Modelowy Sklep na Targach RetailShow odzwierciedleniem zmian sektora handlowego

27 październik 2022
Modelowy Sklep to serce targów RetailShow 2022, do którego dociera każdy odwiedzający, by w niezobowiązującej atmosferze sprawdzić funkcjonowanie zaprezentowanych tam produktów. Tegoroczna ekspozycja, dostępna w dniach 23-24 listopada br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie, przybliży nowatorskie rozwiązania wypracowane w czasie pandemii i najnowsze trendy w projektowaniu przestrzeni handlowych.

Szybkie tempo życia skłania klientów do zakupów w jednym miejscu, gdzie chcą mieć szeroki wybór produktów, szczególnie w segmencie food-to-go. Ostanie lata to również zacieranie się granicy pomiędzy handlem offline i online, coraz większa popularność modelu „click&collect”, konieczność ograniczania kolejek, przyspieszanie procesów sprzedaży i częściowe ich przenoszenie na klienta. Te zmiany wymagają wdrożenia innowacji w sklepach.

Nadążyć za klientem - dwa formaty sklepu i dwie ścieżki zakupowe
Firmy działające w branży retail, by odpowiedzieć na te potrzeby, wypracowały wiele użytecznych pomysłów, z którymi będzie można zapoznać się w Modelowym Sklepie. Połączy on dwa odmienne formaty sklepów, co oznacza rozwiązania dla części bezobsługowej i sprzedaży tradycyjnej. 

Z pewnością samoobsługowy sklep autonomiczny 24/7 z rozwiązaniami firmy Wanzl w różnych wariantach automatyzacji procesu zakupu przykuje uwagę odwiedzających. To kompleksowe rozwiązanie dostarczane pod klucz, które obejmuje autorski projekt wnętrza, technologię WanzlConnect, systemy wejścia i wyjścia oraz wysokojakościowe wyposażenie. 

Wiele rozwiązań pokaże także firma MAGO, m.in. inteligentne wózki Clever, nową modułową linię boksów kasowych QUBE, e-bramkę czy hybrydowe boksy kasowe, które dzięki jednej inwestycji pozwalają zyskać dwa urządzenia – boks tradycyjny i samoobsługowy. 

Projekt Modelowego Sklepu uwzględnia też dwie ścieżki zakupowe klienta, gdzie pierwsza ma zapewnić szybkie zakupy, takie jak np. kawa, ciastko, kanapka, owoce czy świeże soki, a druga jest tradycyjna. 

– Jestem przekonana, że wkrótce pojawią się sklepy, gdzie strefa bezobsługowa stanie się integralną częścią obiektów wielkopowierzchniowych, a w sektorze food będzie można przyciągnąć klientów ciekawym i dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W tym roku klimatem Modelowego Sklepu zwrócimy uwagę inwestorów na potrzeby młodego pokolenia, czym postaramy się zainspirować do odświeżenia wizerunku marki i odważniejszego podążania za nowymi trendami – podkreśla Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu.

Trend coraz mocniejszego wkraczania części gastronomicznej do branży retail potwierdzają eksperci z firmy Primulator, dostawcy kompleksowych rozwiązań dla gastronomii. Firma wypracowała rozwiązania dla sieci kącików kawowych i bistro na stacjach paliw, w koncepcji c-stores, gdzie minimalizacja czasu obsługi klienta i niezawodność urządzeń są kluczem do sukcesu. 

– Na RetailShow zaprezentujemy multifunkcyjne urządzenia, które zajmują niewielką przestrzeń, a zarazem zapewniają przygotowanie kompleksowej oferty gastronomicznej – mówi Piotr Kłosiński, specjalista ds. marketingu z firmy Primulator. 

Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja W Modelowym Sklepie będzie można poznać technologię HOB (Hikvision glue-on-board), innowację dostępną wyłącznie w produktach Hikvision, Partnera Strategicznego Targów, w którą będzie wyposażony wielkoformatowy, kabinetowy ekran LED najnowszej, 4 generacji. Efekt wizualny będzie tu spektakularny!

Specjaliści zgodnie podkreślają znaczenie automatyzacji procesów, która w dobie braku wykwalifikowanych pracowników jest konieczna, a proste w obsłudze urządzenia minimalizują czas i nakład pracy personelu, pozwalając jednocześnie zachować wysoki standard obsługi. Również robotyzacja, z jednej strony wspierająca pracę zespołu, z drugiej oferująca nowe doświadczenia klientom, coraz mocniej wkracza do branży retail. 

Ciekawym rozwiązaniem w tym obszarze będą spacerujące po Modelowym Sklepie inteligentne Pudu Roboty firmy LSI Software. To jednocześnie mobilne platformy reklamowe z wyświetlaczami 18,5” i urządzenia wyposażone w tace, które mogą unieść nawet 40 kg. Oba modele BellaBot i KettyBot, które pojawią się na RetailShow, mogą wyróżnić firmę w czasach, kiedy coraz trudniej zaskoczyć klientów.

