TOMRA globalna firma zajmująca się zrównoważonymi technologiami

24 czerwiec 2022
TOMRA revealed plans to accelerate the path to a sustainable future and double its revenues in five years at its capital markets day on 23 June in Mülheim-Kärlich, Germany. 

The company’s strategy is built on accelerating growth in its three core divisions and using the current business platform to develop adjacent business opportunities 

With a turnover of NOK 10.9bn (€1.05bn) and employing 4,600 people, TOMRA is a world leader in reverse vending machines (RVMs) and sensor-based sorting solutions for the food and recycling industries. The Asker, Norway, headquartered company is celebrating its 50th anniversary this year. 

TOMRA is uniquely positioned along global megatrends, with leading market positions, best- in-class technologies, and purpose-driven employees. 

The strategy builds on organic growth in core business, with a focus on positioning for new deposit markets, leveraging technology to increase recycling, expanding and optimizing the food sorting business across categories and geographies, as well as continued investment in innovation and securing supply chain resilience. 

To develop attractive adjacent business opportunities, TOMRA will focus on opportunities that are ripe for scaling, where the company has a competitive advantage to succeed, and where it sees strong return potential. 

Among adjacent opportunities, TOMRA gave examples such as textile recycling, collection systems for reusable packaging, digital business models, and closing the gap in plastics recycling. 

With this strategy, TOMRA launched a new set of financial ambitions for the coming five-year period. This includes 15 percent annual revenue growth, EBITA margin at 18 percent, 40-60 percent dividend payout and maintaining an investment-grade status. The company has also been rated A- / Stable. 

TOMRA president and CEO, Tove Andersen, said: “Over the course of 50 years, we have established a unique position which creates the foundation for our ambitious target to double our business in the next five years by accelerating growth in core and developing adjacent businesses.” 

In addition, the company said it ‘will focus on implementing its sustainability strategy to lead the resource revolution, while becoming a fully circular business and being safe, fair and inclusive’. 

The sustainability strategy comprises five focus areas which are resource productivity, sustainable product design, supply chain sustainability, climate impact and TOMRA’s employee value proposition. 

TOMRA launched its holistic sustainability targets towards 2030 covering these prioritized focus areas. Among these targets is the commitment to net-zero emissions and setting science-based targets. 

Commenting on the sustainability strategy, Tove Andersen, said: “Transformation is at the heart of everything we do, so we have taken that principle and used it to create our sustainability strategy and focus areas. 

“Each focus area will have a transformational impact and deliver significant, measurable benefits for our people, customers and the environment. 

“For a more sustainable future, we at TOMRA feel we have an obligation to grow. We have now stepped up our ambitions and we aim to double our business in the next five years.”

Przeczytaj również:

Food and Hospitality Oman 26-28 września 2022 r.- Oman Convention & Exhibition Centre, Muscat

8 sierpień 2022
15. edycja Food and Hospitality Oman (FHO) to największe wydarzenie w Omanie dla branży spożywczej i hotelarskiej. Z ponad 100 międzynarodowymi firmami wydarzenie zgromadzi ponad 5000+ profesjonalistów z całego Omanu i regionu Bliskiego Wschodu. Jest najpopularniejszą biznesową platformą dla wydarzeń branży spożywczej i napojów, rolnictwa i rybołówstwa, technologii przetwarzania żywności, sprzętu kuchennego i cateringowego, zaopatrzenia i wyposażenia hoteli oraz branży restauracyjnej i kawiarnianej. »

Prognosfruit 2022 publikuje swoje roczne prognozy zbiorów jabłek i gruszek

5 sierpień 2022
Prognosfruit prognoza zbiorów jabłek i gruszek w Europie na 2022 r. pokazuje, że produkcja jabłek ma wzrosnąć o 1% w porównaniu z 2021 r., podczas gdy nadchodzące zbiory gruszek mają wzrosnąć o 20% w porównaniu z rekordowo niskimi zbiorami w ubiegłym roku i o 5% w porównaniu do średniej z 3 lat. 4 sierpnia 2022 r. ponad 200 międzynarodowych przedstawicieli sektora jabłek i gruszek dołączyło do Prognosfruit 2022 w Belgradzie w Serbii, aby omówić prognozę produkcji jabłek i gruszek na 2022 rok. »

Foodiverse zaprezentuje szereg najświeższych produktów na Fruit Attraction

4 sierpień 2022
Foodiverse, specjalista od świeżej i gotowej żywności, zaprezentuje swoją zdrową rewolucję w Fruit Attraction, która odbędzie się w Madrycie (Hiszpania) w dniach 4-6 października (hala 7, stoisko D02). Grupa z Hiszpanii weźmie udział w wydarzeniu ze świeżym, innowacyjnym asortymentem obejmującym zarówno warzywa prosto z pól, jak i produkty świeżo krojone i gotowe do spożycia lub gotowania, aby pomóc konsumentom w przestrzeganiu zdrowej diety. »
Partnerzy