Modelowy Sklep na RetailShow 2022, 23-24 listopada

26 październik 2022
Nadążyć za klientem - dwa formaty sklepu i dwie ścieżki zakupowe
Firmy działające w branży retail, by odpowiedzieć na te potrzeby, wypracowały wiele użytecznych pomysłów, z którymi będzie można zapoznać się w Modelowym Sklepie. Połączy on dwa odmienne formaty sklepów, co oznacza rozwiązania dla części bezobsługowej i sprzedaży tradycyjnej. 

Z pewnością samoobsługowy sklep autonomiczny 24/7 z rozwiązaniami firmy Wanzl w różnych wariantach automatyzacji procesu zakupu przykuje uwagę odwiedzających. To kompleksowe rozwiązanie dostarczane pod klucz, które obejmuje autorski projekt wnętrza, technologię WanzlConnect, systemy wejścia i wyjścia oraz wysokojakościowe wyposażenie. 

Wiele rozwiązań pokaże także firma MAGO, m.in. inteligentne wózki Clever, nową modułową linię boksów kasowych QUBE, e-bramkę czy hybrydowe boksy kasowe, które dzięki jednej inwestycji pozwalają zyskać dwa urządzenia – boks tradycyjny i samoobsługowy. 

Projekt Modelowego Sklepu uwzględnia też dwie ścieżki zakupowe klienta, gdzie pierwsza ma zapewnić szybkie zakupy, takie jak np. kawa, ciastko, kanapka, owoce czy świeże soki, a druga jest tradycyjna. 

– Jestem przekonana, że wkrótce pojawią się sklepy, gdzie strefa bezobsługowa stanie się integralną częścią obiektów wielkopowierzchniowych, a w sektorze food będzie można przyciągnąć klientów ciekawym i dobrze zaprojektowanym wnętrzem. W tym roku klimatem Modelowego Sklepu zwrócimy uwagę inwestorów na potrzeby młodego pokolenia, czym postaramy się zainspirować do odświeżenia wizerunku marki i odważniejszego podążania za nowymi trendami – podkreśla Ewa Gawroniak-Olejniczak z pracowni Ego-Studio shop design, projektantka Modelowego Sklepu.

Trend coraz mocniejszego wkraczania części gastronomicznej do branży retail potwierdzają eksperci z firmy Primulator, dostawcy kompleksowych rozwiązań dla gastronomii. Firma wypracowała rozwiązania dla sieci kącików kawowych i bistro na stacjach paliw, w koncepcji c-stores, gdzie minimalizacja czasu obsługi klienta i niezawodność urządzeń są kluczem do sukcesu. 

– Na RetailShow zaprezentujemy multifunkcyjne urządzenia, które zajmują niewielką przestrzeń, a zarazem zapewniają przygotowanie kompleksowej oferty gastronomicznej – mówi Piotr Kłosiński, specjalista ds. marketingu z firmy Primulator. 

Automatyzacja, robotyzacja i sztuczna inteligencja W Modelowym Sklepie będzie można poznać technologię HOB (Hikvision glue-on-board), innowację dostępną wyłącznie w produktach Hikvision, Partnera Strategicznego Targów, w którą będzie wyposażony wielkoformatowy, kabinetowy ekran LED najnowszej, 4 generacji. Efekt wizualny będzie tu spektakularny!

Specjaliści zgodnie podkreślają znaczenie automatyzacji procesów, która w dobie braku wykwalifikowanych pracowników jest konieczna, a proste w obsłudze urządzenia minimalizują czas i nakład pracy personelu, pozwalając jednocześnie zachować wysoki standard obsługi. Również robotyzacja, z jednej strony wspierająca pracę zespołu, z drugiej oferująca nowe doświadczenia klientom, coraz mocniej wkracza do branży retail. 

Ciekawym rozwiązaniem w tym obszarze będą spacerujące po Modelowym Sklepie inteligentne Pudu Roboty firmy LSI Software. To jednocześnie mobilne platformy reklamowe z wyświetlaczami 18,5” i urządzenia wyposażone w tace, które mogą unieść nawet 40 kg. Oba modele BellaBot i KettyBot, które pojawią się na RetailShow, mogą wyróżnić firmę w czasach, kiedy coraz trudniej zaskoczyć klientów.

Z kolei firma Sony zadba o atrakcyjnie wyeksponowany i zawsze aktualny przekaz dla klienta na profesjonalnych monitorach Sony Bravia B2B, które pozwalają zaplanować godziny włączeń i wyłączeń, ustawić blokady zapobiegające niepożądanym dostępom czy wygodnie kopiować ustawienia na pozostałe ekrany w sklepie. 

