Żywe sałaty z Agromediterránea: jeden z najlepszych pomysłów roku

28 maj 2021
• Sold with their roots still intact, they have been awarded in the Sustainability category for the innovation behind them and for contributing towards the consumption of fresher healthy products
• The company’s Centre of Agricultural Innovation (CIAM) is running this project which involves soil-free farming without the use of pesticides
• The award was receivedby the general manager at Agromediterránea, Jesús Gómez, at the 43rd award ceremony organised by Spanish business magazine ActualidadEconómica

Agromediterránea, a company that specialises in the production and distribution of fresh vegetables, has been awarded for its research project involving the farming of living lettuce, classed as one of the ‘100 Best Ideas of the Year’ in the Sustainability category. The magazine Actualidad Económica granted the Foodiverse company recognition at its 43rd award ceremony. 
“At Agromediterránea we are 21st century farmers, meaning that sustainability and innovation are part of our everyday work ethic. We are very proud that our commitment and the efforts of all of our team are recognised, both through prestigious awards such as this, and by our clients,” Jesús Gómez, general manager at Agromediterránea, explained.
The ‘100 Best Ideas of the Year’ awards go to the best product innovations and initiatives driven every year in the sphere of business, in categories such as digital transformation, health, connectivity, environment, industry 4.0, SMEs and start-ups, and transport and mobility. The publication has recognised the merit of Agromediterránea’s project within the Sustainability category.
This innovative project, developed by the company in its Centre of Agricultural Innovation (CIAM), aims to ensure that the product reaches the end consumer fresher and cleaner with its roots still intact. To do this, they have implemented a strategy based on vertical hydroponic farming, with no soil and no pesticides. 
The prizewinning project has initially been carried out using red oakleaf lettuces (Chicorium Intybus) although the company aims to incorporate other varieties and, before too long, other types of vegetable. 
Sustainability being one of Agromediterránea’s strategic building blocks, living lettuce – which is sold under the brand Sun&Vegs – unites the company’s commitment to the environment and the concept of healthy eating.

2021-05-28-lettuce1.jpg

Image: Jesús Gómez (third from the left), general manager at Agromediterránea, received the award in a ceremony yesterday in Madrid (Spain).

Przeczytaj również:

WorldFood Poland zakończony sukcesem

29 kwiecień 2024
Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej. »

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »
Partnerzy