżości i trwałości wymaga nowoczesnych procesów technologicznych.
- Podjęliśmy to wyzwanie. W Polsce mamy najwspanialsze jabłka, to zobowiązuje nas – nie tylko jako firmę, ale jako Polaków - do produkcji najlepszego i najszlachetniejszego cydru – deklaruje Robert Ogór.
Jego zdaniem Polska wciąż ma ogromną zaległość w kulturze przetwarzania surowców naturalnych w szlachetne, wartościowe produkty regionalne. Cydr Lubelski Niefiltrowany ma być nowym wzorcem dla całej kategorii i dowodem na to, że strategia pasji i jakości jest źródłem sukcesu.
Przed cydrem ważny sezon. Dziś wartość kategorii to 100 mln zł. W ub. roku Polacy wypili ponad 10 mln litrów cydru. Cydr Lubelski osiągnął ok. 50% udziałów rynkowych i jest najbardziej rozpoznawalną marką cydru w Polsce.
Więcej smaku
W produkcji Cydru Lubelskiego Niefiltrowanego świeżo tłoczony sok wraz z aromatycznym miąższem jabłek poddany został naturalnej fermentacji w niskiej temperaturze. Dzięki temu zostały zachowane najcenniejsze składniki owoców, również antyutleniacze. Po zakończeniu fermentacji i leżakowania cydr nie był filtrowany. Do butelek trafił naturalnie mętny i delikatnie musujący.
Z uwagi na delikatność i wysoką wrażliwość świeżo wyciśniętego soku jabłkowego, produkcja i leżakowanie cydru na każdym etapie wymaga szczególnych warunków, pozwalających na kontrolę m.in. temperatury i ciśnienia.
- Badania laboratoryjne składu cydru filtrowanego i niefiltrowanego potwierdziły, że Cydr Lubelski Niefiltrowany jest o 30% bardziej intensywny w smaku i aromatyczny. Ma też szersze spektrum smaków, czyli zachowuje więcej charakteru polskich jabłek - mówi Artur Dubaj, Główny Technolog AMBRA S.A.
Więcej perspektyw
Cydr Lubelski Niefiltrowany otwiera drogę do rozmów o eksporcie polskiego cydru.
- To klucz do ożywienia sprzedaży cydru w Polsce i do wejścia na nowe rynki. W innych krajach, polski cydr będzie produktem premium, a jako taki musi dać unikalną propozycję. Teraz już taką mamy: Cydr Lubelski Niefiltrowany - przyznaje Robert Ogór. - Na całym świecie ludzie poszukują lepszych, bardziej naturalnych i wartościowych produktów. Ich rosnące potrzeby zaobserwować można we wszystkich krajach rozwiniętych. To pokazuje nowy potencjał i otwiera nowe duże rynki.
Więcej treści
Regionalność i tożsamość produktów doceniają też polscy konsumenci cydru. Dziś to przede wszystkim mieszkańcy dużych miast, młodzi, otwarci ludzie, którzy poszukują nowości i czerpią radość z życia. Dla nich obietnice producentów to za mało, oni chcą wiedzieć więcej: kto stoi za produktem, jak przebiega proces produkcji, skąd pochodzą surowce.
- NIEFILTROWANY to hasło programowe, które silnie wiąże się z ideą wartościowego produktu oraz stylem życia: autentycznością, naturalnością, bezpośredniością – dodaje Agata Domaradzka, dyrektor marketingu AMBRA S.A. - Stawiamy na otwartość, spontaniczność, luz i poczucie humoru; na bycie prawdziwym tu i teraz, bez udawania. W ten sposób konsumenci cydru tworzą polski lifestyle. Taka też będzie nasza tegoroczna kampania pod hasłem „Nie filtrujemy”.
Cydr Lubelski Niefiltrowany wchodzi do sprzedaży w grawerowanej butelce, zaprojektowanej specjalnie dla marki. Będzie powszechnie dostępny. Jego promocji towarzyszy wakacyjna trasa koncertowa Cydr Lubelski Spragnieni Lata, podczas której zagrają Bovska, Iza Lach i duet Dwa Sławy.
- To ważne głosy na młodej polskiej scenie muzycznej, silne i niezwykle autentyczne w tym, co robią. Odważnie uciekają od tego co masowe i łatwe, zachowując swoją niefiltrowaną tożsamość. Łączą ich świetne teksty i fascynacja współczesnymi brzmieniami - podkreśla Robert Walewski, współtwórca trasy i Brand Manager Cydru Lubelskiego.
- Usłyszymy alternatywnych muzyków, którzy ukażą swoje najprawdziwsze oblicza, na maksa, bez żadnej ściemy. Zabrzmi ekscentryczny hip hop, magnetyzujące dźwięki r'n'b i pop w najlepszym wydaniu - mówi Tymon Tymański, dyrektor artystyczny trasy Cydr Lubelski Spragnieni Lata.

Mat. prasowe: Kuźnia PR

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy