Wszystko o kawie na Targach EuroGastro

4 marzec 2017
Strefa Coffee Village na Targach EuroGastro to wyjątkowe miejsce, które co roku pozytywnie zaskakuje odwiedzających. To tam przez trzy targowe dni będą toczyły się rozmowy i konkursy, a aromat kawy dotrze do najdalszych zakątków Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska. Już tylko miesiąc dzieli nas od 21. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro oraz 10. Targów Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel, które odbędą się w dniach 5-7 kwietnia.
Szczególną rolę podczas Targów EuroGastro odegra kawa, której kultura picia rozwija się w Polsce. Kawa, którą coraz częściej delektują się Polacy, poprawia samopoczucie. Warto więc zadbać, aby pozostawione przez nią wrażenie było jak najlepsze. Składa się na nie wiele elementów: sprawdzone źródła pochodzenia ziaren, dobór najlepszych mieszanek, odpowiedni sprzęt i akcesoria, wykwalifikowani bariści oraz wybór jakościowej zastawy.

Strefa Coffee Village
W strefie Coffee Village będzie można znaleźć kompleksową ofertę oraz skorzystać z doradztwa. Na targach obecni będą dostawcy kawy, ekspresów i akcesoriów niezbędnych do jej przygotowywania. Zaplanowane są także bezpłatne warsztaty, podczas których zainteresowani poszerzą wiedzę oraz nabędą nowe umiejętności. Tomasz Obracaj z Apro Trade / Akademia Kawy® zapewnia, że program edukacyjny na EuroGastro przygotowany został z myślą o baristach, menedżerach kawiarni i restauracji, jak i miłośnikach kawy. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.

Tematy spotkań obejmą m.in.: źródła pozyskiwania najlepszych ziaren, zasady w handlu międzynarodowym tym surowcem, omówienie rodzajów kawy i jej pochodzenia, a także zajęcia cup tasting. – Nowością, którą szykujemy w tym roku, będzie szkolenie o wodzie, która jest przecież kluczowym składnikiem kawy. Pokażemy jak sprawdzić jakość tej, którą dysponujemy, a także co zrobić, by ją ulepszyć – zachęca Tomasz Obracaj. W strefie Coffee Village nie zabraknie specjalistów, m.in. Alfa Kramera, światowej sławy eksperta ds. kawy, inicjatora SCAE (Speciality Coffee Association of Europe) i WBC (World Barista Championship) czy Agnieszki Rojewskiej, mistrzyni Polski Latte Art.

Kawowe kadry rosną
Strefa Coffee Village będzie także sceną dwóch olimpiad kawowych. Podczas 9. Olimpiady Kawy® organizowanej przez firmę Apro Trade / Akademia Kawy® oraz MT Targi Polska, która odbędzie się pod patronatem SCAE, młodzi bariści zmierzą się w czterech dyscyplinach: Espresso na czas, Latte Art, Irish Coffee oraz Cup Tasting. Kolejnym wydarzeniem będzie finał 2. Olimpiady Kawy dla Szkół Gastronomicznych. Co roku zmagania budzą ogromne emocje. Wymagają dużej koncentracji i wysiłku od uczestników, którzy pod okiem eksperckiego Jury dają z siebie wszystko, by pokazać się od najlepszej strony. – Dzięki organizowanym przez nas zawodom podnosi się poziom edukacji i praktycznych umiejętności baristów, a klienci w kawiarniach i restauracjach mogą pić coraz lepszą kawę – dodaje Tomasz Obracaj.

Polska na kawowej mapie świata
Kawa to jeden z najważniejszych produktów rolnych na świecie, a głównym powodem, dla którego konsumenci sięgają po nią, jest smak. Według danych dostarczonych przez firmę Apro Trade każdego roku na świecie spożywa się ponad 9 mln ton kawy, a największymi jej konsumentami są Skandynawowie. Mieszkaniec Finlandii spożywa rocznie 12 kg, Norwegii 9 kg, a Danii 8,8 kg. Kolejnymi krajami z najwyższą konsumpcją na osobę są: Austria (8,8 kg), Szwajcaria (7,9 kg) oraz Niemcy (7 kg). Na Polaka przypada 2,6 kg, jednak nasz rynek nieustannie rośnie. Tomasz Obracaj zwraca uwagę na dodatkowe uwarunkowania spożycia kawy, takie jak elementy historyczne, geograficzne czy klimat. – Polska to tradycyjnie herbaciany kraj, a kawa zawsze była traktowana jako ekskluzywny napój. Nie bez znaczenia pozostaje także zasobność portfela – dodaje.

W Polsce najszybciej rozwija się segment kawy porcjowanej, czyli w kapsułkach, na co ma wpływ popularność domowych ekspresów. Według eksperta wynika to przede wszystkim ze względów praktycznych i ekonomicznych. Tak przygotowana kawa z pewnością jest powtarzalna, eliminowane są ewentualne błędy ludzkie, nie ma także żadnych strat surowca. W ekspresie kawę mieloną przygotowuje co trzeci konsument. Z badań wynika, że nieco ponad 70% konsumentów sięga po kawę mieloną, w tym aż połowa, bo 51%, używa wyłącznie tego typu kawy. Picie kawy w kawiarniach i restauracjach staje się coraz bardziej popularne w dużych miastach, choć najczęściej Polacy piją ją w domu (77%).    
   
Rejestracja online już dostępna
Rejestracji na Targi EuroGastro oraz WorldHotel można już dokonać wypełniając formularz, który znajduje się na stronach: www.eurogastro.com.pl lub www.worldhotel.pl. Obejmuje ona wstęp na oba wydarzenia. Dla klientów biznesowych organizator przewidział 50% zniżki na bilet wstępu przy rejestracji online do 3 kwietnia 2017 roku.
Więcej informacji na www.eurogastro.com.pl oraz www.worldhotel.pl.

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy