La Dona Fruit Launches Vibrant Tropical Brand

25 sierpień 2020
La Dona Fruit – a leading producer and exporter of fresh golden pineapples and tropical fruits in Latin America – announces the launch of a vibrant brand for its high quality, sustainably sourced avocados and limes destined for Europe and the USA.
At a time when the world needs some cheer, the new ‘True Origins by La Dona’ brand features multi-coloured Pre-Columbian symbols that reflect the colour, light, and music of the indigenous Andes culture and tropical environment of Colombia and Peru where La Dona’s Hass avocados and Tahiti limes are grown almost year round using an artisan-style approach. 

From September 2020, the striking new design will be printed onto La Dona’s 4.5 kilogramme (kg) corrugated cardboard boxes for export to Europe, as well as its 18kg (40lb) boxes for the USA. The brand aims to catch the eye of retailers and wholesalers throughout Europe, especially in the UK, France, Germany, Spain, Italy and Switzerland, plus the USA. 

Oscar Baracaldo, La Dona Fruit’s Head of Customer Experience, explains: “The world needs a little more colour right now, and we want customers interacting with our brand to see something on the brighter side. True Origins by La Dona is a more dynamic design that epitomises the colour and light of the Andean culture, particularly the power of the sun from the Pre-Columbian era.” 

La Dona takes an artisanal approach to fruit production, and the True Origins brand serves to illustrate those traditional characteristics. 
Baracaldo continues: “We continue to develop our farms and grower relationships to deliver the best that The Andes region has to offer. By marrying ancient, local techniques together with up-to-date crop management practices, we can produce the rich and complex flavours that are found in La Dona’s fruit grown at different altitudes across The Andes.”

The bright new branding marks a stark contrast to the previous black opaque design used for La Dona’s Hass avocados from Colombia and Peru, and Tahiti limes from Colombia. In the future, the brand may be expanded for other fruit exports within La Dona’s basket. 

Baracaldo comments: “We became tired of the previous black box, especially during this pandemic. Our attractive True Origins by La Dona campaign brings into our lives some much-needed colour, sunshine, and music from the Tropics at this strange time.” 
La Dona has exported Colombian Tahiti limes to Europe since November 2019, and is just starting exports to the USA, having recently begun shipments of Colombian and Peruvian Hass avocados to Europe. 
The company exports almost year round, and is approaching its peak supply period for limes. This coincides with a gap on the European market during autumn/fall, and a gap on the US market beyond November and December. 
La Dona expects to supply 2,100 tonnes of limes by the end of this year.

Przeczytaj również:

Konsorcjum Fresh Produce wzywa rząd do umożliwienia oficjalnych inspekcji

7 maj 2024
„Staliśmy się pośmiewiskiem Europy”: Szef konsorcjum Fresh Produce krytykuje strategię graniczną Wielkiej Brytanii Nigel Jenney, dyrektor naczelny konsorcjum Fresh Produce Consortium (FPC), potępił rozwiązanie graniczne przyjęte przez rząd Wielkiej Brytanii po brexicie. „Rząd w zręczny sposób stworzył najbardziej nieefektywną i kosztowną granicę na świecie” – stwierdziła Jenney. „Ta jedyna w życiu szansa została zaprzepaszczona”. »

Ulepszenia monitorowania Echinothrips dzięki nowej pułapce Bug-Scan® Green

6 maj 2024
Zaprojektowane z myślą o optymalizacji monitorowania, nowe pułapki samoprzylepne Bug-Scan® Green okazały się siedmiokrotnie bardziej atrakcyjne dla Echinothrips niż żółte lub niebieskie pułapki samoprzylepne. „W przypadku wciornastków, które rzadko latają, atrakcyjne lepkie pułapki są kluczem do skutecznego rozpoznania – zasadniczej części skutecznego programu kontroli IPM” – mówi Yannah Cornelis, menedżer produktu ds. monitorowania i rozpoznania. »

Caprichos del Paladar potwierdza sukces Burgood podczas 37. edycji Gourmets Show

30 kwiecień 2024
Murcjańska firma Caprichos del Paladar po raz kolejny podbiła publiczność swoimi ekskluzywnymi produktami podczas 37. Salonu Smakoszy. Ta edycja oznaczała konsolidację Burgood, innowacyjnego burgera z karczochami, który po przejściu innych międzynarodowych wydarzeń spotkał się z doskonałym przyjęciem na najbardziej ekskluzywnych targach wysokiej jakości żywności i napojów w Europie. »
Partnerzy