Poznański Park Naukowo-Technologiczny w nowej odsłonie

21 marzec 2019
Pierwszy dzień wiosny 2019 r. to dla Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego wielkie odświeżenie. Wprowadza nową identyfikację wizualną, z myślą o swoich klientach. Nowe logo ma podkreślić rzetelność oraz dynamikę i otwartość nowoczesnego środowiska badawczego, jakie tworzy PPNT.
Rzadko który Wielkopolanin wie, że w Poznaniu na Rubieży od 25 lat działa pierwszy park technologiczny, zainspirowany słynną Doliną Krzemową. Z kolei osoby, które zdają sobie z tego sprawę myślą, że to zwyczajnie część kampusu UAM, a przecież PPNT to nie uniwersytet. Nowa odsłona ma to zmienić. Wraz z pierwszym dniem wiosny PPNT wprowadza nowy system identyfikacji wizualnej, który ma pokazać biznesową twarz Parku i uświadomić innowacyjnym firmom, że PPNT działa  właśnie dla nich.

Nowe logo ma w założeniu podkreślać:
dynamikę PPNT, rozwój i nieustanne poszukiwanie nowych rozwiązań (stąd strzałka zamiast tradycyjnej litery „T”),
elastyczność i kreatywność (stąd zaokrąglone końce liter i miękki krój czcionki)
rzetelność, doświadczenie i eksperckość (stąd klasycznie czarne litery)
wyrazistość i charakter (stąd szeroka, wyraźna linia)

Biznesowa odsłona
Nowa identyfikacja wizualna PPNT harmonijnie łączy w sobie atrybuty dojrzałości i młodości. Chcemy, aby wymagające dziś coraz więcej firmy, otrzymały jasną informację: Poznański Park Naukowo-Technologiczny to:
Biznes – wspieramy firmy na każdym etapie, dostarczamy rozwiązań i technologii wg potrzeb klienta, zapewniamy profesjonalne usługi doradcze, fundusze na rozwój, dostęp do sieci międzynarodowych kontaktów,
Innowacja – tworzymy i pomagamy chronić wynalazki; prowadzimy firmy i naukowców przez proces komercjalizacji, pozyskiwania patentów, ochrony własności intelektualnej, aż do wdrożenia innowacji,
Technologia – tworzymy rozwiązania wspierające działalność firm, opracowujemy technologie, zapewniamy nowoczesne zaplecze laboratoryjne,
Nauka – prowadzimy badania naukowe, realizujemy zlecenia od naszych klientów, wspieramy naukowców w pozyskiwaniu grantów i prowadzeniu własnych badań.

Profil naszych zainteresowań pozostaje niezmienny. Nadal główną osią działalności PPNT są chemia, biotechnologia, fizyka oraz IT. Wspieramy jednak także firmy działające w innych gałęziach gospodarki. Każdy ambitny przedsiębiorca, stawiający na innowacje i nowoczesność, znajdzie w PPNT coś dla siebie. Jesteśmy kreatywni i nastawieni na współpracę. Nowe logo i cały system identyfikacji wizualnej to właśnie podkreślają.

Naukowe korzenie
PPNT to współpraca nauki i biznesu. To most łączący dwa światy i pozwalający im czerpać wzajemne korzyści. Wywodzimy się ze środowiska akademickiego. Jesteśmy jednostką naukową i wiemy jak osiągniecia nauki wdrożyć w biznesie. Nie odcinamy się od akademickich korzeni – to przecież miejsce, gdzie rodzi się nauka, a my tę naukę przekładamy na codzienność. Wspieramy firmy, przedsiębiorców, innowatorów, pomysłodawców w skutecznych wdrożeniach innowacji.  Nie zapominamy jednocześnie o stałym podnoszeniu jakości usług i budowaniu współpracy. Bo ta współpraca nauki i biznesu to jest to, czego wymaga nowoczesna, innowacyjna gospodarka. I taką gospodarkę chcemy współtworzyć.
Działamy w Poznaniu, gdzie PPNT ma siedzibę, ale nasze możliwości sięgają dużo dalej. Nauka i innowacje nie znają przecież granic. Działamy w całej Wielkopolsce, w Polsce, a nawet na całym świecie. Dzięki temu doskonale zdajemy sobie sprawę, że nieustannie zmieniają się warunki i charakter pracy naukowców oraz wymogi firm. Jesteśmy elastyczni i dynamicznie się rozwijamy, wychodząc naprzeciw tym wymaganiom. Chcemy aby było to jasne od pierwszego kontaktu z PPNT, od pierwszego spojrzenia na logo, ofertę, wizytówki czy stronę internetową.
Dlatego wprowadzamy nowy system identyfikacji wizualnej. Zmieniamy logotyp i inne elementy wizerunku, aby podkreślić naszą tożsamość i takie wartości jak innowacyjność, kreatywność i współpraca.
- Chcemy pokazać, że nasze wieloletnie  doświadczenie to przewaga na rynku,  to eksperckość, rzetelność i niezawodność oferowanych usług i jednocześnie nieustanne poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań. – mówi Justyna Cięgotura, zastępca dyrektora PPNT.

