POLAGRA 2021 – targi zaprojektowane ze smakiem

15 lipiec 2021
POLAGRA to wydarzenie o najdłuższej tradycji biznesowej w Polsce, jedno z kluczowych wydarzeń branży spożywczej i HoReCa. Tegoroczna edycja wydarzenia zaplanowana została na dni 4-6 października.
Co roku udział w tych targach bierze kilkuset wystawców i kilkadziesiąt tysięcy zwiedzających z całego świata. W ubiegłym roku było to jedno z nielicznych wydarzeń branżowych, które, choć na mniejszą skalę, to jednak odbyło się. Jakie plany mają organizatorzy na ten rok?

Ekspozycja – źródło wiedzy i kontaktów
Niewątpliwym atutem POLAGRY jest jej różnorodność i to się na pewno nie zmieni. Ekspozycja ma pozwolić zapoznać się z żywność stanowiącą odpowiedź na preferencje dietetyczne konsumentów, nowymi technologiami wspierającymi procesy produkcyjne z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w produkcji żywności, a także z rozwiązaniami dedykowanymi sektorowi HoReCa. Powstaną też strefy dedykowane polskiej branży mięsnej i mleczarskiej realizowane przy wsparciu partnerów branżowych, które mają na celu promocję polskiej produkcji. 

Formuła targów 
Targi to przede wszystkim miejsce bezpośrednich kontaktów biznesowych, ale tegoroczna POLAGRA 2021 zostanie zrealizowana w formie hybrydowej, by umożliwić realizację kontaktów biznesowych z całego świata.
- Przygotowujemy się na hybrydowy model targów POLAGRA. Zależy nam bardzo, by mogli z niego skorzystać między innymi kontrahenci zza granicy zainteresowani importem polskiej żywności, którzy mogą spotkać się z ograniczeniami w podróżowaniu – informuje Dariusz Wawrzyniak, dyrektor grupy produktów.
Grupa MTP ma już za sobą pierwsze wydarzenie o charakterze kontraktacyjnym zrealizowane za pośrednictwem platformy online. Zdobyte w tym zakresie doświadczenie niewątpliwie przełoży się na realizację POLAGRY.

Promocja polskiej żywności
Do tej pory proeksportowe cele na POLAGRZE realizowane były przede wszystkim w ramach projektu HostedBuyers, w ramach którego aranżowane były bezpośrednie spotkania producentów z wyselekcjonowaną grupą kupców zagranicznych. W  poprzednich edycjach w programie wzięło udział ponad 100 przedstawicieli sieci handlowych z takich krajów jak: Rosja, Ukraina, Estonia, ZEA, Algieria, Włochy, Belgia, Wielka Brytania, Chorwacja, Francja, Rumunia, Izrael, Liban, Białoruś czy Arabia Saudyjska. 
- HostedBuyers to bardzo istotny element targów pozwalający promować polską żywność na rynkach zagranicznych. Nie wyobrażamy sobie, by mogło go zabraknąć podczas tegorocznej edycji. Nasze prace związane platformą online służącą do umawiania spotkań biznesowych niewątpliwe pomogą nam wzmocnić ten punkt programu POLAGRY – objaśnia Dariusz Wawrzyniak.

POLAGRA EXPORT MEETING
W tym roku polski sektor spożywczy będzie promowany także podczas premierowej edycji kongresu POLAGRA EXPORT MEETING, która odbędzie się drugiego dnia targów - 5 października 2021. Przedsięwzięcie ma na celu wzmocnienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynku europejskim oraz pozostałych rynkach zewnętrznych. Planowane prezentacje potencjału poszczególnych grup towarowych, dyskusje czy spotkania matchmakingowe niewątpliwie pozwolą na zaprezentowanie Polski jako prężnego, wiarygodnego i konkurencyjnego pod względem jakości i ceny dostawcy wyrobów spożywczych. Wydarzenie odbywa się przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii.

