Rozpoczyna się odliczanie dla Macfrut Digital

28 sierpień 2020
Liczby pierwszych i jedynych cyfrowych targów branży świeżych produktów, które odbędą się w dniach 8-10 września, są ogromne: 530 powierzchni wystawienniczych, z których 40% będzie gościć firmy zagraniczne, 600 zarejestrowanych do tej pory kupców z całego świata i 4000 zarejestrowanych odwiedzających, z czego 70% pochodzi z zagranicy.

Zbliża się pierwsza edycja Macfrut Digital, wirtualnych targów branży świeżych produktów, które odbędą się w dniach 8-10 września 2020 r. Liczby odnotowane do tej pory, zaledwie kilka dni przed oficjalnym otwarciem, dowodzą, że była to dobra decyzja: 530 lokali wystawienniczych zostało sprzedanych 400 wystawcom (w momencie rozpoczęcia imprezy docelowo było 200 jednostek, co daje łącznie 150 wystawców), rejestracje zostały wyprzedane, a firmy zostały umieszczone na liście oczekujących, a wielu zagranicznych uczestników to 40% wystawiających firm i 600 kupujących, którzy już zarejestrowali się na platformie, w tym 550 z zagranicy. 
Najbardziej uderzające liczby dotyczą uczestników zagranicznych. Prawie jeden na dwóch wystawców pochodzi z zagranicy, na czele z Chinami z aż 87 wystawcami, dzięki współpracy z ATPC (Centrum Promocji Handlu Rolnego), organem promocyjnym chińskiego Ministerstwa Rolnictwa i Spraw Wsi, który był jedenym ze zwolenników wydarzenia. Oprócz Chin, w „Pawilonie Kraju”, międzynarodowym pawilonie, który został dodany do dziewięciu pierwotnie planowanych pawilonów, będzie kilka wspólnych stoisk. Zarejestrowani uczestnicy pochodzą z Ameryki Środkowej i Południowej (Kolumbia, Chile i Dominikana), Europy (Belgii, Francji, Niemiec, Grecji, Holandii, Hiszpanii i Szwajcarii). Nie zabraknie także uczestników z Europy Wschodniej (Albanii, Bułgarii i Ukrainy).

Wystawcy będą mieli uprzywilejowany kanał, w którym będą mogli „komunikować się” z 600 kupcami, którzy już zarejestrowali się na platformie (550 z zagranicy i 50 z Włoch) oraz organizować spotkania B2B. W rzeczywistości Macfrut Digital będzie oferował dwa poziomy interakcji: jeden dla zwiedzających, którzy będą mogli zwiedzać wirtualne stoiska, komunikować się ze sobą, prosić o informacje i nawiązywać kontakt w celu umówienia spotkań biznesowych, a drugi dla wystawców, którzy będą mogli planować spotkania B2B z kupującymi za pomocą zaprogramowanego programu. Dostęp do Macfrut Digital można uzyskać z dowolnego urządzenia internetowego (PC lub smartfon), natomiast spotkania B2B będą dostępne online, ale tylko z komputera PC, za pośrednictwem dedykowanego łącza udostępnionego przez personel.

Dostęp do platformy Macfrut Digital jest możliwy po rejestracji, która jest bezpłatna. Na dzień dzisiejszy zarejestrowało się już ponad 4000 odwiedzających, z czego 70% pochodzi z zagranicy. W ciągu ostatnich kilku dni liczba zgłoszeń do udziału wzrosła wykładniczo. Dlatego osoby zainteresowane udziałem powinny jak najszybciej zarejestrować się, aby zapewnić sobie udział, pamiętając, że dopuszczalna jest maksymalna liczba 30 000 odwiedzających.

Renzo Piraccini, prezes Macfrut, wyjaśnia: „Rozpoczęliśmy nową przygodę i możemy śmiało powiedzieć, że sektor owoców i warzyw zareagował wyjątkowo dobrze. Wierzymy, że jesteśmy pionierami w realizacji projektu, który ma ogromny potencjał, który jeszcze kilka miesięcy temu był niewyobrażalny. Fakt, że stan zagrożenia zdrowia trwa, powodując poziom niepewności na szczeblu międzynarodowym, pokazuje, że podjęliśmy właściwą decyzję, która zmieniła sposób, w jaki podchodzimy do sektora”.

Przeczytaj również:

Pole testowe o powierzchni około 3000 m2 na targach Macfrut 2024

23 kwiecień 2024
Innowacje branży zostaną zaprezentowane na powierzchni około 3000 metrów kwadratowych, podzielonej na dwie hale: jedną przeznaczoną do uprawy owoców (Hala C1 - Agri Field Solution) i drugą do produkcji bezglebowej techniki, ogrodnictwo komercyjne i przemysłowe oraz mechanizacja (hala A1 – Machinery Solutions). Oba te obszary pozwalają odwiedzającym przekonać się na własne oczy, co mogą zastosować w praktyce we własnym gospodarstwie. »

Pierwsza edycja Fruit Attraction w Brazylii odzwierciedla potencjał brazylijskiego sektora owoców i warzyw

22 kwiecień 2024
Fruit Attraction, jedne z wiodących na świecie międzynarodowych targów branży owocowo-warzywnej, zakończyły swoją pierwszą edycję w Brazylii, na terenie São Paulo Expo. Trzydniowe wydarzenie zgromadziło cały łańcuch produkcyjny sektora, z obecnością 45 krajów i 8 stanów brazylijskich (São Paulo, Bahia, Pernambuco, Rio Grande do Norte, Maranhão, Pará, Espírito Santo i Paraná) oraz 12 000 gości . »

Nowe zabezpieczenia w branży spożywczej – ekologia w centrum uwagi

22 kwiecień 2024
Biorąc pod uwagę cele zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, gdzie jednym z nim jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych, coraz więcej firm poszukuje opakowań w pełni przyjaznych środowisku. Dlatego już dziś firma Silny&Salamon wprowadza zamknięcia do opakowań produktów spożywczych wykonane w całości z biomateriałów i nadające się do przetworzenia. »
Partnerzy