Macfrut Digital is sold out

6 sierpień 2020
Macfrut Digital, 8-10 September 2020, is sold out and has added a new virtual pavilion. In addition to the nine pavilions planned during the launch phase, there is now a tenth pavilion dedicated to international exhibitors, the “Country Pavilion”. In fact, a huge number of participants from China has joined the event along with many others from five continents. China will be present at the digital trade fair for the fruit and vegetable sector with 50 companies representing the various segments of the fruit and vegetable industry, especially production. ‘This is a clear indication that Chinese companies have realised that this project has great potential and that they believe in this way of communicating and doing business,’ explains Renzo Piraccini, President of Macfrut. ‘Today, we need to tackle the market differently compared to just a few months ago. The signs we are receiving from Macfrut Digital point in this direction.’ 

Also due to the large number of participants from China, the Digital Trade Fair is sold out and registrations have been closed. 500 exhibition units have been taken up, which will represent the entire fruit and vegetable industry. Piraccini continues: ‘The response has been far greater than we could have anticipated. When we presented the Macfrut Digital project three months ago, we set ourselves the target of 200 units. Due to the growing number of requests for participation, we decided to increase the number of units to 500. We have now achieved this goal and are very satisfied with the response, which comes as a challenge for the entire sector. I would like to thank the global network of the ICE – Italian Trade Agency offices for their invaluable contribution.’

Song Juguo, Deputy Director General of the Agricultural Trade Promotion Center, explains: ‘In order to hold business meetings and create business opportunities for Chinese companies, the Agricultural Trade Promotion Center and the Ministry of Agriculture and Rural Affairs of the People’s Republic of China will set up a Chinese national pavilion at Macfrut Digital. More than 50 Chinese companies will participate in the trade fair to showcase their fresh fruit and vegetables, including apples, table grapes, pears and many other fruits such as kiwis, peaches, subtropical fruits such as lychees and lemons, and tropical fruits such as mangoes, and oranges. Buyers will also find chestnuts, walnuts, hazelnuts and other nuts as well as peppers, tomatoes, potatoes and other vegetables.’The Chinese delegation will also hold a “China-Europe Fruit Business” Forum that will be accessible to everyone on the Macfrut Digital website following registration.

Companies who will submit a participation request from now on will be placed on a special waiting list. For more information, please visit macfrutdigital.com 


Elena Vincenzi/Stefania Duminuco
International press office Macfrut

Przeczytaj również:

Macfrut Academy, nowa lekcja wideo

17 wrzesień 2024
Profesor Bruno Mezzetti z Marche Polytechnic University opowie o wykorzystaniu markerów molekularnych, przewidywaniu genomicznym, nowych osiągnięciach w hodowli i o tym, w jaki sposób narzędzia bioinformatyczne mogą przyspieszyć innowację odmian. Nowa lekcja wideo na temat osiągnięć w produkcji truskawek, ze szczególnym uwzględnieniem sposobów poprawy i utrzymania ich jakości, zostanie opublikowana w czwartek 19 września o 17:00 czasu włoskiego (UTC+2). »

Rozwiń swój biznes w Egipcie na targach Pacprocess MEA

17 wrzesień 2024
pacprocess MEA, Międzynarodowa Wystawa Przetwórstwa i Pakowania na Bliskim Wschodzie i w Afryce, to kompleksowa i bardzo ukierunkowana wystawa, która odpowiada na wymagania sektorów żywności, napojów, słodyczy, piekarni, farmaceutyków, kosmetyków, dóbr nieżywnościowych i przemysłowych w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki. Targi gromadzą lokalnych i międzynarodowych interesariuszy branży z całego łańcucha wartości, aby zaprezentować najnowocześniejsze technologie i nawiązać partnerstwa. »

XI Food Safety Congress

17 wrzesień 2024
Wyspecjalizowane prelekcje, ciekawe panele dyskusyjne oraz możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy ekspertami branży żywnościowej to zasadnicze elementy Kongresu Bezpieczeństwa Żywności. Ponadto wydarzenie jest doskonałą okazją do nawiązywania kontaktów biznesowych. Organizatorem Kongresu jest International Featured Standards (IFS), instytucja odpowiedzialna za powszechnie uznawaną na świecie certyfikację zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów oraz PPH Ewa BIS Sp. z o.o. »
Partnerzy