Nowa identyfikacja wizualna to element łączący obszary działalności Parku w jedno. PPNT to marka profesjonalna, uporządkowana i budząca zaufanie, tak jak nasi pracownicy. Nasza działalność skupia się na specjalistycznych usługach doradczych i badawczych związanych z wdrażaniem nowych technologii. System identyfikacji wizualnej ma podkreślać elastyczność i biznesowy charakter PPNT.

Ujednolicamy przekaz nie tracąc różnorodności
Strzałka z literki „T” ma kierować uwagę na korzyści, jakie marka PPNT oferuje swoim klientom. Wskazuje wzrost, rozwój, akcelerację. Z kolei dwie zestawione, stykające się ze sobą strzałki symbolizują dwustronne korzyści płynące z i dla biznesu, technologii, innowacji oraz nauki. Współpracę firm z naukowcami, wspólny kierunek oraz punkt styku między tymi dwoma światami. Takim punktem jest właśnie Poznański Park Naukowo-Technologiczny.

Nowe logo Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego jest proste, minimalistyczne, oparte na skrócie PPNT i zbudowanej na nim typografii. Uzupełnia się ono z językiem identyfikacji wizualnej, który jest bogatszy i ma bardziej kolorowy charakter. Tak jak różnorodna jest oferta Parku. Łączymy wiele tematów i różnorodnych działalności.
- Od ponad 20 lat funkcjonuje w ramach PPNT Poznańskie Laboratorium Radiowęglowe, prowadzimy badania naukowe z zakresu chemii i biotechnologii, świadczymy usługi doradcze, pomagamy w pozyskiwaniu funduszy europejskich, grantów dla naukowców. W obrębie Parku działa, jeden z najlepszych w kraju, Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE, nowoczesne DataCenter. Od prawie 5 lat prowadzimy centrum nauki, jakim jest Laboratorium Wyobraźni. – podkreśla prof. Jacek Guliński, dyrektor Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Chcemy, aby z PPNT wychodził jasny i spójny komunikat: pracujemy wspólnie, na sukces naszych klientów. Jesteśmy jednością, dlatego razem się komunikujemy. Stąd nowa, spójna identyfikacja wizualna. Znajdzie ona odzwierciedlenie w logotypach (Laboratorium Wyobraźni, Centrum Archeologiczne, Przedszkole Parkowe Skrzaty itp.), listownikach, szablonach prezentacji, ofertach, wizytówkach itp.
Bazowa kolorystyka PPNT jest stonowana, techniczna. Dodaliśmy jednak mocny akcent kolorystyczny w postaci koloru zielonego. Dzięki temu udało się zachować balans między technicznym (naukowym) uporządkowaniem (ikony, opisy techniczne) a bardziej emocjonalnym językiem i przyjaznym charakterem dotyczącym relacji biznesowych i elastyczności, jaki nas wyróżnia.
- Identyfikacja wizualna, poprzez prostotę logo stanowi ramę dla różnorodnej działalności Parku. Dlatego, mimo iż naszym wyróżniającym kolorem jest zielony, dopuszczamy także inne kolory  w odpowiednich konfiguracjach. Pozwoli to na podkreślenie naszej różnorodności i elastyczności. – mówi Ewa Kocińska-Lange, zastępca dyrektora Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Mat. prasowe: Poznański Park Naukowo-Technologiczny

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy