Targi RetailShow 2022 odbyły się z sukcesem po dwuletniej przerwie

19 grudzień 2022
11 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow już za nami. Oferta wystawców i wystąpienia na konferencji Retail Congress pokazały skalę możliwości nowoczesnych rozwiązań dla sieci handlowych wspartych najnowszymi zdobyczami sztucznej inteligencji, automatyzacji i energooszczędności. Ponad 3500 managerów i specjalistów rynku retail oraz ponad 150 wystawców miało okazję do wymiany doświadczeń.

Wyczekiwane przez branżę handlową wydarzenie spełniło oczekiwania wystawców i odwiedzających, którzy mogli porozmawiać i sprawdzić w praktyce produkty i technologie  wspierające obsługę współczesnego konsumenta. 

Trendy odzwierciedlone w projektach sklepów

Wątki łączenia świata online i offline, metaverse, sprawienie, by nowe pokolenia kupujących były lojalnymi klientami, ale też zadbanie o potrzeby dojrzałych konsumentów, przewijały się w trakcie konferencji Retail Congress. Dyskutowane było również przyspieszenie niektórych trendów, a także ich polaryzacja np. wzrost segmentów economy i premium. By właściciele i zarządzający sklepami mogli się w tym otoczeniu odnaleźć, niezbędne są takie wydarzenia jak targi RetailShow, gdzie można sprawdzić funkcjonalności i dobrać rozwiązania w Modelowym Sklepie, na ekspozycjach wystawców czy w targowych alejkach, którymi poruszały się nowoczesne roboty.

Ta nowoczesność rozpoczyna się od innowacyjnego projektu sklepu. To zarówno oświetlenie dostosowane do produktu, odpowiedni dźwięk, który stanowi o nastroju klienta czy widoczne ekologiczne trendy, które uwzględniają materiały z recyklingu lub naturalnego drewna. Branża idzie w kierunku sklepów autonomicznych, gdzie właściwie klient sam może zrobić zakupy. Sklepy coraz częściej są też budowane przez emocje, a nie tylko codzienną potrzebę zakupów, dlatego niezwykle istotne jest, aby przyciągały klientów swoją wyjątkowością. 

–W wykonaniu naszej firmy, projektowanie rozpoczynamy od dobrego rozpoznania potrzeb klienta.Proponowaliśmy skorzystanie z gogli VR, które pozwalały na wirtualny spacer, podczas którego można było sprawdzić, jak sklep funkcjonuje w całości, wirtualnie dotknąć produktu i poczuć się jak klient – mówiłMichał Mitek, Design Manager z firmy Wanzl.

Wiele rozwiązań w Modelowym Sklepie pokazała jedna z najbardziej znanych firm w zakresie wyposażenia sklepowego, MAGO. Były to m.in.: inteligentne wózki Clever, e-bramka czy hybrydowe boksy kasowe, które są albo samoobsługowe lub z udziałem kasjera.

–Uwagę klientów przyciągała nowa modułowa linia boksów kasowych QUBE, za którą firma w tym roku otrzymała już jedną nagrodę, a także została wyróżniona na RetailShow. Pokładamy w tym produkcie spore nadzieje i będziemy go mocno eksponowali w najbliższym czasie – podkreślał Sebastian Pender, Marketing Manager MAGO S.A.
Rozwiązania przyszłości

Inną nowością na RetailShow prezentowaną przez firmę HIKVISION POLAND na stoisku, jak i na konferencji, była telewizja dozorowa. Jej rola nie ogranicza się już tylko do bezpieczeństwa, ale także dzięki odpowiedniej analityce obrazu staje się przydatna w marketingu i stanowi wsparcie sprzedaży.  

–Odbyliśmy bardzo ciekawe rozmowy z dużymi sieciami handlowymi, które potwierdzają potencjał naszego produktu i potrzebę, aby wyjść poza monitoring wizyjny i wykorzystać kamery do analiz marketingowych. Wraz z działem R&D kładziemy duży nacisk na produkcję różnego rodzaju algorytmów, które pomogą retailerom w podejmowaniu decyzji bazujących na analizie danych. Chcemy być częścią zmian, które następują, a więc łączenia świata wirtualnego ze światem offline – powiedział Łukasz Lik, Technical & Marketing Manager z firmy HIKVISION POLAND.

Również firma Mago Partner jest zadowolona z rozmów z klientami na RetailShow, szczególnie, że zdecydowała się na zupełnie inną niż dotychczas formułę stoiska, otwartą. Jak podkreśliła JustynaGrzela, dyrektor handlowy Mago Partner, goście czuli się swobodnie, przestronnie i lekko, co stanowiło dobry punkt wyjścia do rozmów. 

–W tym roku bardziej skupiliśmy się na tym, żeby pokazać nowe rozwiązania w zakresie systemów towarowania w zależności od rodzaju produktu. Na RetailShow odwiedzającymi z jednej strony są sieci, ale przyjeżdżają też właściciele sklepów, którzy są świadomi, że, aby utrzymać się na rynku, muszą wyróżnić się, by sklep został zapamiętany oraz aby klient mógł odnaleźć wszystkie poszukiwane produkty i mógł dokonać świadomych i udanych zakupów – dodała.

Powiedziała także, że formuła, którą zapewniają targi, a więc możliwość przyjechania, dotknięcia regału czy innych produktów nie umrze, gdyż zderzenie z rzeczywistością, a nie bazowanie tylko na zdjęciach, jest kluczowe. Poza tym nic nie zastąpi możliwości podania sobie ręki z klientem i bezpośredniej rozmowy nic nie zastąpi. Wiedza i informacje zwrotne czerpane od uczestników targów są bardzo cenne i ważne dla wystawców, zwłaszcza tych, którzy tworzą nowe produkty i proponują innowacyjne trendy. 

RetailShow - źródło wiedzy i inspiracji

Tegoroczna edycja RetaShow była szczególna, emanowała wiedzą i doświadczeniami, które branża handlowa zebrała przez ostatnie lata dostosowując się do sytuacji gospodarczej i społecznej. Bez wątpienia wypracowane przez wystawców rozwiązania pozwoliły przedstawicielom sieci, centrów handlowych, najemców i właścicieli sklepów rozeznać się w produktach, które pomogą efektywniej prowadzić biznes. Wiedzę uzupełnili prelegenci konferencji Retail Congress, na której w większym gronie można było dyskutować o zmianach, potrzebach, a przede wszystkim przyszłości branży. Kreatywność, innowacyjność i zaangażowanie firm widoczne były na każdym kroku.

Kolejna edycja tej wiodącej imprezy wystawienniczej w sektorze retail w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej odbędzie się w listopadzie 2023 w Centrum EXPO XXI w Warszawie. 

Nagrody rozdane

Targi RetailShow to też miejsce, gdzie grono ekspertów wyróżnia najlepsze produkty i koncepty sklepowe. Jury pod przewodnictwem dra Marka Borowińskiego wyłoniło laureatów branżowych konkursów Best Shop Concept 2022 oraz Innowacje Handlu 2022

Zwycięzcami konkursu Best Shop Concept 2022 zostały: 

DELIKATESY PAN STESKAL
Kategoria: SupermarketFirma: Baero Polska Sp. z o.o.

SKLEP SPOŻYWCZY MERKUS 
Kategoria: SupermarketFirma: Sam 34 Marek Theus Spółka Jawna

U WOJTKA
Kategoria: Sklep typu convenienceFirma: GRID Studio Projektowe

TOMMY JEANS
Kategoria: Sklep odzieżowyFirma: A+D Dariusz Gocławski

SAVICKI
Kategoria: Sklep specjalistycznyFirma: Savicki 1976 Sp. z o.o.

8a.plKategoria: Sklep specjalistycznyFirma: MUSU Anna Irek

CUKIERNIA I KAWIARNIA A.BLIKLE
Kategoria: Gastronomia
Firma: LSD.studio
 
Tytuły Innowacje Handlu 2022 trafiły do poniższych firm:
Produkt: Kasa samoobsługowa NovitusNetris
Kategoria: Kasy fiskalne i wagiFirma: COMP S.A. Oddział Novitus

Produkt: DatecsPay
Kategoria: Rozwiązania płatnicze
Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

Produkt: Senor X5s
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Datecs-Polska Sp. z o.o.

Produkt: Energy SavingDoors
Kategoria: Projekty i wyposażenie wnętrz sklepowych
Firma: ES System K Sp. z o.o.


Produkt: Linia modułowych boksów samoobsługowych QUBE
Kategoria: Rozwiązania płatnicze
Firma: MAGO S.A.

Produkt: Komputer mobilny Zebra TC26
Kategoria: Drukarki, skanery, kolektory, POS
Firma: Koncept-L S.A.

Produkt: Jshopper – system do mobilnej samoobsługi
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: Jantar Sp. z o.o.

Produkt: Holograficzna kasa samoobsługowa BORA BORA
Kategoria: Systemy i technologie IT
Firma: Partner Tech Poland Sp. z o.o.

Partnerem Strategicznym targów RetailShow 2022 i Retail Congress była firma HIKVISION POLAND, Sponsorem Diamentowym MAGO, Sponsorami Głównymi KONCEPT-L i SONY, a Sponsorami Retail Congress firmy MANHATTAN ASSOCIATES i SOTI.

Przeczytaj również:

WorldFood Poland zakończony sukcesem

29 kwiecień 2024
Targi WorldFood Poland, najważniejsze wydarzenie branży spożywczej w Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyły w ubiegłym tygodniu swoją 10. jubileuszową edycję w halach EXPO XXI w Warszawie, pozostawiając po sobie niezapomniane wrażenia. Przez trzy dni, od 16 do 18 kwietnia, wydarzenie zgromadziło ponad 300 wystawców z 30 krajów i przyciągnęło 5500 specjalistów z całego sektora spożywczego, stając się tętniącym życiem centrum spotkań branży spożywczej. »

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »
Partnerzy