Z kolei firma Sony zadba o atrakcyjnie wyeksponowany i zawsze aktualny przekaz dla klienta na profesjonalnych monitorach Sony Bravia B2B, które pozwalają zaplanować godziny włączeń i wyłączeń, ustawić blokady zapobiegające niepożądanym dostępom czy wygodnie kopiować ustawienia na pozostałe ekrany w sklepie. 

Trend automatyzacji i zastosowania rozwiązań AI potwierdza również Marek Szkop-Marciniak, Technical Solution Manager z firmy DAHUA Technology Poland, który podkreśla, że zarządzający sklepami oczekują dziś inteligentnych i efektywnych systemów zabezpieczeń i wsparcia sprzedaży. Dodatkowo rozwiązania, takie jak bramki, kamery, oprogramowanie z analizą obrazu AI z mechanizmami do ich przetwarzania i integracji różnych systemów są źródłem unikalnych danych, które wspierają decyzje biznesowe. 

Energooszczędność - konieczny kierunek 
Branża handlowa w ostatnich latach mierzy się z trudnościami związanymi ze wzrostem cen energii i surowców. By zapewnić konkurencyjność, musiały zostać wypracowane nowe technologie, które optymalizują koszty w tym obszarze.

To są wyzwania, na które z dużym refleksem odpowiedziała firma ES SYSTEM K. Zaprezentuje szereg urządzeń, które powstały, aby zminimalizować wydatki na energię elektryczną. Natomiast w trend zakupów dokonywanych omnichannelowo wpisuje się COOLBOX - zestaw urządzeń, który służy do przechowywania i bezkontaktowego odbioru zakupów z kategorii e-grocery. Dla operatora to dodatkowe możliwości sprzedaży produktów spożywczych, dla klienta możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze w najdogodniejszej lokalizacji. Urządzenia zostały skonstruowane tak, aby mogły pracować zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach outdoorowych.

Dobrym przykładem są też energooszczędne i elastyczne produkty firmy Bäro Polska, której panele TX i oprawy punktowe serii Ontero ID mają możliwość regulacji mocy. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać rewolucji w sklepie, by obniżyć rachunki za prąd, wystarczy jedynie minimalnie zmniejszyć pobór mocy w samej oprawie. Katarzyna Czapla z Bäro Polska podkreśla też, że znaczny wzrost cen energii jest powodem wymiany starych opraw w technologii metalohalogenowej lub sodowej na nowe ledowe. 

– Tutaj też wspieramy naszych klientów oferując oprawy pasujące do systemów sprzedawanych 15 lub 20 lat temu, gdzie bez konieczności remontu klienci oszczędzają nawet 60% energii elektrycznej do oświetlenia, utrzymując taki sam lub wyższy poziom światła w sklepie – dodaje. 

Ostatnie lata, pełne wyzwań dla sektora retail, wymagały wypracowania i szybkiego wdrożenia innowacji, by zapewnić ciągłość funkcjonowania biznesu i bezpiecznej obsługi klientów. Dlatego też najbliższa edycja Targów RetailShow pozytywnie zaskoczy przedstawicieli sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów nowymi inteligentnymi rozwiązaniami oraz pokaże kreatywność i elastyczność producentów oraz dostawców technologii i wyposażenia dla branży handlowej.    

11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 23-24 listopada 2022 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.

Przeczytaj również:

Ochrona przed mrozem: o 2 stopnie więcej dzięki ekranom Arrigoni

15 kwiecień 2024
W związku z problemami wynikającymi ze zmiany klimatu, szkody spowodowane późnymi przymrozkami stanowią coraz większe zagrożenie, a zdarzenia tego rodzaju mogą od samego początku zagrozić uprawom i wynikom całego roku rolniczego. Arrigoni oferuje zróżnicowaną gamę innowacyjnych produktów łagodzących niskie temperatury, mogących zapobiegać lub ograniczać występowanie szkód spowodowanych przez mróz. »

Co wydarzyło się w branży spożywczej w ciągu ostatniego miesiąca?

14 kwiecień 2024
Innowacja ma kluczowe znaczenie w SIAL Paris – i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w SIAL Start-up Village, która jest prowadzona we współpracy z Sesamers. Obecna w 24 krajach Sesamers to globalna sieć wydarzeń technologicznych zapoczątkowana przez specjalistów w 2015 roku. „Dzięki 10-letniemu doświadczeniu pomagamy innowacyjnym firmom zabłysnąć na scenie, budować lepsze wydarzenia i skalować strategię wpływu” – mówi sieć znana również jako Start-up Sesame. »

W kwietniu Ucima kontynuuje swoją działalność targową

12 kwiecień 2024
Ponad 50 włoskich firm wybiera się na Circle Pack Chile, Djazagro i Korea Pack. Po udanym udziale w targach Propak Vietnam na początku tego miesiąca, Ucima przygotowuje się do kontynuowania międzynarodowej działalności wystawienniczej poprzez obecność na trzech kolejnych targach branżowych, potwierdzając swoje zaangażowanie w promowanie włoskiego przemysłu opakowaniowego na poziomie globalnym. »
Partnerzy