
Freshfel Europe wspiera Master in Communication, Marketing i International Management dla profesjonalistów
18 lipiec 2022
The sectors professionalization is evolving in an ever uncertain and disruptive environment with more and more complex regulatory and business requirements to cope with societal and environmental concerns. In this context, Freshfel Europe is supporting initiatives for the sector such as the SHAFFE Master degree for the global fresh produce sector aiming at continuous training and education of its fresh produce business professionals.
The fresh produce industry is rapidly changing due to different factors. This is evident today, as the sector is affected not only by adverse weather conditions due to climate change, but also by complex logistical situations, the Covid pandemic, the rising production costs and the consequences of the war in Ukraine which has generated shortages of materials to produce and difficulties in accessing these conflicting markets.
In addition to all this, regulatory changes in the markets, and the emergence of more and more sustainability requirements are other aspects to be considered for the professionals of the fresh produce industry. Today the industry faces a more informed and demanding consumer, as well as a lower availability of workers, among others.Philippe Binard, General Delegate of Freshfel Europe commented: “Freshfel Europe is please to support the Master in Communication, Marketing and International Management for fresh produce professionals designed by SHAFFE. This will fill a gap and respond to the needs of industry professionals involved in global trade in this changing and challenging environment”.
The master’s degree launched by SHAFFE is a unique opportunity to achieve this goal while motivating young talent to be part of a very professional business environment.
Przeczytaj również:

Targi Marek Własnych 22 i 23 października 2025 w Targach Kielce
20 październik 2025
Producenci z Polski, Turcji, Niemiec, Czech, Chin i Rumunii zaproponują oryginalne artykuły kupcom reprezentującym kluczowe sieci handlowe – od Eurocash, Społem Coop i Kaufland po tureckie i uzbeckie sieci detaliczne już 22 i 23 października w Targach Kielce. Ich biznesowe rozmowy zaowocują wprowadzeniem kolejnych artykułów marek własnych dla konsumentów. Wstęp na targi jest bezpłatny po rejestracji. »

Od astropierogów po rzemieślnicze piwa – Targi Marek Własnych 2025 zaskoczą różnorodnością
17 październik 2025
Producenci z Polski, Turcji, Niemiec, Czech, Chin i Rumunii spotkają się w dniach 22–23 października 2025 roku na Targach Kielce podczas Targów Marek Własnych, aby zaprezentować szeroką gamę innowacyjnych produktów kupcom reprezentującym kluczowe sieci handlowe – w tym Eurocash, Społem Coop, Kaufland, a także wiodące sieci tureckie i uzbeckie. Wydarzenie stworzy przestrzeń do nawiązania nowych relacji biznesowych i wprowadzenia unikalnych produktów marek własnych na półki sklepowe w całej Europie. »

Targi expoSE & expoDirekt 2025: innowacje, efektywność i zrównoważony rozwój w produkcji szparagów i owoców jagodowych
10 październik 2025
W dniach 19–20 listopada 2025 roku w centrum wystawienniczym Messe Karlsruhe. Na powierzchni 25 000 m² zaprezentowane zostaną innowacje i sprawdzone rozwiązania podczas 29. edycji expoSE – wiodących w Europie targów poświęconych produkcji szparagów i owoców jagodowych – oraz 14. edycji expoDirekt, największych w Niemczech targów bezpośredniego marketingu produktów rolnych. »