TOMRA globalna firma zajmująca się zrównoważonymi technologiami

24 czerwiec 2022
TOMRA revealed plans to accelerate the path to a sustainable future and double its revenues in five years at its capital markets day on 23 June in Mülheim-Kärlich, Germany. 

The company’s strategy is built on accelerating growth in its three core divisions and using the current business platform to develop adjacent business opportunities 

With a turnover of NOK 10.9bn (€1.05bn) and employing 4,600 people, TOMRA is a world leader in reverse vending machines (RVMs) and sensor-based sorting solutions for the food and recycling industries. The Asker, Norway, headquartered company is celebrating its 50th anniversary this year. 

TOMRA is uniquely positioned along global megatrends, with leading market positions, best- in-class technologies, and purpose-driven employees. 

The strategy builds on organic growth in core business, with a focus on positioning for new deposit markets, leveraging technology to increase recycling, expanding and optimizing the food sorting business across categories and geographies, as well as continued investment in innovation and securing supply chain resilience. 

To develop attractive adjacent business opportunities, TOMRA will focus on opportunities that are ripe for scaling, where the company has a competitive advantage to succeed, and where it sees strong return potential. 

Among adjacent opportunities, TOMRA gave examples such as textile recycling, collection systems for reusable packaging, digital business models, and closing the gap in plastics recycling. 

With this strategy, TOMRA launched a new set of financial ambitions for the coming five-year period. This includes 15 percent annual revenue growth, EBITA margin at 18 percent, 40-60 percent dividend payout and maintaining an investment-grade status. The company has also been rated A- / Stable. 

TOMRA president and CEO, Tove Andersen, said: “Over the course of 50 years, we have established a unique position which creates the foundation for our ambitious target to double our business in the next five years by accelerating growth in core and developing adjacent businesses.” 

In addition, the company said it ‘will focus on implementing its sustainability strategy to lead the resource revolution, while becoming a fully circular business and being safe, fair and inclusive’. 

The sustainability strategy comprises five focus areas which are resource productivity, sustainable product design, supply chain sustainability, climate impact and TOMRA’s employee value proposition. 

TOMRA launched its holistic sustainability targets towards 2030 covering these prioritized focus areas. Among these targets is the commitment to net-zero emissions and setting science-based targets. 

Commenting on the sustainability strategy, Tove Andersen, said: “Transformation is at the heart of everything we do, so we have taken that principle and used it to create our sustainability strategy and focus areas. 

“Each focus area will have a transformational impact and deliver significant, measurable benefits for our people, customers and the environment. 

“For a more sustainable future, we at TOMRA feel we have an obligation to grow. We have now stepped up our ambitions and we aim to double our business in the next five years.”

Przeczytaj również:

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »

Food Africa i pacprocess MEA 2024: Konwergencja gigantów branży rozpocznie się w grudniu

9 czerwiec 2024
Food Africa i pacprocess MEA przygotowują się do swoich najbardziej ambitnych wydarzeń w historii. Wystawcy będą mieli niezrównane możliwości nawiązania kontaktu z liderami branży i poznania rozwijających się rynków Afryki i Bliskiego Wschodu. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba ludności Afryki wzrośnie do 2,5 miliarda, sektor żywności i napojów doświadcza bezprecedensowego rozkwitu. Ten wzrost popytu na różnorodne produkty, napędzany młodą i coraz bardziej miejską bazą konsumentów. »

Krajowe Mistrzostwa Kawy w Singapurze powracają do Specialty Coffee & Tea Asia, gdzie odbędą się pierwsze w historii SIGEP Asia

8 czerwiec 2024
Edycja już 26–28 czerwca 2024 r. w Sands Expo & Convention Center Singapore. SCTA jest obecnie częścią inauguracyjnego SIGEP Asia, pierwszej w historii azjatyckiej edycji wiodących na świecie włoskich międzynarodowych targów rzemieślniczych branży lodów, ciast, piekarni i kawy SIGEP, które mają gościć do 10 000 gości branżowych i kupujących oraz ponad 250 wystawców i marek z 20 krajów i regionów. »
Partnerzy