Program wydarzenia >>

Transfer specjalistycznej wiedzy
POLAGRA to nie tylko ekspozycja, ale także mix innych wydarzeń – szkoleń, pokazów - których wspólnym mianownikiem jest smak. W tym roku planowany jest powrót do projektu Master Class Show. To kulinarne wydarzenie przygotowywane przede wszystkim z myślą o restauratorach i szefach kuchni. Podczas tegorocznej edycji swoją wiedzą i doświadczeniem podzielą się znakomici szefowie kuchni i eksperci kulinarni m.in. Paweł Salamon – szef kuchni w Pałacu Mierzęcin, zwycięzca Kulinarnego Pucharu Polski 2016, Bartosz Fabiś i Michał Kozłowski z Restauracji Sarbinowska, zwycięzcy Kulinarnego Pucharu Polski 2019, Adam Adamczak z Concordia Taste, finalista TOP CHEF, a także Józef Sadkiewicz - praktyk i ekspert w branży zbożowo-młynarsko-piekarskiej oraz kulinarnej, założyciel Instytutu Sadkiewicza CPKZ.

Zainteresowani rzemiosłem piekarskim z kolei na pewno powinni odwiedzić Forum Piekarskie – Zdrowe Pieczywo, którego sercem będzie, zlokalizowana na terenie ekspozycji targów POLAGRA, profesjonalna przestrzeń piekarska. Nie zabraknie też warsztatów kulinarnych, z kolei branża hotelarska spotka się w ramach konferencji Hotel Investors Meeting.

Targi POLAGRA od lat integrują branżę spożywczo-gastronomiczną i są miejscem eksploracji nowych kontaktów biznesowych, wymiany wiedzy, rozmów o przeszłości sektora. Organizatorzy deklarują, że ta tradycja zostanie utrzymana. POLAGRA będzie, zgodnie z hasłem przewodnim, zaprojektowana ze smakiem, a przy tym z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa pozwalając jej uczestnikom realizować cele biznesowe w dogodnej dla nich formie.

Więcej informacji: www.polagra.pl

Przeczytaj również:

XII edycja TSW 2022 już za 85 dni

18 październik 2021
Targi Sadownictwa i Warzywnictwa TSW 2022 odbędą się w dniach 13–14 stycznia w Ptak Warszaw Expo w Nadarzynie k. Warszawy. TSW to wystawa, która z każdym rokiem przyciąga coraz więcej osób. Podczas minionej edycji targi odwiedziło ponad 16 tys. gości z ponad 25 krajów, którzy w ciągu dwóch dni mogli poznać najnowsze trendy branży ogrodniczej oraz nowości rynkowe z kraju i z zagranicy. Obecnie do udziału w TSW 2022 zgłosiło się ponad 240 firm. Zapraszamy do rejestracji online na www.tsw.pl »

Meat & Poultry Asia, 22-24 czerwca 2022, Suntec Singapore Convention & Exhibition Centre

14 październik 2021
Pierwsza edycja MPA, zlokalizowana razem z Specialty & Fine Food Asia, wiodącymi targami w Azji Południowo-Wschodniej dla rzemieślników, smakoszy oraz wyśmienitej żywności i napojów, umożliwi nawiązanie transgranicznych partnerstw między międzynarodowymi dostawcami mięsa i drobiu, producentami żywności z regionu Azji i Pacyfiku, usług gastronomicznych, hotelarstwa i klientów detalicznych, umożliwiając uzyskanie rzeczywistych wyników biznesowych. »

Pub & Bar Asia (RPB Asia), 22-24 czerwca 2022

14 październik 2021
Jedyne targi poświęcone butikowej i niezależnej społeczności restauracji, pubów i barów w Azji Południowo-Wschodniej. Zlokalizowane razem z Speciality & Fine Food Asia, odniosły ogromny sukces od samego początku, budując fantastyczną reputację jako jedna z czołowych platform biznesowych w branży spożywczej. Pokaz ugruntował swoją pozycję jako show dla właścicieli i operatorów restauracji, pubów i barów, liderów branży, innowatorów i trendsetterów, którzy nieustannie poszukują wyjątkowych pomysłów. produkty i rozwiązania. »
Partnerzy