
Targi RetailShow 2022 - długo wyczekiwane wydarzenie już w listopadzie
13 wrzesień 2022
Przedstawiciele branży handlowej spotkają się 23-24 listopada br. na Międzynarodowych Targach Wyposażenia Sklepów RetailShow w Centrum EXPO XXI w Warszawie. To wiodące wydarzenie sektora retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym roku będzie ono szczególne ze względu na innowacyjność prezentowanych rozwiązań opartych na automatyzacji i robotyzacji, rozwiniętych w czasie pandemii.
Po dwóch latach przerwy spowodowanej pandemią wracają Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Przez ten czas branża handlowa przeszła ogromne zmiany. Zaadaptowała się do dynamicznej sytuacji gospodarczej w zakresie warunków epidemiologicznych, społecznych, finansowych, podatkowych, energetycznych i surowcowych.
Rewolucja w automatyzacji i robotyzacjiNowe wyzwania wymagały szybkiego wdrożenia nieszablonowych rozwiązań, by bezpiecznie funkcjonować w trudnych warunkach. Zapowiada się więc bardzo ciekawa edycja, podczas której producenci technologii i wyposażenia przybliżą przedstawicielom sieci, centrów handlowych, najemcom i właścicielom sklepów wiele nowych inteligentnych rozwiązań. A ci długo czekali na możliwość zobaczenia wszystkiego w jednym miejscu.
– Nastąpił bardzo duży skok technologiczny w branży, a rozwiązania, które będzie można zobaczyć podczas najbliższych Targów RetailShow, to wręcz rewolucja w automatyzacji i robotyzacji. Wyróżnia się też trend energooszczędności i dalszego rozwoju sztucznej inteligencji w zarządzaniu procesami – zapowiada Wojciech Smoktunowicz, dyrektor marketingu, organizator Targów RetailShow.
Targi RetailShow, odbyły się już 10 razy i są oceniane jako najlepsza impreza wystawiennicza branży retail. Wystawcy doceniają jej renomę, program towarzyszący dostosowany do bieżących potrzeb i międzynarodowy zasięg. Co roku grono ponad 5 tys. odwiedzających, reprezentantów wszystkich rodzajów sieci: spożywczych, odzieżowych, gastronomicznych, obuwniczych, sportowych, drogeryjnych, RTV-AGD, Dom i Ogród, jubilerskich, saloników prasowych, banków, aptek, stacji paliw oraz sklepów specjalistycznych, miało dostęp do oferty ponad 200 wystawców.
Część najnowocześniejszych rozwiązań będzie można zobaczyć w Modelowym Sklepie. To miejsce zawsze stanowiło serce wydarzenia, dociera tam każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie wyeksponowanych rozwiązań. Tegoroczna odsłona Modelowego Sklepu będzie w połowie bezobsługowa, co stanowi odpowiedź na wyzwania branży, a więc brak kadr i postcovidowe przyzwyczajenia klientów.
Źródło wiedzyPoza bogatą ofertą produktów i usług mocną częścią Targów RetailShow są wydarzenia towarzyszące. To przede wszystkim całodniowa konferencja RetailCongress, warsztaty w Teatrze Innowacji i konkursy branżowe.
– Na tegorocznej konferencji z pewnością nie zabraknie dyskusji o dostosowaniu branży retail do dynamicznej sytuacji rynkowej, spełnianiu potrzeb klientów i mierzeniu się z wyzwaniami, takimi jak brak zasobów ludzkich do obsługi kupujących oraz kryzys energetyczny. Zgodnie z zapotrzebowaniem naszych partnerów poświęcimy też dużo uwagi na cyfrową transformację – zapowiada Wojciech Smoktunowicz.
Program Retail Congress odpowie na potrzeby branży i pozwoli poznać najbardziej innowacyjne rozwiązania w obszarze automatyzacji i robotyzacji, które usprawniają procesy zakupowe oraz wspomagają magazynowe i logistyczne. Konferencja będzie okazją do bezpośredniej wymiany opinii i doświadczeń specjalistów, co po długiej przerwie nabiera wyjątkowego znaczenia.
11. edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.
Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej
http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
Przeczytaj również:

W centrum uwagi branża świeżych produktów na Macfrut
6 maj 2025
Dziś w Rimini Expo Centre minister Francesco Lollobrigida otworzył 42. edycję międzynarodowych targów owoców i warzyw. Od dziś do 8 maja targi będą pełne: 1400 wystawców (40% z zagranicy), 1500 kupców, wystawy tematyczne, około 100 wydarzeń. Jedną z nowości jest duża arena poświęcona zdrowej żywności, The Healthy Food Show. Egipt jest krajem partnerskim, z dużym obszarem goszczącym 40 firm, podczas gdy Lacjum jest regionem partnerskim trzydniowych targów, prezentując 11 produktów owocowo-warzywnych PDO i PGI. »

Warsaw Food Expo 2025 – biznes ze smakiem
30 kwiecień 2025
Już w dniach 20–22 maja 2025 roku w Ptak Warsaw Expo odbędzie się największe wydarzenie dla branży spożywczej w Polsce — Warsaw Food Expo. To nie tylko targi — to przestrzeń spotkań, rozmów, wymiany doświadczeń i budowania przyszłości rynku spożywczego. Wyjątkowe wydarzenie przyciągnie producentów, dystrybutorów, handlowców oraz przedstawicieli sektora spożywczego. W jednym miejscu zgromadzą się liderzy rynku, startupy wprowadzające innowacje oraz firmy, które chcą wyznaczać nowe trendy w świecie żywności. »

Macfrut 2025: Najbardziej międzynarodowa i innowacyjna edycja w historii
22 kwiecień 2025
Rozwój, innowacje i zrównoważony rozwój: rozmowa z Renzo Piraccinim o Macfrut 2025. Macfrut 2025, zaplanowany na 6–8 maja w Rimini Expo Centre, zapowiada się na najbardziej wszechstronną i międzynarodową edycję do tej pory, dzięki szerokiej gamie treści, rosnącej liczbie uczestników i nowym tematom przewodnim. W tym roku wydarzenie będzie gościć ponad 1400 wystawców, z których 40% pochodzi z zagranicy, oraz 1500 najlepszych kupców z całego świata. »