A positive trend in European fresh fruit and vegetable consumption

26 listopad 2019

Freshfel Europe’s latest edition of its Consumption Monitor shows that since 2013 EU consumption of fresh fruit and vegetables has very slowly picked up again after a noticeable decreasing trend since the turn of the century. Despite this, increasing the number of public and private initiatives to stimulate consumption should continue to be strongly encouraged. Noticeably, the data demonstrate a very slight decrease again from 2016 to 2017 and the European aggregate still remains below the WHO consumption recommendation of at least 400 grams per capita per day.

On 25 November, Freshfel Europe published the latest edition of its Consumption Monitor, which analyses the production, trade, supply and consumption trends of the EU-28, with the latest data of 2017 included. The data show that consumption of fresh fruit and vegetables in the EU-28 stands at 348 grams per capita per day. This represents a slight decrease of 1,1% compared to 2016 but is an increase of 2,4% compared to the average of the previous five years (2012-2016). This increase of consumption over the last four consecutive years is hopefully a positive sign of increasing awareness of the importance of fruit and vegetables in the daily diet and should encourage both the public and private sector to step up efforts to promote the consumption of fresh fruit and vegetables.

In 2017 EU citizens consumed on average 192 grams of fresh fruit and 156 grams of fresh vegetables each day. Fruit consumption has decreased by 2,6% compared to 2016 but increased by 2% compared to the 2012-2016 average consumption. Vegetable consumption increased by 0,7% compared to 2016 and increased by 3% compared to the 2012-2016 average consumption.

To build the momentum of the overall increasing EU consumption trend, Freshfel Europe, together with Aprifel, have launched an information and promotion of agricultural product campaign, co-funded by the European Commission to raise
awareness of the importance of eating at least 400 grams of fruit and vegetables among 18-to-30-year-old. The campaign, ‘Follow me to be healthy, with Europe’ calls young Europeans to action via the ‘400g Challenge’ on social media.

Przeczytaj również:

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »

Food Africa i pacprocess MEA 2024: Konwergencja gigantów branży rozpocznie się w grudniu

9 czerwiec 2024
Food Africa i pacprocess MEA przygotowują się do swoich najbardziej ambitnych wydarzeń w historii. Wystawcy będą mieli niezrównane możliwości nawiązania kontaktu z liderami branży i poznania rozwijających się rynków Afryki i Bliskiego Wschodu. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba ludności Afryki wzrośnie do 2,5 miliarda, sektor żywności i napojów doświadcza bezprecedensowego rozkwitu. Ten wzrost popytu na różnorodne produkty, napędzany młodą i coraz bardziej miejską bazą konsumentów. »

Krajowe Mistrzostwa Kawy w Singapurze powracają do Specialty Coffee & Tea Asia, gdzie odbędą się pierwsze w historii SIGEP Asia

8 czerwiec 2024
Edycja już 26–28 czerwca 2024 r. w Sands Expo & Convention Center Singapore. SCTA jest obecnie częścią inauguracyjnego SIGEP Asia, pierwszej w historii azjatyckiej edycji wiodących na świecie włoskich międzynarodowych targów rzemieślniczych branży lodów, ciast, piekarni i kawy SIGEP, które mają gościć do 10 000 gości branżowych i kupujących oraz ponad 250 wystawców i marek z 20 krajów i regionów. »
Partnerzy