La Dona Fruit Launches Vibrant Tropical Brand

25 sierpień 2020
La Dona Fruit – a leading producer and exporter of fresh golden pineapples and tropical fruits in Latin America – announces the launch of a vibrant brand for its high quality, sustainably sourced avocados and limes destined for Europe and the USA.
At a time when the world needs some cheer, the new ‘True Origins by La Dona’ brand features multi-coloured Pre-Columbian symbols that reflect the colour, light, and music of the indigenous Andes culture and tropical environment of Colombia and Peru where La Dona’s Hass avocados and Tahiti limes are grown almost year round using an artisan-style approach. 

From September 2020, the striking new design will be printed onto La Dona’s 4.5 kilogramme (kg) corrugated cardboard boxes for export to Europe, as well as its 18kg (40lb) boxes for the USA. The brand aims to catch the eye of retailers and wholesalers throughout Europe, especially in the UK, France, Germany, Spain, Italy and Switzerland, plus the USA. 

Oscar Baracaldo, La Dona Fruit’s Head of Customer Experience, explains: “The world needs a little more colour right now, and we want customers interacting with our brand to see something on the brighter side. True Origins by La Dona is a more dynamic design that epitomises the colour and light of the Andean culture, particularly the power of the sun from the Pre-Columbian era.” 

La Dona takes an artisanal approach to fruit production, and the True Origins brand serves to illustrate those traditional characteristics. 
Baracaldo continues: “We continue to develop our farms and grower relationships to deliver the best that The Andes region has to offer. By marrying ancient, local techniques together with up-to-date crop management practices, we can produce the rich and complex flavours that are found in La Dona’s fruit grown at different altitudes across The Andes.”

The bright new branding marks a stark contrast to the previous black opaque design used for La Dona’s Hass avocados from Colombia and Peru, and Tahiti limes from Colombia. In the future, the brand may be expanded for other fruit exports within La Dona’s basket. 

Baracaldo comments: “We became tired of the previous black box, especially during this pandemic. Our attractive True Origins by La Dona campaign brings into our lives some much-needed colour, sunshine, and music from the Tropics at this strange time.” 
La Dona has exported Colombian Tahiti limes to Europe since November 2019, and is just starting exports to the USA, having recently begun shipments of Colombian and Peruvian Hass avocados to Europe. 
The company exports almost year round, and is approaching its peak supply period for limes. This coincides with a gap on the European market during autumn/fall, and a gap on the US market beyond November and December. 
La Dona expects to supply 2,100 tonnes of limes by the end of this year.

Przeczytaj również:

Rejestracja handlowa otwarta dla Fruit Attraction 2024 i LIVEConnect

10 czerwiec 2024
rofesjonaliści z branży owocowo-warzywnej mogą teraz zakupić karnety dla zwiedzających na 16. edycję Fruit Attraction. Targi organizowane przez IFEMA MADRID i FEPEX odbędą się w dniach 8-10 października i po raz kolejny zgromadzą w Madrycie całą społeczność światowego przemysłu owocowo-warzywnego. Fruit Attraction oferuje różne możliwości wejścia, dostosowane do potrzeb odwiedzających. Od profesjonalnego karnetu jednodniowego (dziennego) do trzydniowego. »

Food Africa i pacprocess MEA 2024: Konwergencja gigantów branży rozpocznie się w grudniu

9 czerwiec 2024
Food Africa i pacprocess MEA przygotowują się do swoich najbardziej ambitnych wydarzeń w historii. Wystawcy będą mieli niezrównane możliwości nawiązania kontaktu z liderami branży i poznania rozwijających się rynków Afryki i Bliskiego Wschodu. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba ludności Afryki wzrośnie do 2,5 miliarda, sektor żywności i napojów doświadcza bezprecedensowego rozkwitu. Ten wzrost popytu na różnorodne produkty, napędzany młodą i coraz bardziej miejską bazą konsumentów. »

Krajowe Mistrzostwa Kawy w Singapurze powracają do Specialty Coffee & Tea Asia, gdzie odbędą się pierwsze w historii SIGEP Asia

8 czerwiec 2024
Edycja już 26–28 czerwca 2024 r. w Sands Expo & Convention Center Singapore. SCTA jest obecnie częścią inauguracyjnego SIGEP Asia, pierwszej w historii azjatyckiej edycji wiodących na świecie włoskich międzynarodowych targów rzemieślniczych branży lodów, ciast, piekarni i kawy SIGEP, które mają gościć do 10 000 gości branżowych i kupujących oraz ponad 250 wystawców i marek z 20 krajów i regionów. »
Partnerzy