Przygotowania do drugiej edycji Global Citrus Congress w pełnym rozkwicie

6 listopad 2021
The World Citrus Organisation (WCO) Secretariat, together with its partners CIRAD, is finalising preparations towards the second edition of the Global Citrus Congress, which will take place on 16 and 17 November 2021. The virtual event, which managed to gather over 1000 delegates from across the globe in its first edition in 2020, will once again bring together the citrus community to discuss the current trends, challenges, and opportunities for the citrus sector. More than 500 participants from across the globe have already registered to attend the virtual congress.

Following the success of the first Global Citrus Congress in 2020, this year the event will take place online on 16 and 17 November 2021. The opening session of the first day (Tuesday 16 November from 3:00 to 6:00 p.m. CET) will provide an in-depth discussion on production and marketing trends for fresh and processed citrus, including a panel discussion with key producing countries over the ongoing Northern Hemisphere 2021 citrus season. During the second day of the congress (Wednesday 17 November), 3 regional modules will zoom into specific issues of the citrus business in Asia (8:00 to 10.00 a.m. CET), Europe (3:00 to 5:00 p.m. CET), and North America (5:00 to 7:00 p.m. CET). Asia’s module will focus on key market developments and branding trends, with speakers including Wayne Prowse (Fresh Intelligence), Neil Barker (BGP International), and Hannes de Waal (Sundays River Citrus Company) among others. The European track of the Congress will in turn discuss post-harvest trends in citrus with key sector representatives from Agrofresh, Apeel, Citrosol, Decco, Jansen, and the Dutch Fresh Produce Centre. During Europe’s session, WCO’s General Delegate Philippe Binard will also discuss citrus consumption trends and promotion strategies with key market leaders from across the chain. Finally, the North America’s section will delve into the US citrus market trends with a focus on easy peelers, lemons, and limes. The strategies and challenges for key producing regions California and Florida will also feature in the programme.

WCO Co-Chair and Director of AILIMPO Jose Antonio Garcia affirmed: “We have been working intensely to improve on the first edition of the Global Citrus Congress by elaborating an attractive agenda with a stronger presence of business-led interactive debates. We want to consolidate the Congress as a must-attend event for the citrus sector, and we hope we held it physically in 2022”. WCO Co-Chair and CEO of the Citrus Growers’ Association of Southern Africa Justin Chadwick added: “After the success of the first edition in 2021, the Global Citrus Congress is on the right track to become the key annual event for the community to strengthen the position of citrus fruit in an ever-competitive, challenging environment”.

The Global Citrus Congress will take place online. The sessions will be live and free of charge to attend thanks to the support of our sponsors. Registrations are still open at https://www.citruscongress.com/. The opening session will be available both in English and Spanish.

Przeczytaj również:

Fruit Attraction ogłasza nową edycję konkursu Innovation Hub Awards

6 czerwiec 2024
Już kolejny rok Fruit Attraction organizuje nową edycję konkursu Innovation Hub Awards. Nagrody te, honorujące innowacyjność i przedsiębiorczość w branży owocowo-warzywnej, mają na celu wystawianie i współwystawianie firm, które zgłaszają najlepszy projekt, produkt lub usługę, kładąc nacisk na kryteria innowacyjności, zrównoważonego rozwoju, stosowanej technologii i wiedzy. Firmy biorące udział w Fruit Attraction 2024 zainteresowane uczestnictwem mogą to zrobić do 4 września »

Spotkania Biznesowe osiągają wielki finał

4 czerwiec 2024
Zakończenie China Business Meet Up rozpoczyna odliczanie do ASIA FRUIT LOGISTICA. Roadshow Business Meetups osiąga swój wielki finał w Szanghaju, a do powrotu ASIA FRUIT LOGISTICA do Hongkongu pozostało 100 dni. ASIA FRUIT LOGISTICA China Business Meet W dniach 27–28 maja w Szanghaju zgromadziło ponad 1600 specjalistów z branży. Odwiedzający targi spędzili dwa dni na rozmowach i spostrzeżeniach, wysokiej jakości networkingu oraz tętniącym życiem B2B expo skupionym na dynamicznym i szybko rozwijającym się chińskim rynku świeżych produktów. »

Winogrona stołowe z Fresh Energy

4 czerwiec 2024
Fresh Energy jest jednym z egipskich producentów i eksporterów świeżych warzyw i owoców. Fresh Energy oferuje produkty pochodzące ze swojego gospodarstwa, w którym uprawiane są świeże produkty najwyższej jakości, zgodnie z najsurowszymi normami jakościowymi. Fresh Energy z dumą produkuje swoje produkty zgodnie ze standardami Unii Europejskiej zgodnie z wymaganiami klientów hipermarketów takich jak ALDI, Carrefour, Benny’s, Tesco czy LIDL. Fresh Energy oferuje szeroką gamę egipskich winogron. »
Partnerzy