Freshfel Europe wspiera Master in Communication, Marketing i International Management dla profesjonalistów

18 lipiec 2022
The sectors professionalization is evolving in an ever uncertain and disruptive environment with more and more complex regulatory and business requirements to cope with societal and environmental concerns. In this context, Freshfel Europe is supporting initiatives for the sector such as the SHAFFE Master degree for the global fresh produce sector aiming at continuous training and education of its fresh produce business professionals.

The fresh produce industry is rapidly changing due to different factors. This is evident today, as the sector is affected not only by adverse weather conditions due to climate change, but also by complex logistical situations, the Covid pandemic, the rising production costs and the consequences of the war in Ukraine which has generated shortages of materials to produce and difficulties in accessing these conflicting markets.

In addition to all this, regulatory changes in the markets, and the emergence of more and more sustainability requirements are other aspects to be considered for the professionals of the fresh produce industry. Today the industry faces a more informed and demanding consumer, as well as a lower availability of workers, among others.Philippe Binard, General Delegate of Freshfel Europe commented: “Freshfel Europe is please to support the Master in Communication, Marketing and International Management for fresh produce professionals designed by SHAFFE. This will fill a gap and respond to the needs of industry professionals involved in global trade in this changing and challenging environment”.

The master’s degree launched by SHAFFE is a unique opportunity to achieve this goal while motivating young talent to be part of a very professional business environment.

Przeczytaj również:

Food and Hospitality Oman 26-28 września 2022 r.- Oman Convention & Exhibition Centre, Muscat

8 sierpień 2022
15. edycja Food and Hospitality Oman (FHO) to największe wydarzenie w Omanie dla branży spożywczej i hotelarskiej. Z ponad 100 międzynarodowymi firmami wydarzenie zgromadzi ponad 5000+ profesjonalistów z całego Omanu i regionu Bliskiego Wschodu. Jest najpopularniejszą biznesową platformą dla wydarzeń branży spożywczej i napojów, rolnictwa i rybołówstwa, technologii przetwarzania żywności, sprzętu kuchennego i cateringowego, zaopatrzenia i wyposażenia hoteli oraz branży restauracyjnej i kawiarnianej. »

Prognosfruit 2022 publikuje swoje roczne prognozy zbiorów jabłek i gruszek

5 sierpień 2022
Prognosfruit prognoza zbiorów jabłek i gruszek w Europie na 2022 r. pokazuje, że produkcja jabłek ma wzrosnąć o 1% w porównaniu z 2021 r., podczas gdy nadchodzące zbiory gruszek mają wzrosnąć o 20% w porównaniu z rekordowo niskimi zbiorami w ubiegłym roku i o 5% w porównaniu do średniej z 3 lat. 4 sierpnia 2022 r. ponad 200 międzynarodowych przedstawicieli sektora jabłek i gruszek dołączyło do Prognosfruit 2022 w Belgradzie w Serbii, aby omówić prognozę produkcji jabłek i gruszek na 2022 rok. »

Foodiverse zaprezentuje szereg najświeższych produktów na Fruit Attraction

4 sierpień 2022
Foodiverse, specjalista od świeżej i gotowej żywności, zaprezentuje swoją zdrową rewolucję w Fruit Attraction, która odbędzie się w Madrycie (Hiszpania) w dniach 4-6 października (hala 7, stoisko D02). Grupa z Hiszpanii weźmie udział w wydarzeniu ze świeżym, innowacyjnym asortymentem obejmującym zarówno warzywa prosto z pól, jak i produkty świeżo krojone i gotowe do spożycia lub gotowania, aby pomóc konsumentom w przestrzeganiu zdrowej diety. »
Partnerzy