Trend automatyzacji i zastosowania rozwiązań AI potwierdza również Marek Szkop-Marciniak, Technical Solution Manager z firmy DAHUA Technology Poland, który podkreśla, że zarządzający sklepami oczekują dziś inteligentnych i efektywnych systemów zabezpieczeń i wsparcia sprzedaży. Dodatkowo rozwiązania, takie jak bramki, kamery, oprogramowanie z analizą obrazu AI z mechanizmami do ich przetwarzania i integracji różnych systemów są źródłem unikalnych danych, które wspierają decyzje biznesowe. 

Energooszczędność - konieczny kierunek 
Branża handlowa w ostatnich latach mierzy się z trudnościami związanymi ze wzrostem cen energii i surowców. By zapewnić konkurencyjność, musiały zostać wypracowane nowe technologie, które optymalizują koszty w tym obszarze.
To są wyzwania, na które z dużym refleksem odpowiedziała firma ES SYSTEM K. Zaprezentuje szereg urządzeń, które powstały, aby zminimalizować wydatki na energię elektryczną. Natomiast w trend zakupów dokonywanych omnichannelowo wpisuje się COOLBOX - zestaw urządzeń, który służy do przechowywania i bezkontaktowego odbioru zakupów z kategorii e-grocery. Dla operatora to dodatkowe możliwości sprzedaży produktów spożywczych, dla klienta możliwość odbioru zakupów o dowolnej porze w najdogodniejszej lokalizacji. Urządzenia zostały skonstruowane tak, aby mogły pracować zarówno wewnątrz budynków, jak i w warunkach outdoorowych.

Dobrym przykładem są też energooszczędne i elastyczne produkty firmy Bäro Polska, której panele TX i oprawy punktowe serii Ontero ID mają możliwość regulacji mocy. Dzięki temu nie trzeba przeprowadzać rewolucji w sklepie, by obniżyć rachunki za prąd, wystarczy jedynie minimalnie zmniejszyć pobór mocy w samej oprawie. Katarzyna Czapla z Bäro Polska podkreśla też, że znaczny wzrost cen energii jest powodem wymiany starych opraw w technologii metalohalogenowej lub sodowej na nowe ledowe. 

– Tutaj też wspieramy naszych klientów oferując oprawy pasujące do systemów sprzedawanych 15 lub 20 lat temu, gdzie bez konieczności remontu klienci oszczędzają nawet 60% energii elektrycznej do oświetlenia, utrzymując taki sam lub wyższy poziom światła w sklepie – dodaje. 

Ostatnie lata, pełne wyzwań dla sektora retail, wymagały wypracowania i szybkiego wdrożenia innowacji, by zapewnić ciągłość funkcjonowania biznesu i bezpiecznej obsługi klientów. Dlatego też najbliższa edycja Targów RetailShow pozytywnie zaskoczy przedstawicieli sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów nowymi inteligentnymi rozwiązaniami oraz pokaże kreatywność i elastyczność producentów oraz dostawców technologii i wyposażenia dla branży handlowej. 

Przeczytaj również:

POLECO 2024 – biznesowe wydarzenie dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska

6 listopad 2024
Targi POLECO 2024 potwierdziły swój status kluczowego wydarzenia biznesowego w branży ochrony środowiska i gospodarki komunalnej, przyciągając ponad 5000 uczestników gotowych nawiązać wartościowe kontakty handlowe oraz wymienić się wiedzą o najnowszych trendach i technologiach w tej dynamicznie rozwijającej się branży. Wystawcy z 10 krajów zaprezentowali innowacyjne rozwiązania – od zaawansowanych maszyn do segregacji i recyklingu »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID

5 listopad 2024
Przeprowadzone testy na terenie zakładu wyrobów spożywczych potwierdziły, że technologia RFID sprawdzi się w optymalizacji procesu inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi we wszystkich wskazanych lokalizacjach. Szacunki wskazują, iż przy liczbie 10 tys. środków trwałych do zinwentaryzowania metodą tradycyjną potrzeba 30 pełnych dni, a za pomocą RFID 2 dni, natomiast samo tworzenie raportu zajmie 5 min przy 5 dniach metodą ręczną. »

Wyniki testów inwentaryzacji RFID na przykładzie producenta spożywczego

5 listopad 2024
Wiodący producent wyrobów spożywczych powierzył firmie ISS RFID przeprowadzenie testów systemu RFID w obszarze produkcyjnym, magazynowym i biurowym. Ich celem było zbadanie środowiska dla funkcjonowania technologii RFID i sprawdzenie możliwości optymalizacji obszaru inwentaryzacji i zarządzania środkami trwałymi. Testy, których wyniki przedstawiono w 3. kwartale br., potwierdziły zasadność wdrożenia technologii radiowej. »
Partnerzy