1200 spotkań na Fresh Market

14 październik 2019

Konferencja Fresh Market, która odbyła się w tym roku w Polsce po raz XII, choć nie dorównuje rozmachem największym na świecie wydarzeniom w branży, jako jedyna organizowana jest w formule kupieckiego centrum handlu. Jej nadrzędnym celem jest umożliwienie producentom i dostawcom świeżych owoców, warzyw i kwiatów, a także firmom świadczącym usługi dla rolnictwa, przeprowadzenia indywidualnych biznesowych rozmów z kupcami z sieci handlowych.
Cel ten podczas tegorocznej edycji Fresh Market został z sukcesem zrealizowany. Podczas konferencji 3 października w Ożarowie Mazowieckim, czyli jednego dnia i w jednym miejscu, producenci i dostawcy z Polski i świata odbyli ponad 1200 spotkań z przedstawicielami 20 krajowych, regionalnych i międzynarodowych sieci handlowych, zarządzających łącznie 15 166 sklepami. Dostawcy świeżych owoców, warzyw i kwiatów, prezentując twarzą w twarz swoją ofertę sieciom handlowym, zyskali wyjątkową możliwość nawiązania relacji biznesowych. Mogą one zaowocować korzystnymi kontraktami oraz umocnieniem pozycji w polskim i międzynarodowym handlu świeżymi produktami. Na tegorocznej konferencji były obecne sieci polskie: ARCHELAN, CARREFOUR, DINO, FRAC, MAKRO, NASZ SKLEP, PGS, PIOTR i PAWEŁ, STOKROTKA, ŻABKA. W konferencji uczestniczyły również: czeska BILLA, litewska MAXIMA, mołdowska LINELLA, ukraińskie sieci TAVRIA-V i VARUS, a także białoruskie ALMI, EVROOPT, GIPPO, SANTA, SPAR, i ALC. Szczególnie spotkania z sieciami z Ukrainy i Białorusi są szansą dla firm zaistnienia na dynamicznie rozwijających się rynkach.

Fresh Market to również przegląd innowacyjnych rozwiązań technologicznych, produkcyjnych i marketingowych oraz trendów konsumenckich w globalnym biznesie. Uczestnicy konferencji mogli m.in. zapoznać się z nowoczesnymi rozwiązaniami opakowaniowymi dla branży spożywczej, a ich producenci zaprezentować na firmowych stoiskach swoją ofertę. Organizacja przestrzeni wystawienniczej pozwalała na formalne i nieformalne spotkania przedstawicieli producentów owoców, warzyw, kwiatów, nasion oraz firm usługowych, w tym także specjalizujących się w imporcie i eksporcie, a tym samym wymianę informacji, poglądów i opinii oraz zyskanie cennych kontaktów.
Podczas konferencji, jak co roku, odbyły się prelekcje i panele dyskusyjne na temat sytuacji na polskim i światowym rynku warzyw i owoców, a także wyzwań i prognoz na kolejny sezon. Paneliści skupili się na perspektywach eksportu polskich owoców i warzyw, zwłaszcza w kontekście przedłużającej się wojny handlowej z Rosją, a także konieczności znalezienia nowych rynków zbytu dla polskich produktów.

Podczas konferencji ogłoszono również uroczyście zwycięzcę konkursu „Fresh Market Award 2019”, promującego najbardziej innowacyjne produkty i usługi w bieżącym roku. Tytuł ten na XII edycji Fresh Market zdobyła firma HAZERA POLAND za pomidor malinowy klasy premium ROSAMUNDA o wyjątkowym smaku w typie coeur du boeuf, rekomendowanym do produkcji towarowej w warunkach szklarniowych. Atutem odmiany jest wyśmienity smak nawiązujący do pomidorów „z dawnych lat", unikalny kształt, intensywny połysk oraz głębokie żebrowanie.
Zaraz potem rozpoczął się Cocktail Dinner Party, na którym uczestnicy w nieformalnej atmosferze, przy dźwiękach fortepianu i rozkoszując się wspaniałym jedzeniem, kontynuowali rozmowy handlowe i nawiązywali kontakty w branży.
Organizatorzy starali się stworzyć jak najlepsze warunki uczestnikom po to, by mogli skupić się wyłącznie na celu biznesowym. Wszyscy goście korzystali z bufetu śniadaniowego oraz napojów gorących i zimnych. Zostali również zaproszeni na lunch. Podczas całej konferencji mogli liczyć na wsparcie Matchmakera, który pomagał w dotarciu do osób reprezentujących konkretną firmę i umówieniu spotkania.
Konferencja Fresh Market, dając możliwość zainicjowania współpracy pomiędzy producentami i eksporterami świeżych owoców, warzyw i kwiatów z sieciami handlowymi oraz przedsiębiorstwami świadczącymi usługi dla branży, przełoży się niewątpliwie na zwiększenie obrotów i zysków uczestników wydarzenia.

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy