TOMRA globalna firma zajmująca się zrównoważonymi technologiami

24 czerwiec 2022
TOMRA revealed plans to accelerate the path to a sustainable future and double its revenues in five years at its capital markets day on 23 June in Mülheim-Kärlich, Germany. 

The company’s strategy is built on accelerating growth in its three core divisions and using the current business platform to develop adjacent business opportunities 

With a turnover of NOK 10.9bn (€1.05bn) and employing 4,600 people, TOMRA is a world leader in reverse vending machines (RVMs) and sensor-based sorting solutions for the food and recycling industries. The Asker, Norway, headquartered company is celebrating its 50th anniversary this year. 

TOMRA is uniquely positioned along global megatrends, with leading market positions, best- in-class technologies, and purpose-driven employees. 

The strategy builds on organic growth in core business, with a focus on positioning for new deposit markets, leveraging technology to increase recycling, expanding and optimizing the food sorting business across categories and geographies, as well as continued investment in innovation and securing supply chain resilience. 

To develop attractive adjacent business opportunities, TOMRA will focus on opportunities that are ripe for scaling, where the company has a competitive advantage to succeed, and where it sees strong return potential. 

Among adjacent opportunities, TOMRA gave examples such as textile recycling, collection systems for reusable packaging, digital business models, and closing the gap in plastics recycling. 

With this strategy, TOMRA launched a new set of financial ambitions for the coming five-year period. This includes 15 percent annual revenue growth, EBITA margin at 18 percent, 40-60 percent dividend payout and maintaining an investment-grade status. The company has also been rated A- / Stable. 

TOMRA president and CEO, Tove Andersen, said: “Over the course of 50 years, we have established a unique position which creates the foundation for our ambitious target to double our business in the next five years by accelerating growth in core and developing adjacent businesses.” 

In addition, the company said it ‘will focus on implementing its sustainability strategy to lead the resource revolution, while becoming a fully circular business and being safe, fair and inclusive’. 

The sustainability strategy comprises five focus areas which are resource productivity, sustainable product design, supply chain sustainability, climate impact and TOMRA’s employee value proposition. 

TOMRA launched its holistic sustainability targets towards 2030 covering these prioritized focus areas. Among these targets is the commitment to net-zero emissions and setting science-based targets. 

Commenting on the sustainability strategy, Tove Andersen, said: “Transformation is at the heart of everything we do, so we have taken that principle and used it to create our sustainability strategy and focus areas. 

“Each focus area will have a transformational impact and deliver significant, measurable benefits for our people, customers and the environment. 

“For a more sustainable future, we at TOMRA feel we have an obligation to grow. We have now stepped up our ambitions and we aim to double our business in the next five years.”

Przeczytaj również:

Food Africa i pacprocess MEA 2025: Napędzając rozwój regionalnego handlu i przemysłu

11 lipiec 2025
W swoich jubileuszowych 10. i 6. edycjach, targi Food Africa oraz pacprocess MEA odbędą się w dniach 9–12 grudnia 2025 r. w Egypt International Exhibition Center (EIEC). Te międzynarodowo cenione wydarzenia stały się wiodącymi platformami dla przedstawicieli sektora spożywczego, przetwórczego i opakowaniowego, oferując wyjątkowe możliwości rozwoju biznesu na rynkach Afryki i Bliskiego Wschodu. Food Africa umocniła swoją pozycję jako główna brama do dynamicznie rozwijającego się sektora spożywczego w Afryce. »

Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025

10 lipiec 2025
Wizyta studyjna w Chinach: Niezapomniane przeżycie podczas CHINA MEET UP 2025. Odwiedzający z całego świata zapisują się na rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny. Dołącz do Wizyty studyjnej i Programu Premium Buyer, dopóki są wolne miejsca. Targi CHINA MEET UP 2025, oficjalne rozszerzenie targów ASIA FRUIT LOGISTICA o Chiny kontynentalne, powracają do Kantonu w dniach 8–9 września 2025 r. z dużym rozmachem i szerszym globalnym udziałem. WIZYTA STUDYJNA PO CHINACH oraz pierwszy w historii Puchar Golfa AFL Fresh Produce Reemoon. »

Pozostało tylko trzy tygodnie na rejestrację wystawcy na targi FRUIT LOGISTICA 2026

10 lipiec 2025
Targi FRUIT LOGISTICA, które odbędą się w Berlinie w dniach 4-6 lutego 2026 r., to wiodące targi branży świeżych produktów. Dzięki nowym formatom, możliwościom nawiązywania kontaktów na wysokim poziomie i globalnemu zasięgowi, jest to wydarzenie, którego nie można przegapić dla profesjonalistów z branży. Rejestracja trwa do 31 lipca 2025 r. Dzięki nowym formatom wydarzeń, edycja zapowiada się jako najbardziej wartościowa jak dotąd dla firm z całego świata. »
Partnerzy